AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Vi har vært på boligjakt i et halvt års tid nå. Vi ser etter et rekkehus eller en enebolig til rundt 10 millioner i Oslo, men synes det er så UTROLIG lite til salgs. Ja, selv om vi har 10 millioner å kjøpe for er det ikke bare-bare det heller. Det er ikke lett å finne noe man ønsker å kjøpe som har de egenskapene vi ser etter. Vi ønsker heller ikke å flytte ut av Oslo pga jobb. Samtidig sitter vi på en fin leilighet sentralt i Oslo. Den skal legges ut for salg straks vi har kjøpt noe, men siden vi ikke får kjøpt boligen vi har lyst på ligger vår på vent. Leiligheten vår er ganske ny og fin, og jeg er sikker på at mange ønsker å kjøpe den. Men det får de jo ikke gjort, fordi vi får ikke kjøpt noe selv! Det blir en ond sirkel og det er utrolig frustrerende. Så dere som bor i Oslo, hva er grunnen til at dere velger å selge, eller venter med å selge? Økonomi, jobb, familie, årstid eller annet? Jeg skjønner ikke hvorfor det er så lite til salgs? Anonymkode: 2ead9...35b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Fordi jeg vil bo her jeg bor selger jeg ikke. Anonymkode: 2adc8...e75 5
funginger Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Det er nok ikke uvanlig å vente til vår/sommer. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Samme som ab over ☺ Har kjøpt familiebolig til 10 millioner, og her vil vi bo til barna flytter ut. Anonymkode: 539e1...181
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har tenkt å bli boende her jeg bor, enkelt og greit. (Men det ville ikke hjulpet deg om jeg gikk inn for å selge nå uansett, da jeg bare har et lite krypinn til to og en halv million. )
Poserose Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Vi selger ikke fordi vi vil bo her vi bor.. Økonomi og spekulasjoner har ikke noe å si. 1
Anglofil Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Fordi vi ønsker å bo her og ikke et annet sted (dessuten flyttet vi i mai 2015). Mvh Yvonne
Gjest Evans Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Jeg venter med å selge fordi jeg er så usikker på markedet og om vi kommer til å finne "drømmestedet" innen rimelig tid. Hadde jeg visst at markedet ville stupe om et par måneder ville jeg solgt nå. Men de har sagt at det vil stupe siden 2008, men det har ennå ikke skjedd... Så enn så lenge tar jeg meg god til. Kanskje litt for god tid? Vil jo egentlig flytte. Tror jeg må skylde litt på min egen personlighet også. Vansklig å få ut fingeren.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Jeg ser ikke noe poeng å bo i Oslo når skolene har inntil 90% innvandrere og barn lærer språkfeil i barnehagene av innvandrere som jobber der. Ghetto-boliger er ikke verdt 10 mill. Anonymkode: 8cab0...802 1
Anglofil Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noe poeng å bo i Oslo når skolene har inntil 90% innvandrere og barn lærer språkfeil i barnehagene av innvandrere som jobber der. Ghetto-boliger er ikke verdt 10 mill. Anonymkode: 8cab0...802 Nå er det ganske stor variasjon innad i Oslo. Og det er store forskjeller ikke bare fra vestkant til østkant, men også innad i bydelene. Mvh Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 Ja, ved at hvite etniske nesten bare velger flytter til hvite ghettoer forsterker ikke akkurat ghetto-byggingen i Oslo. De få som flytter til ikke etnisk norske områder flytter ut når de får barn i skolealder. Anonymkode: 8cab0...802
MiniMjau Skrevet 1. februar 2016 #12 Skrevet 1. februar 2016 Fordi vi søker jobber det vi skal flytte til og venter med kjøp/salg til jobb er på plass. Boligprisene i Oslo er HELT syke. HELT syke. Vi får sikkert 5 mill for dette KOTTET vi bor på. Syyyyyykt. 1
Fiberhusk Skrevet 1. februar 2016 #13 Skrevet 1. februar 2016 Selger ikke enda da jeg ikke kan (arv). Men vi er usikre på om vi skal selge eller leie ut. Jeg heller mest mot å selge, så jeg kan slippe å forholde meg til leietakere, klager, reparasjoner, og generelt styr. Det er langvarig gevinst å leie ut, men utrolig mye jobb for en som ikke har overskuddet. Selger jeg så er jeg gjeldsfri og kan kjøpe nytt hus utenfor Oslo (som vi vil) med en gang. Leier vi ut må jeg ta nytt lån på huset for å kjøpe nytt, som vi betaler med leien vi får av huset. Men det er så masete, i hodet mitt.
Anglofil Skrevet 1. februar 2016 #14 Skrevet 1. februar 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, ved at hvite etniske nesten bare velger flytter til hvite ghettoer forsterker ikke akkurat ghetto-byggingen i Oslo. De få som flytter til ikke etnisk norske områder flytter ut når de får barn i skolealder. Anonymkode: 8cab0...802 Jeg tenkte da også i Oslo øst. Her jeg bor er det en fordeling på 60/40, med da fleste etnisk norske. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #15 Skrevet 1. februar 2016 Vi selger, fordi vi akkurat har kjøpt ny Anonymkode: e4f18...57e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #16 Skrevet 1. februar 2016 2 timer siden, Yvonne skrev: Jeg tenkte da også i Oslo øst. Her jeg bor er det en fordeling på 60/40, med da fleste etnisk norske. Mvh Yvonne Ja, men hvis du ser på alderssammensetningen så vil du se at i østlige bydeler så er det vanligvis få etniske barn i skolealderen her, men desto flere enslige lavlønnede eller NAV klienter blant de hvite. Anonymkode: 8cab0...802
Anglofil Skrevet 1. februar 2016 #17 Skrevet 1. februar 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hvis du ser på alderssammensetningen så vil du se at i østlige bydeler så er det vanligvis få etniske barn i skolealderen her, men desto flere enslige lavlønnede eller NAV klienter blant de hvite. Anonymkode: 8cab0...802 Som sagt, det kan være store forskjeller innad på østkanten. Her jeg bor er det også en høyere andel etnisk norske på skolen, og siden det er et større villastrøk i tillegg en stor blokkbebyggelse er det både og - en god blanding. Akkurat slik jeg liker det. Mvh Yvonne Endret 1. februar 2016 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #18 Skrevet 1. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noe poeng å bo i Oslo når skolene har inntil 90% innvandrere og barn lærer språkfeil i barnehagene av innvandrere som jobber der. Ghetto-boliger er ikke verdt 10 mill. Anonymkode: 8cab0...802 Hvorfor svarer du i en tråd som retter seg mot de som bor i Oslo når du tydeligvis ikke vet noe som helst om saken? Tips: alt som står i VG er ikke fakta. Anonymkode: fb992...cdd 4
prt90 Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 Den 31.1.2016 at 14.37, AnonymBruker skrev: Vi har vært på boligjakt i et halvt års tid nå. Vi ser etter et rekkehus eller en enebolig til rundt 10 millioner i Oslo, men synes det er så UTROLIG lite til salgs. Ja, selv om vi har 10 millioner å kjøpe for er det ikke bare-bare det heller. Det er ikke lett å finne noe man ønsker å kjøpe som har de egenskapene vi ser etter. Vi ønsker heller ikke å flytte ut av Oslo pga jobb. Samtidig sitter vi på en fin leilighet sentralt i Oslo. Den skal legges ut for salg straks vi har kjøpt noe, men siden vi ikke får kjøpt boligen vi har lyst på ligger vår på vent. Leiligheten vår er ganske ny og fin, og jeg er sikker på at mange ønsker å kjøpe den. Men det får de jo ikke gjort, fordi vi får ikke kjøpt noe selv! Det blir en ond sirkel og det er utrolig frustrerende. Så dere som bor i Oslo, hva er grunnen til at dere velger å selge, eller venter med å selge? Økonomi, jobb, familie, årstid eller annet? Jeg skjønner ikke hvorfor det er så lite til salgs? Anonymkode: 2ead9...35b Det er eksepsjonelt lite boliger til salgs i Oslo nå, ganske uavhengig av størrelse. Dette kommer av at det i mange mange år er bygget alt for lite nytt. Det gir et marked der det er mye vanskeligere å kjøpe enn å selge. Da velger mange å vente med å selge til de har kjøpt, og det fører til et ytterligere press i markedet. En liten trøst kan være at det er endel som venter til våren/sommeren med å selge boliger med hage (for at boligen skal komme best mulig frem), så hvis du har litt is i magen kan det dukke opp noe.
prt90 Skrevet 2. februar 2016 #20 Skrevet 2. februar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noe poeng å bo i Oslo når skolene har inntil 90% innvandrere og barn lærer språkfeil i barnehagene av innvandrere som jobber der. Ghetto-boliger er ikke verdt 10 mill. Anonymkode: 8cab0...802 Du har helt rett, det tryggeste er nok om du fortsetter å bo i indre Finnmark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå