Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest så mange steder på nettet at sunn mat gjør underverker for huden, håret og utseende generelt, mens det noen plasser står at det bare er en myte.  

Jeg har jo lest meg litt opp på de ulike vitaminene, og hva de er gode for, og det høres jo ut som at det er verdt er forsøk. Så DA er spørsmålet; Så du stor forskjell på utseende når du bedret kostholdet ditt, og puttet inn frukt og grønt, grovere brød og knekkebrød osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker helt enorm stor forskjell. Med trening og et veldig grønt kosthold ser jeg betydelig bedre ut enn dersom jeg spiste usunt. Huden min ser betydelig renere ut, håret vokser raskere, fin figur på kroppen, hvitere tenner (?), og sikkert en del mer. 
Orker ikke å kjøpe inn masse hudprodukter så baserer velværen min på kostholdet. 

Skrevet

Tja, har du normalt kosthold er det nok ikke så mye forskjell.

Men som eksempel, min svigesøster sliter med ortoreksi (egen komponert diett som skal være sunn...) og hun har på grunn av dette veldig dårlig hud (trøtt hud, med mye kviser og andre flekker/utslag)  og dårlig immunforsvar.

Så lever du på veldig ensidig kosthold, med lite grønnsaker, proteiner, så klart det vil hjelpe forandre!

Men vitamintilskudd der du ikke manger noe, så nei.

Skrevet

Ts her.  Nei, jeg har ikke et bra kosthold vil jeg si, det er veldig ensidig. Jeg er veldig usikker på om jeg har mangel på vitaminer, men jeg går ut ifra det.  Jeg vet at man ikke kan spise sunt èn dag og så se bedre ut, men jeg har alltid falt av lasset.. Skal prøve å spise bedre framover nå, og se om det hjelper!

Har en hud uten glød, den er tørr og fæl, og er ganske blå under øynene!

Skrevet
9 minutter siden, Mimmii skrev:

Ts her.  Nei, jeg har ikke et bra kosthold vil jeg si, det er veldig ensidig. Jeg er veldig usikker på om jeg har mangel på vitaminer, men jeg går ut ifra det.  Jeg vet at man ikke kan spise sunt èn dag og så se bedre ut, men jeg har alltid falt av lasset.. Skal prøve å spise bedre framover nå, og se om det hjelper!

Har en hud uten glød, den er tørr og fæl, og er ganske blå under øynene!

Prøv å drikke smoothie til frokost eller som mellommåltid, det gjør underverker og er en fin inspirasjonskilde til å spise mer sunt :) 

Skrevet

Begynn med å alltid ha grønnsaker til maten. Og drikk vann. Det en en god start.

Men skal sies at vinteren tar livet av fin hud. :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...