Gå til innhold

Er lavkarbo feil for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned kun 3 kilo. For å komme ned til min trivselvekk. For å unngå all spekulasjoner og kritikk, nei dette blir da ikke en usunn vekt, lav bmi eller undervekt. Det vil fremdeles være normalvekt.

Fordi jeg ikke er overvektig er disse kiloene vanskelig å ta av. Jeg har nå prøvd lavkarbo i en uke...vekta har stått helt stille. Jeg har også prøvd å spise litt mindre..vet ikke hva jeg gjør galt. Jeg vet når man ikke har mye å ta av er det vanskelig. Så jeg spør..hva kan jeg gjøre når trening ikke er aktuelt og jeg er sykemeldt for å gå ned. Jeg har også kuttet ut godterier...

Anonymkode: 50d9c...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke er altfor kort til å gjøre noen forskjell.

Du kan ikke bare prøve å spise mindre hvis du vil ned i vekt, du må ha kaloriunderskudd. Google dette hvis du ikke vet hva det betyr.

• Liker 2
Skrevet

Du er sykemeldt for å gå ned i vekt?

Anonymkode: 21990...44a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg la ikke merke til den :fnise:

Jeg tror det har med tegnsetting å gjøre; antar at det menes hva kan jeg gjøre når trening ikke er aktuelt - og jeg er sykemeldt  - for å gå ned?, ikke hva kan jeg gjøre når trening ikke er aktuelt (og jeg er sykemeldt for å gå ned)?

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er selvfølgelig ikke sykemeldt for å gå ned i vekt. For et dumt spørsmål. Men når en er deprimert som en del av de psykiske plagene, er mye hjemmeværende går en også opp. Er fint med serøse svar.

Nå virker det som om lavkarbo har begynt å virke. Mn dette er ikke en kur jeg har lyst til å følge lenge da jeg heller ikke vil tro er sunt. Mitt spørsmål er da, hva skjer hvis jeg kutter den ut når jeg igjen har kommet tilbake til min normalvekt/trivselvekt.

Gjest Runforit
Skrevet

Det skjer ikke noe magisk. På lavkarbo så erstatter enn karbs med fett, men man må fremdeles spise i underskudd. De fleste finner det lettere å spise mindre kalorier på lavkarbo fordi fett metter lengre og derfor spiser man ikke mer enn man forbrenner. Når du legger om kosten igjen så er regnestykket det samme: Ikke spis mer enn du forbrenner.

Skrevet
15 minutter siden, Runforit skrev:

Det skjer ikke noe magisk. På lavkarbo så erstatter enn karbs med fett, men man må fremdeles spise i underskudd. De fleste finner det lettere å spise mindre kalorier på lavkarbo fordi fett metter lengre og derfor spiser man ikke mer enn man forbrenner. Når du legger om kosten igjen så er regnestykket det samme: Ikke spis mer enn du forbrenner.

Dette må være en av de mest informative innleggene jeg har lest. Også om lavkarbo. Tusen takk.

Skrevet

Man kan også miste en del vannvekt på lavkarbo i starten, da karbohydrater binder vann- så selv om man går ned, er det ikke nødvendigvis reel vektnedgang i starten- men er likevel mange som trives med det (som nevnt) pga. metthetsfølelse ol. Om lavkarbo er riktig eller feil for deg kommer helt an på hvilket kosthold du trives med. For å gå ned i vekt kan det være lurt å registrere hva man spiser, kanskje til og med måle det, da det er lett å feilestimere hvor mye man spiser. Da er det lettere å justere og se hva som må til for å gå ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...