Gå til innhold

Promillekjøring, opplysning om hvem som meldte dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tidligere "venn" som ble tatt for promillekjøring, og nå vet jeg at rettsaken har vært.

Han ble tatt fordi noen meldte fra, og dette ble ikke gjort anonymt. Han har hele tiden vært overbevist om at det var jeg som ringte politiet den kvelden, noe jeg ikke gjorde (fordi jeg ikke viste om fyllekjøringen). 

Nå lurer jeg på om han automatisk får vite hvem som meldte fra om dette?

Anonymkode: 472c4...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Taushetsbelagt opplysning.

Anonymkode: 6e2ae...cc5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tidligere "venn" som ble tatt for promillekjøring, og nå vet jeg at rettsaken har vært.

Han ble tatt fordi noen meldte fra, og dette ble ikke gjort anonymt. Han har hele tiden vært overbevist om at det var jeg som ringte politiet den kvelden, noe jeg ikke gjorde (fordi jeg ikke viste om fyllekjøringen). 

Nå lurer jeg på om han automatisk får vite hvem som meldte fra om dette?

Advokaten hans vet nok om hvem som meldte fra. Men om promillebilisten vet er avhengig av flere ting. 

Forøvrig er det ikke mulig å melde noe som helst av straffbare forhold til politiet. 

Anonymkode: 7644d...1fc

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Taushetsbelagt opplysning.

Anonymkode: 6e2ae...cc5

TS: Det var det jeg fryktet.... 

Han er selvfølgelig veldig sint på meg for dette, og jeg er redd for å gå utenfor døra av frykt for å treffe på han...

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Det var det jeg fryktet.... 

Han er selvfølgelig veldig sint på meg for dette, og jeg er redd for å gå utenfor døra av frykt for å treffe på han...

Sint? Han skal heller være overlykkelig for at noen tar ansvar når han selv ikke gjør det. Han skal også være glad for at han ikke skadet andre eller seg selv. 

Anonymkode: 00c77...9d7

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sint? Han skal heller være overlykkelig for at noen tar ansvar når han selv ikke gjør det. Han skal også være glad for at han ikke skadet andre eller seg selv. 

Ja, men han ser ikke sånn på det, så uansett hvor ulogisk og urettferdig det er at han er (mildt sagt) forbanna på meg, så er det sånn det er. Skulle ønske han fikk vite at det ikke var meg, for sinne hans er virkelig ubehagelig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men han ser ikke sånn på det, så uansett hvor ulogisk og urettferdig det er at han er (mildt sagt) forbanna på meg, så er det sånn det er. Skulle ønske han fikk vite at det ikke var meg, for sinne hans er virkelig ubehagelig. 

Hold deg unna han. Dersom han truer deg, så får du anmelde han. 

Hvor gammel er han? En ungfole som tror at verden kun handler om han? 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna han. Dersom han truer deg, så får du anmelde han. 

Hvor gammel er han? En ungfole som tror at verden kun handler om han? 

Han er i bestefaralder, og han truer meg ikke på en sånn måte at jeg kan anmelde. Han taklet ikke nederlaget, og han har satt sammen en historie rundt hendelsen som setter meg i ett svært dårlig lys i lokalsamfunnet. E avsøring om hvem som meldte han ville avslørt løgnene hans.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er i bestefaralder, og han truer meg ikke på en sånn måte at jeg kan anmelde. Han taklet ikke nederlaget, og han har satt sammen en historie rundt hendelsen som setter meg i ett svært dårlig lys i lokalsamfunnet. E avsøring om hvem som meldte han ville avslørt løgnene hans.

Drit i han. Så lenge han ikke oppsøker deg eller truer deg. La han leve i uvisshet. Ikke bruk mer krefter på han. Det er alltid noen som tror på løgnere, sånn er det bare. Drit i de også. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis personen som meldte han ikke gjorde det anonymt så er det VELDIG rart hvis ikke vedkommende er stevnet som vitne under rettssaken. Vet du sikkert at han ikke egentlig vet hvem som ringte politiet?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

Hvis personen som meldte han ikke gjorde det anonymt så er det VELDIG rart hvis ikke vedkommende er stevnet som vitne under rettssaken. Vet du sikkert at han ikke egentlig vet hvem som ringte politiet?

Det er ikke meldt anonymt, så kanskje han vet...men holder det for selv selv for å kunne gi meg skylden for dette...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i han. Så lenge han ikke oppsøker deg eller truer deg. La han leve i uvisshet. Ikke bruk mer krefter på han. Det er alltid noen som tror på løgnere, sånn er det bare. Drit i de også. 

Det er ikke så enkelt. Jeg har lyst å selge huset mitt å flytte bort. Hele bygda synes det jeg gjorde mot han var helt forferdelig, og han får alles sympati. Historien hans er troverdig, min versjon er desverre ikke det... 

Det er mange som vet hva som egentlig sjedde, men de har ingen mulighet til å påvirke bygdedyret...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt. Jeg har lyst å selge huset mitt å flytte bort. Hele bygda synes det jeg gjorde mot han var helt forferdelig, og han får alles sympati. Historien hans er troverdig, min versjon er desverre ikke det... 

Det er mange som vet hva som egentlig sjedde, men de har ingen mulighet til å påvirke bygdedyret...

Hva slags status har fyllekjøreren i bygda siden han får så mye støtte? Mener bygda at det er OK å kjøre i fylla? 

• Liker 6
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig er det ikke mulig å melde noe som helst av straffbare forhold til politiet. 

Jo, det er dessverre fullt mulig å melde et straffbart forhold til politiet.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags status har fyllekjøreren i bygda siden han får så mye støtte? Mener bygda at det er OK å kjøre i fylla? 

Han får sympati etter det han har fortalt at jeg gjorde mot han, men historien er løgn, og jeg kan ikke på noen måte bevise dette. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får sympati etter det han har fortalt at jeg gjorde mot han, men historien er løgn, og jeg kan ikke på noen måte bevise dette. 

Så bygda mener at fyllekjøring er OK da? 

Hadde det vært meg, så hadde jeg skrevet et leserinnlegg i lokalavisa. Jeg kjenner flere som har gjort det, fordi andre har satt ut rykter om det. Det har hjulpet en god del. Det blir kanskje litt voldsomt for deg? Spesielt dersom dette er en person som har høy status i bygda? 

Dette er vel ikke i Hardanger vel? Jeg kjenner en bekjent derfor som nylig ble tatt for promillekjøring, og som er en person som kan manipulere en del. 

Skrevet
24 minutter siden, Vox_populi skrev:

Jo, det er dessverre fullt mulig å melde et straffbart forhold til politiet.

Legger du godviljen til så ser du kanskje at ordet ANONYMT mangler? 

Anonymkode: 7644d...1fc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bygda mener at fyllekjøring er OK da? 

Hadde det vært meg, så hadde jeg skrevet et leserinnlegg i lokalavisa. Jeg kjenner flere som har gjort det, fordi andre har satt ut rykter om det. Det har hjulpet en god del. Det blir kanskje litt voldsomt for deg? Spesielt dersom dette er en person som har høy status i bygda? 

Dette er vel ikke i Hardanger vel? Jeg kjenner en bekjent derfor som nylig ble tatt for promillekjøring, og som er en person som kan manipulere en del. 

Hvis jeg skriver ett leserinnlegg i avisen, så blir det jo "bevis" på at jeg er så grusom som han har fortalt... først gjør jeg noe helt forferdelig, så "tvinger" jeg han til å kjøre påvirket av alkohol, så ringer jeg politiet og i etterkant dikter jeg opp en hostorie som skal sette meg selv i ett bedre lys. Hans historie er desverre mer troverdig enn min, det skal jeg innrømme...

Beviset er jo at han har blitt fotgjenger...

Han er en godt likt mann, jeg er (var) temmelig anonym i bygda

Skrevet

Hva er det slags rar sekt som holder på i den bygda? Enn å ta en fyllekjører i forsvar!? Hadde de vært like forståelsesfull om han hadde kjørt på og drept en person? Stakkars mannen liksom, tenk å bli tvunget til å kjøre i fylla! :roll:

Jeg tror du trenger å komme deg bort fra dette miljøet!

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skriver ett leserinnlegg i avisen, så blir det jo "bevis" på at jeg er så grusom som han har fortalt... først gjør jeg noe helt forferdelig, så "tvinger" jeg han til å kjøre påvirket av alkohol, så ringer jeg politiet og i etterkant dikter jeg opp en hostorie som skal sette meg selv i ett bedre lys. Hans historie er desverre mer troverdig enn min, det skal jeg innrømme...

Beviset er jo at han har blitt fotgjenger...

Han er en godt likt mann, jeg er (var) temmelig anonym i bygda

Har du gjort noe helt forferdelig ( i så fall hva?) eller har han bare diktet opp en historie? Og hvordan i alle dager kan folk være så stokk dumme at de tar en uansvarlig fyllekjører og potensiell drapsmann i forsvar? De burde takke deg for at du forhindret noe som kunne ha endt i en tragedie for bygda. Fyllekjøring er ikke noe man forsvarer uansett hvor godt man liker personen! Ferdig snakka!

Anonymkode: b230b...17d

• Liker 1
Skrevet

Og hva så om han var godt likt, for meg høres han ut som en komplett IDIOT. Det at han er i bestefar alder gjør ikke saken noe bedre.

Hvorfor er han sinna da? Fordi noen tok ansvar når han tydeligvis var for dum nok til og gjøre det selv? Slike tosker har ingenting på veiene og gjøre, så det er bra at han er fotgjenger nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...