AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Hvordan lager dere dette og hvordan spiser dere det? Og ikke minst hva smaker det? Jeg har kokosmelk i skapet og chiafrø, men jeg har ikke jordbær slik som mange bruker å spise det med. Har jordbærsylte så kanskje jeg kan bruke det i første omgang. Skal jeg bruke en hel boks kokosmelk eller må jeg ha den i kjøleskapet og kun ta den flytende delen eller hvordan fungerer dette? Anonymkode: 5c6ee...9f8
Fredsmegleren Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Har en i kjøleskap for frokost til i morgen Tar 2 dl melk (kumelk, kokosmelk, soya, havre, mandel-melk) og 0,5 dl chiafrø. Altså forholdet 1/4. Har så i en eller annen form for søtning, enten sukker, honning, sukrin, agavesirup, osv. Kanel, vaniljessens, kakaopulver, osv er også godt å ha i utenom sukkeret. Du trenger ikke nødvendigvis å ha bær eller frukt på, for graonola eller å spise det naturell går helt fint. Syltetøy er sikkert godt å ha på dersom du liker det. Ville ikke latt chiapuddingen stå over natten dersom du bruker kokosmelk for den kan bli veldig hard, spis den heller etter 1-2 timer. Siden du bruker kokosmelk ville jeg vispet sammen væsken og "kremen" på toppen, og deretter måle ut riktig forhold.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Tusen takk for svar. Tror du det funker med skummet melk om den da står over natten? Lurer dog på hvordan smaken blir da.. Fikk en merkelig idè, kanskje å blande med oboy blir godt? Anonymkode: 5c6ee...9f8
Fredsmegleren Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Tror du det funker med skummet melk om den da står over natten? Lurer dog på hvordan smaken blir da.. Fikk en merkelig idè, kanskje å blande med oboy blir godt? Anonymkode: 5c6ee...9f8 Jeg har skummet melk i min cihapudding som står i kjøleskapet nå og den får en fin konsistens Har dog prøvd ut chiapudding med kokosmelk over natten, men konsistensen ble som litt mykt smør.. selve chiafrøene smaker sånn sett ingenting, men suger til seg smaken man tilsetter i røra. Oboy pulver blir kjempe godt! Pleier å bruke kakaopulver og litt ekstra sukker dersom jeg har lyst på sjokoladepudding. Forresten så er konsistensen på chiapudding litt som "våt" rennende pudding, ikke gelé konsistens altså. Likevel er det utrolig godt og ikke minst sunt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 6 minutter siden, Fredsmegleren skrev: Jeg har skummet melk i min cihapudding som står i kjøleskapet nå og den får en fin konsistens Har dog prøvd ut chiapudding med kokosmelk over natten, men konsistensen ble som litt mykt smør.. selve chiafrøene smaker sånn sett ingenting, men suger til seg smaken man tilsetter i røra. Oboy pulver blir kjempe godt! Pleier å bruke kakaopulver og litt ekstra sukker dersom jeg har lyst på sjokoladepudding. Forresten så er konsistensen på chiapudding litt som "våt" rennende pudding, ikke gelé konsistens altså. Likevel er det utrolig godt og ikke minst sunt. Tusen takk for svar! Tror jeg prøver med oboy i første omgang og deretter kanskje lønnesirup. Blir spennende å prøve! Anonymkode: 5c6ee...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå