Gå til innhold

Dater bra fyr, men jeg har lite tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå dater jeg en fyr hvor alt går veldig bra, vi liker hverandre godt og har det veldig bra sammen, enda vi ikke har kjent hverandre så lenge. Derimot er det en utfordring at jeg har lite tid. Jeg er en person som er veldig vant til å være singel og bruke fritiden min på de tingene jeg vil, som ofte har vært vennene mine. De første ukene vi traff hverandre endret jeg ikke på dette, og innså plutselig at jeg ikke prioriterte han i det hele tatt. Nå har jeg skjerpet meg der, men det betyr også at jeg enten ser vennene mine mindre, eller sliter meg ut fordi jeg vil rekke alt. Jeg har ganske lang reisevei til jobb, og er ofte ikke ledig før kl 18 på hverdager, og da er jeg gjerne ganske sliten også.

Jeg er som sagt vant til å være singel og ny på disse tingene. Hvordan skal man finne en balanse?

Anonymkode: a9b40...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det virker som du ikke er interessert nok i han, når du ikke klarer å treffe vennene dine litt sjeldnere enn før. For eksempel, hvis det er en venninne du treffer en gang i uka, så skal det vel ikke være så stort problem å begynne å treffe henne en gang annenhver uke. Jeg som singel har nå forståelse for at jeg ser venninnene sjeldnere når de er i forhold.

Anonymkode: 818b6...b00

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som du ikke er interessert nok i han, når du ikke klarer å treffe vennene dine litt sjeldnere enn før. For eksempel, hvis det er en venninne du treffer en gang i uka, så skal det vel ikke være så stort problem å begynne å treffe henne en gang annenhver uke. Jeg som singel har nå forståelse for at jeg ser venninnene sjeldnere når de er i forhold.

Jeg tenkte det samme selv, men har gått noen runder og merker at jeg virkelig er interessert i han. Tror jeg har vondt for å bryte mønsteret jeg har med å møte andre single venninner mye. Ikke minst er det hyggelig å treffe dem og fortelle om han. :P Vennene mine er som familien min, og jeg har nok vært mye mer med dem enn det som er normalt for andre på min alder (ca 28). Dessverre er det også vanskelig å treffe dem samtidig, og det gjør at venninnehenging tar mye tid. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte det samme selv, men har gått noen runder og merker at jeg virkelig er interessert i han. Tror jeg har vondt for å bryte mønsteret jeg har med å møte andre single venninner mye. Ikke minst er det hyggelig å treffe dem og fortelle om han. :P Vennene mine er som familien min, og jeg har nok vært mye mer med dem enn det som er normalt for andre på min alder (ca 28). Dessverre er det også vanskelig å treffe dem samtidig, og det gjør at venninnehenging tar mye tid. 

Jeg forstår.

Kan du evt skrive en ukesplan og månedsplan, der du prioriterer inn treff med mannen?

Anonymkode: 67953...43f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok sagt det som det er. At jeg syns han er en bra fyr men at jeg har lite tid og overskudd akuratt nå så jeg trenger at det går sakte og at vi ikke ses for mye , selvom jeg helt klart vil fortsette å treffe han (om jeg er interessert nok)

Anonymkode: bcc05...75e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vennene mine er som familien min, og jeg har nok vært mye mer med dem enn det som er normalt for andre på min alder (ca 28). Dessverre er det også vanskelig å treffe dem samtidig, og det gjør at venninnehenging tar mye tid. 

Jeg synes det virker rart at du har like stort behov for å henge med venninnene etter at du har møtt en mann. Og jeg synes en kjæreste har en viktigere og større rolle enn venninner, så jeg ville definitivt prioritert han for ikke å gå glipp av en bra mann. Det er viktig å føle seg ønsket i startfasen av et forhold, ellers kan man tvile på den andres interesse og kanskje miste interesse selv.

• Liker 6
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok sagt det som det er. At jeg syns han er en bra fyr men at jeg har lite tid og overskudd akuratt nå så jeg trenger at det går sakte og at vi ikke ses for mye , selvom jeg helt klart vil fortsette å treffe han (om jeg er interessert nok)

Anonymkode: bcc05...75e

Ærlighet kan være fint, men man skal være litt varsom med å si det der, det kan veldig raskt tolkes feil og dithen at hun kanskje bruker dette om en unnskyldning. 

Anonymkode: bfc21...404

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker rart at du har like stort behov for å henge med venninnene etter at du har møtt en mann. Og jeg synes en kjæreste har en viktigere og større rolle enn venninner, så jeg ville definitivt prioritert han for ikke å gå glipp av en bra mann. Det er viktig å føle seg ønsket i startfasen av et forhold, ellers kan man tvile på den andres interesse og kanskje miste interesse selv.

Jeg ble litt paff av å lese dette, men det viser kanskje hvor uvant det er for meg som har vært singel lenge å omstille meg. Kjæreste for meg har en annen rolle enn venninner, men vennene mine er fremdeles veldig viktige for meg, og enkelte ting deler jeg med dem som jeg ikke deler med han. Jeg syns forsåvidt det er et godt poeng at han skal føle seg ønsket i startfasen, og der var jeg kanskje ikke flink nok, men jeg tror jeg må prate med han om forventninger. Han har også en god del venner han bruker tid på, men jeg bruker nok enda mer tid på mine.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å balansere dette. Jeg vil se han ofte, men hver eneste dag er ikke mulig. Å henge med venninner mer enn 2 ganger i uka tror jeg heller ikke at jeg vil få til. Da sitter jeg igjen med det problemet at jeg ikke finner noe tid til meg selv heller. Det høres kanskje ut som at jeg ikke vil ha kjæreste, men jeg vil virkelig ha han, jeg sliter bare med å omjustere livet og timeplanen min.

Skrevet

Ikke tenk så mye, bare slapp av

Anonymkode: 6992c...44b

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt paff av å lese dette, men det viser kanskje hvor uvant det er for meg som har vært singel lenge å omstille meg. Kjæreste for meg har en annen rolle enn venninner, men vennene mine er fremdeles veldig viktige for meg, og enkelte ting deler jeg med dem som jeg ikke deler med han. Jeg syns forsåvidt det er et godt poeng at han skal føle seg ønsket i startfasen, og der var jeg kanskje ikke flink nok, men jeg tror jeg må prate med han om forventninger. Han har også en god del venner han bruker tid på, men jeg bruker nok enda mer tid på mine.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å balansere dette. Jeg vil se han ofte, men hver eneste dag er ikke mulig. Å henge med venninner mer enn 2 ganger i uka tror jeg heller ikke at jeg vil få til. Da sitter jeg igjen med det problemet at jeg ikke finner noe tid til meg selv heller. Det høres kanskje ut som at jeg ikke vil ha kjæreste, men jeg vil virkelig ha han, jeg sliter bare med å omjustere livet og timeplanen min.

Hva gjør du i alle timene på fritiden etter jobb?

Anonymkode: 67953...43f

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig er du 35 år gammel, og desperat etter både mann og barn. Så mange som faller i den fellen. Noen av de kommer hit og lurer på hvorfor ingen mann vil ha de. 

Høres ikke ut som du bør ha en kjæreste og håper han finner seg en som har tid til å gi han den oppmerksomheten han fortjener. 

Skrevet

Hvis du faktisk er interessert i han så burde det ikke være noe problem for deg å finne tid til å være sammen med han. Jeg sier ikke at du skal droppe alt annet, men om du heller vil møte venninner enn å møte han, så er ikke interessen der rett og slett.

Uka har 7 dager, om du møter venner 2 dager i uka så har du fortsatt 5 dager igjen. Legg inn et par dager med ren egentid, og du har fortsatt 3 dager igjen å bruke på han. 3 dager vil de fleste syns er helt ok, spesielt om en dag er i helga hvor man har god tid, men blir det mye mindre i en startfase uten at det er opplagte grunner til at man ikke kan møtes så vil jeg helt klart si at interessen ikke er der. Man må faktisk rydde plass til en kjæreste.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe som heter "har ikke tid", det er pisspreik, en floskel. Man har tid til det man har lyst til, tid handler om prioriteringer.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Det er ikke noe som heter "har ikke tid", det er pisspreik, en floskel. Man har tid til det man har lyst til, tid handler om prioriteringer.

Nja. Mange har faktisk veldig lite med tid (f. eks. i min bransje er det heldigvis roligere på jobb nå, men jeg har hatt lange perioder med 15 timers dager med de konsekvenser det får for det sosiale livet). Da er det ennå viktigere å prioritere beinhardt. 

Men man får som regel til noe på datingfronten om man har lyst. Man bør uansett ikke si til en date at "jeg har veldig lite tid og kan treffe deg veldig lite". Det kan tolkes raskt som at interessen ikke er der. 

Anonymkode: bfc21...404

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke bare være singel siden du er så fornøyd med det?

Det handler som @sjonkelrolf om prioritering.

Skrevet (endret)

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.

TS, 
du sier at du ikke har kjent ham veldig lenge. Jeg er litt i samme situasjon som deg, og synes det er helt greit at man ikke kaster om på livet sitt i starten av et forhold. Å møtes hver dag synes jeg er fullstendig overkill og urealistisk. Hva mener du selv er et fornuftig antall ganger å møtes i løpet av uka? Finn et ca antall du synes er passe, og prat med ham om det som du selv foreslår. Du virker jo mer en oppegående nok til å skjønne at et nytt forhold må prioriteres, så tenker dette ordner seg helt greit jeg :) 

Endret av Daenerys
  • Liker 2
Skrevet

Man prioriterer sin tid og energi på det men finner mest meningsfullt og verdifullt...

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg ble veldig overrasket over svarene her. Fordi jeg ikke er en av de som setter alt i livet mitt på pause så fortjener jeg ikke å ha en kjæreste? Jeg sier jo at jeg klart at jeg er interessert i han og ønsker å bruke tid med han, samtidig som jeg understreker hvor stor del vennene mine har i livet mitt. Vennene mine gir meg jo ting en kjæreste ikke kan. Jeg ønsker råd til hvordan jeg kan få balansert dette, ikke bare "er du interessert nok så klarer du å prioritere". At jeg oppretter denne tråden betyr jo at jeg ønsker å få dette til. Noen ting med venninner kan jeg helt enkelt ikke droppe, som bursdager og baby showers og en fast treningsavtale (et fast kurs).

Blir også for enkelt å si at jeg skal møte han 3 dager, venner 2 dager og så ha tid til meg selv 2 dager. Alle er ikke så fleksible på hvilke dager som passer, og plutselig kan han bare møttes de to dagene hvor jeg er invitert i en bursdag eller noe som ikke naturlig å ta han med på så tidlig. 

Kanskje jeg rett og slett har for mange gode venninner, og grunnen er at jeg har brukt så mye tid på dem gjennom årene. Men jeg ønsker jo virkelig ikke å miste dem fordi jeg har truffet en fyr.

Skrevet

Du sier at du er interessert, men handling foran ord any day, ass.

Det virker som du er mye (MYE) med vennene dine, og det er jo bare positivt! Men erstatt en av disse dagene i uka, med tid du bruker på den nye fyren. De vil nok forstå dét :)  

Anonymkode: 69559...08a

Skrevet

Det er ikke snakk om å treffe ham hver bidige dag. Men er man interessert finner man som regel tid til det blant alle andre ting man har å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...