Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bursdag. Jeg har bestilt 16 biters kake fra Nordby bakeri på nettet. Jeg går og skal hente fra bakeri, så viser det seg at de har gjort en feil. De har gjort endringer, men har glemt å å fikse dette på nettsiden. Derfor så er det plutselig en 8 biters som venter meg der. Jeg må ta med meg denne. Svært pinlig. Har ikke nok til alle gjestene. Ikke nok med det mangler denne sjokoladekaka jordbæesyltetøyet som er lovet den skal inneholde.

Jeg sender mail om denne, de lover meg halv pris på neste, som er til min brors bursdag. Denne er en marsipankake. Marsipanen viser seg å være uvanlig hard. Idet vi skal skjære i eser innholdet ut. Når vi skal spise med skje, gaffel, vi presser og presser hele veien ned til asjettet, marsipanen vil ikke dele seg.

Skriver mail om denne.
Nordby svarer at hvis de skal gjøre noe med det må de få inn produktene. 

Jeg skriver at når en har invitert til gjester må en jo servere det en har. Det er ikke noe å ta med.
Det er beklagelig at jeg har opplevd dette er det jeg får til svar.

Det er noe med at et kjent bakeri ødelegger to bursdager, og får en til å fremstå som en dårlig vert. Ikke kun en gang men to ganger.

Anonymkode: 26881...e20

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bursdag. Jeg har bestilt 16 biters kake fra Nordby bakeri på nettet. Jeg går og skal hente fra bakeri, så viser det seg at de har gjort en feil. De har gjort endringer, men har glemt å å fikse dette på nettsiden. Derfor så er det plutselig en 8 biters som venter meg der. Jeg må ta med meg denne. Svært pinlig. Har ikke nok til alle gjestene. Ikke nok med det mangler denne sjokoladekaka jordbæesyltetøyet som er lovet den skal inneholde.

Jeg sender mail om denne, de lover meg halv pris på neste, som er til min brors bursdag. Denne er en marsipankake. Marsipanen viser seg å være uvanlig hard. Idet vi skal skjære i eser innholdet ut. Når vi skal spise med skje, gaffel, vi presser og presser hele veien ned til asjettet, marsipanen vil ikke dele seg.

Skriver mail om denne.
Nordby svarer at hvis de skal gjøre noe med det må de få inn produktene. 

Jeg skriver at når en har invitert til gjester må en jo servere det en har. Det er ikke noe å ta med.
Det er beklagelig at jeg har opplevd dette er det jeg får til svar.

Det er noe med at et kjent bakeri ødelegger to bursdager, og får en til å fremstå som en dårlig vert. Ikke kun en gang men to ganger.

2 ganger?

Hvorfor bestilte du kake fra dem til din bursdag, dersom du har blitt skuffet før?

Anonymkode: b1a5d...075

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2 ganger?

Hvorfor bestilte du kake fra dem til din bursdag, dersom du har blitt skuffet før?

Det står i innlegget mitt. De sa jeg skulle få halv pris. Dette fordi de hadde gjort feil. De beklaget og sa jeg skulle bli fornøyd neste gang.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å bake selv? 

Anonymkode: a9dfd...37a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står i innlegget mitt. De sa jeg skulle få halv pris. Dette fordi de hadde gjort feil. De beklaget og sa jeg skulle bli fornøyd neste gang.

Ok

Beklager at jeg ikke fikk det med meg.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok

Beklager at jeg ikke fikk det med meg.

Helt i orden. :)

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bake selv? 

Akkurat det er jeg dårlig på. Blir mislykket hver gang. 

Skrevet

Jeg synes det er enda mer skuffende at bakeriet prøver å på en måte legge skylda på kunden på toppen av det hele. Og sier dette passer ikke beskrivelsen av våre produkter. 

Skulle ønske jeg hadde en bit av begge kakene nå som jeg kunne møte opp der med og si:Her, en beskrivelse av deres produkter!

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bake selv? 

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: aa0bb...0dc

• Liker 6
Skrevet

Jeg spiser sjelden marsipankake og de gangene jeg har gjort det har jeg opplevd det du beskriver og trodd det var vanlig jeg da :) Ligger alltid en haug klumpete, klissete, sammenskviset marsipan på tallerken ugh! Nok om det. 2 ganger sviktet - aldri mer bør bli ditt motto :)

Anonymkode: 1413c...591

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser sjelden marsipankake og de gangene jeg har gjort det har jeg opplevd det du beskriver og trodd det var vanlig jeg da :) Ligger alltid en haug klumpete, klissete, sammenskviset marsipan på tallerken ugh! Nok om det. 2 ganger sviktet - aldri mer bør bli ditt motto :)

Hmm, Rart. Jeg har flere ganger spist marsipankake men aldri opplevd marsipanen å være hard og ihvertfall ikke så hard som denne at jeg må slåss med den helt ned til asjettet og prøve å kutte ned å den der. :)

• Liker 1
Skrevet

Akkurat dette med hard marsipan har jeg også opplevd med bakeri-marsipankaker. Har aldri opplevd det med kaker kjøpt av hobby-bakere, eller med kaker jeg har bakt selv. Nettopp på grunn av dette har jeg sluttet å kjøpe kaker fra bakerier, anbefaler deg å gjøre det samme. 

Anonymkode: 6d504...efb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette med hard marsipan har jeg også opplevd med bakeri-marsipankaker. Har aldri opplevd det med kaker kjøpt av hobby-bakere, eller med kaker jeg har bakt selv. Nettopp på grunn av dette har jeg sluttet å kjøpe kaker fra bakerier, anbefaler deg å gjøre det samme. 

Anonymkode: 6d504...efb

Jeg bestilte dagen før for å få den fersk. Ikke slike som du går og kjøper på et bakeriog er usikkert hvor lenge den har ligget der. Og når dame sier til meg i sin mail at produksjon/ferskhet/pakking/leveranse har de rutine på... da skal de kunne levere...ja en marsipan som ikke er hard.

Skrevet

Hvor kaldt er området under rundstykkene foran disken? De hadde oppbevart kaka der. Er det kaldere der enn ellers?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, Rart. Jeg har flere ganger spist marsipankake men aldri opplevd marsipanen å være hard og ihvertfall ikke så hard som denne at jeg må slåss med den helt ned til asjettet og prøve å kutte ned å den der. :)

Jeg har alltid måttet kutte den der når jeg har spist marsipankake en sjelden gang. Jeg synes dette gjør hele kaka til bare smørje og klin og unngår den for det meste :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid måttet kutte den der når jeg har spist marsipankake en sjelden gang. Jeg synes dette gjør hele kaka til bare smørje og klin og unngår den for det meste :)

Jeg liker ikke marsipen selv men når det er broren min som har ønsket seg det og det på hans bursdag og det er nettopp den som ja... da blir man litt lei seg for at en ikke leverte. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke marsipen selv men når det er broren min som har ønsket seg det og det på hans bursdag og det er nettopp den som ja... da blir man litt lei seg for at en ikke leverte. 

Skjønner jo godt at du er lei deg om du forventet noe annet enn det du fikk. Jeg bare kommenterer at min opplevelse av marsipankake alltid har vært dette seige uregjerlige lokket som ligger igjen som ei smørje på tallerken når "innholdet" i kakestykket er spist. Hva syntes broren din om kaka da? I og med at han er glad i marsipankake, har han sikkert større erfaring enn meg som kanskje har spist det  4-5 ganger  :)

Skrevet

Men er det rutine for et bakeri å oppbevare kaka under rundstykker og alt der ledninger og slikt er? De på bakeriet måtte løfte opp alle disse fatene med rundstykker foran disken for å få ut kaka. Jeg synes dette var sært. De har ellers kjøleskap. Forrige tok de den lille kaka ut av kjøleskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...