Gå til innhold

Truge-gåing-god trening der man bruker hele kroppen- har du prøvd det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har prøvd å bestige et fjell i dyp nysnø med noen kilo bak på ryggen. Var god trening for å si det sånn :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn jeg gjør når jeg går på ski... eh, prøver å gå på ski :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi har ikke snø

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn jeg har holdt på de siste tre ukene på tur med bikkjene. Vi er oppe før sola for å gå morgentur, alltid først i løypa = umåkt nysnø😅

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lyst til å prøve! :)

Har du prøvd det?

http://www.adressa.no/100Sport/sprek/article682066.snd

Anonymkode: ecee0...fcf

Åh. Så det er liksom in nå. Jeg gjorde det noen ganger fordi jeg ikke klarte å stå på ski (jeg må ha noen uoppdagede danske gener). Men tungt var det absolutt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått på truger noen ganger i mitt liv, og vil nok anta treningseffekten er god. Jeg ble i alle fall helt ødelagt sist jeg hadde truger på bena, og kan ikke huske sist jeg var så utslitt. Men jeg ville aldri noensinne finne på å ta på meg truger og se på det som en morsom form for trening, truger er for meg noe som brukes kun når det er nødvendig, og helst ikke da heller. :P

Anonymkode: 7a20f...de7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt at jeg skal prøve, hver vinter ganske lenge. Har truger og allting. Kjøpte dem fordi jeg hater ski. Men jeg har ikke brukt dem enda, så kanskje det er snø jeg hater. anyway, and anyhow, kanskje det blir i ÅR? Eller ikke. Jeg får tenke over det. Håper ikke snøen forsvinner i mellomtida.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Mann 42 skrev:

Jeg har tenkt at jeg skal prøve, hver vinter ganske lenge. Har truger og allting. Kjøpte dem fordi jeg hater ski. Men jeg har ikke brukt dem enda, så kanskje det er snø jeg hater. anyway, and anyhow, kanskje det blir i ÅR? Eller ikke. Jeg får tenke over det. Håper ikke snøen forsvinner i mellomtida.

Er jo bare å slenge dem på det da.:laugh: 

Brukte truger i helgen faktisk, for første gang. Fikk dem til jul, for det er så himla mye snø på hytta og hundene må jo luftes.
Jeg kjente det godt i magen, sikkert fordi man må jobbe litt for å holde balansen. Og så er vel fordelen at man må løfte beina høyt, typ kneløft, for å komme seg frem.

Truger er kanskje det mest usexy man kan ha på seg, men funker da som fremkomstmiddel. Arti å gå på dem? Nei. Bedre å gå på ski? Ja.

• Liker 1
Skrevet

Det blir fort veldig kjedelig å gå med truger i snø, bare vent til første nedoverbakke der du bare kan seile ned med ski må du slite deg nedover på truger. 

Har selv gått masse på truger i militærtjeneste og forstår meget godt hvorfor nordmenn fant opp ski for mange tusen år siden.

Anonymkode: 66197...833

• Liker 3
Skrevet

Jeg har prøvd for første gang på mange år nå i vinter, jeg tilfeldigvis hadde det tilgjengelig. Forrige gang jeg gikk på truger, var jeg vel omtrent 12, og gikk på en par truger som veide noen kg hver. Det var ikke gøy, for å si det sånn :P

Opplevelsen med moderne truger er en helt annen. Det var jo for så vidt tungt, men jeg likte det. Der jeg gikk er det ikke mye bakker, da, så jeg savnet ikke ski ;) Ellers var det deilig å komme seg inn i skogen på steder der jeg vet det er fint å gå på sommeren, men som jeg ikke har vært siden den første snøen kom. Selv om jeg liker å gå på ski i skiløyper, så liker jeg nok egentlig enda bedre å komme meg ut i uberørt natur. Det gir trugene meg muligheten til.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, palamina skrev:

Brukte truger i helgen faktisk, for første gang. Fikk dem til jul, for det er så himla mye snø på hytta og hundene må jo luftes.
Jeg kjente det godt i magen, sikkert fordi man må jobbe litt for å holde balansen. Og så er vel fordelen at man må løfte beina høyt, typ kneløft, for å komme seg frem.

Truger er kanskje det mest usexy man kan ha på seg, men funker da som fremkomstmiddel. Arti å gå på dem? Nei. Bedre å gå på ski? Ja.

JEg tror jeg skal ta en kveldstur en av dagene.

• Liker 1
Skrevet
Den 1. februar 2016 at 8.45, palamina skrev:

Hvorfor må alt være sexy? Er ski mer sexy å ha på bena?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den ‎01‎.‎02‎.‎2016 at 20.23, Mann 42 skrev:

JEg tror jeg skal ta en kveldstur en av dagene.

Ja, ski er mer sexy.

:roll:  

(Beklager Mann 42, men du er den eneste jeg kan sitere i tråden, så dette ble ikke helt riktig... ;)  )

Endret av palamina
Skrevet

Vurderer truger fremfor fult randonee-utstyr faktisk. Men siden jeg ikke får bestemt meg, så har jeg ikke kjøpt og testa noen av delene enda :P Men jeg er flink i å base meg opp i dypsnøen på beina. Tungt det også gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...