JaVel Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 (endret) Jeg har en Oso RV 100 varmtvannsbereder fra 2002,men trenger ny blandeventil ( se bildet) . Er det noen her som tilfeldigvis skulle ha en sånn liggende som jeg kan få , eller er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe en slik ny? Endret 31. januar 2016 av JaVel
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Kjøp og salg er ikke lovlig her, så du bør endre litt på innlegget ditt, Finn.no kan sikkert prøves, eller rett og slett høre med VVS-forhandler. Anonymkode: 72991...52e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Hva med å ringe en rørlegger? Jeg er relativt handy selv, men VVS og elektro overlater jeg til proffene. Det kan liksom gå så veldig galt om det går galt, og da er det greit å ikke gi forsikringsselskapet noe å pirke på. Anonymkode: f4b9e...ba6
JaVel Skrevet 31. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp og salg er ikke lovlig her, så du bør endre litt på innlegget ditt, Finn.no kan sikkert prøves, eller rett og slett høre med VVS-forhandler. Anonymkode: 72991...52e Da får jeg heller spørre om noen kan gi meg en sånn, for det er verken kjøp eller salg, pengene får heller betales under bordet ;-) .
JaVel Skrevet 31. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ringe en rørlegger? Jeg er relativt handy selv, men VVS og elektro overlater jeg til proffene. Det kan liksom gå så veldig galt om det går galt, og da er det greit å ikke gi forsikringsselskapet noe å pirke på. Anonymkode: f4b9e...ba6 Jeg hadde en rørlegger her, men han sa at en slik ventil ny kostet rundt 2500 kr, i tillegg kommer kjøring, noen timers arbeid og da blir det fort en del tusen. Spørsmålet blir da, er det bedre å kjøpe en helt ny veggbereder, selv om det bare er blandeventilen som er gåen på den gamle? Hvis jeg finner et sted hvor de selger slike blandeventiler, er det billigere for meg å bestille privat eller er det billigere å bestille gjennom en rørlegger?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 15 minutter siden, JaVel skrev: Jeg hadde en rørlegger her, men han sa at en slik ventil ny kostet rundt 2500 kr, i tillegg kommer kjøring, noen timers arbeid og da blir det fort en del tusen. Spørsmålet blir da, er det bedre å kjøpe en helt ny veggbereder, selv om det bare er blandeventilen som er gåen på den gamle? Hvis jeg finner et sted hvor de selger slike blandeventiler, er det billigere for meg å bestille privat eller er det billigere å bestille gjennom en rørlegger? Hm, skjønner. Jeg prøvde å søke på blandeventiler og fant mange til en brøkdel av prisen, men ingen som så helt lik ut (dvs. 4 rør og "H-formet"). Da er den kanskje veldig spesiell? Jeg hadde uansett sendt bildet til et par-tre rørleggere til, så jeg i det minste hadde fått utelukket at det bare var denne rørleggeren som var grisedyr. Beklager at jeg ikke kunne være til bedre hjelp, men uansett: Lykke til i jakten på ventil og/eller rørlegger! Anonymkode: f4b9e...ba6 1
JaVel Skrevet 31. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2016 Det skal jeg gjøre, takk skal du ha .
JaVel Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2016 Hvis dere ser på bildet av blandeventilen som jeg la ut ovenfor, er dette en blandeventil som kunne passet min Oso RV 100 bereder fra 2002?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå