Gå til innhold

Mineresepter.no og innsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på mineresepter.no at et apotek jeg aldri har besøkt har vært inne og sett på mine resepter. Jeg har ikke gitt fullmakt til noen, og jeg hentet heller ikke ut medisiner ved at annet apotek den datoen. Jeg synes det er ekkelt hvis de bare kan logge seg inn og sjekke hvilke medisiner jeg bruker kun fordi de er nysgjerrige. Eller er det mulig de har tastet et siffer feil når de har skrevet inn noen andres personnummer? 

Anonymkode: 839f2...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til det aktuelle apoteket og spør

Anonymkode: b0fc2...414

Skrevet
Den 31. januar 2016 at 19.32, AnonymBruker skrev:

Ring til det aktuelle apoteket og spør

Anonymkode: b0fc2...414

Jeg ringte dem i dag, men de visste ikke. Hun jeg snakket med var ikke særlig interessert i å hjelpe. 

Er det noen som jobber på apotek her som kan si noe om hvor lett det er å taste inn feil personnummer? 

Anonymkode: 839f2...459

Skrevet

Jeg jobber på apotek og hvis du aldri har vært på det apoteket jeg jobber på, så får jeg heller ikke sett hva du har på e-resepter. Vi må nemlig legge deg inn som kunde. Høres veldig rart ut dette.

En ting som kan ha skjedd er feiltasting av fldselsnummer, men du kommer opp kun hvis du er kunde der.

Anonymkode: d262b...035

Skrevet

Ring og snakk med Datatilsynet, dette sorterer inn under deres arbeidsområde. Og da både å finne ut hva som har skjedd og hvorfor, samt å gi en reaksjon dersom noen har gjort dette for å snoke. (Du kan gå inn på datatilsynet.no og se om du kan sende mail dit og spørre.)

Anonymkode: 39342...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...