Gå til innhold

Hjemmetatovering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. :)

En venn har lyst til å ta tatovering. Og det er jo helt ok, siden jeg selv synes at det er tøft. Og nå har han jo bestemt at han skal få tatovering av en bekjent. Og det gjorde meg jo bekymret. I tillegg er han jo under 16 år. :sad: 

Kjæresten til søsteren hans skal ta tatoveringen, og da jeg spurte han om utstyret var sterilisert så visste han ikke. Og da begynte jeg jo å forklare at han for all del kan ta tatovering, men at han burde tenke godt gjennom over det, og helst gå til studio. Neida. Skal ha tatovering likevel. Argumentet hans er;

3 av 766 personer får hepatit b

Hvordan skal jeg forklare at tatovering er alvor.. han nekter å høre på meg! :sad:

Anonymkode: 94954...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forklar han at hepatitt b er ikke det eneste viruset som finnes. Det finnes tusenvis av viruser og bakterier og noen er ganske aggressive. Får han f.eks gule stafylokokker inn i blodømløpet så kan det være dødelig om han ikke kommer seg raskt nok til sykehuset. Tattoverer han f.eks armem uten at utstyret er sterilisert så kan han faktisk riskere å måtte amputere armen. Eller han kan være heldig og at det går bra men det trenger du ikke å fortelle. 

Anonymkode: 28324...f20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har muligheten forhør deg med en ordentlig tatovør på ett studio, å spørr om han/hun kan fortelle om eventuelt vise noen dårlige hjemmetatoveringer de har rettet opp til vennen din + hva vennen din risikerer når det ikke er sterilt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, han skal ha tatoveringen uansett hvor mye jeg trygler om at han ikke tar det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, han skal ha tatoveringen uansett hvor mye jeg trygler om at han ikke tar det. :)

Tatovøren kan også få store problemer grunnet dette, ettersom gutten er under 16 år

Anonymkode: c3640...696

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatovøren kan også få store problemer grunnet dette, ettersom gutten er under 16 år

Jeg forklarte han dette, og han er likevel likegyldig.. ''jeg bryr meg ikke''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forklarte han dette, og han er likevel likegyldig.. ''jeg bryr meg ikke''

Jeg forstår. Men det jeg skrev er tatovørens problem og ikke guttens problem, dersom tatovøren vet at gutten er yngre enn 16 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Men det jeg skrev er tatovørens problem og ikke guttens problem, dersom tatovøren vet at gutten er yngre enn 16 år

Ja, men jeg bryr meg jo om helsen til gutten..

Jaja, han får leve med en dårlig hjemme tatovering hele livet, om han skal være så sta og dum. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med foreldrene til gutten, kanskje de kan få ham på bedre tanker. 

Anonymkode: 1264e...22a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham bare gjøre det og når han begynner å klage så ber du ham om å tenke seg om to ganger neste gang han vurderer å gjøre noe han innerst inne vet er teit. Eneste måten slike lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta en prat med foreldrene til gutten, kanskje de kan få ham på bedre tanker. 

Anonymkode: 1264e...22a

Det er kanskje moren som skal gi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

La ham bare gjøre det og når han begynner å klage så ber du ham om å tenke seg om to ganger neste gang han vurderer å gjøre noe han innerst inne vet er teit. Eneste måten slike lærer.

Han får bare gjøre det, men jeg kjenner meg så oppgitt over at han tror han vet best.. :) 

Kjenner at jeg gruer meg til å få hormonelle tenåringer, når jeg blir mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha tatovering likevel. Argumentet hans er;

3 av 766 personer får hepatit b

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tok noen av de tatoveringene jeg hadde lyst på som 16 hadde jeg angret i dag. Og jeg hadde angret enda mer om det var gjort en stygg jobb. En ting er å permanent markere seg når man gikk på barneskolen for et par år siden, men når du i tillegg skal gjøre det hjemme hos noen... det blir for dumt.

Han kommer garantert til å angre før eller senere, men om det ikke går an å overbevise så får det bli en dyr lekse for han å lære.

Anonymkode: f9600...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...