Gå til innhold

Hvor mye sitter du igjen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student. Får ca 7550 i studielån og har i tillegg en jobb hvor jeg tjener i snitt 5500 i mnd ca. Så sitter igjen med ca 6250 etter at de utgiftene du spør om er betalt ts. Jeg får faktisk spart en del, men det går på bekostning av hvor romslig jeg har det i hverdagen. Lever som en "fattig student", men synes det er verdt det når jeg får fylt BSU og spart litt til oppå der igjen :) 

Anonymkode: 69955...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Moonwalker skrev:

5000 - 100 000?!?! Var et enormt gap.

Ja..:P er det... Gapet er faktisk enda større når han har jobbet mye overtid,  da kan han få 180 000 utbetalt etter skatt. Så som du skjønner er grunnlønna ikke fantastisk, men han reiser veldig mye i jobben.

Men hvis vi tar gjennomsnittet av hans lønn gjennom året så sitter vi i snitt igjen med 30-40 000 etter alle kostnader er betalt.  også er det 10 i leieinntekter. 

Når jeg får meg jobb, kan han reise litt mindre

Anonymkode: fff3c...480

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter igjen med  ca. 4000 etter mat + faste utgifter er trukket fra. Disse 4 er fordelt med 2000 på sparing og 2000 på generelt forbruk som frisør, klær og andre nødvendige ting. 

Skulle virkelig ønske jeg kunne sitte igjen med like mye som flere over her! 

Anonymkode: 77032...aba

Så hvilke faste utgifter har du da trukket fra? Og hvor mye har du trukket fra til mat?

Det er en grunn til at TS holder dette utenfor, jeg kan fint bruke 4.000 på mat, men jeg kunne jo også ha brukt halvparten..Det spørs litt hvor mye man unner seg og prioriteringer.

Anonymkode: 00867...631

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber dere som? Det høres ut som dere har god økonomi alle sammen :)

Anonymkode: 4736d...795

Jeg svarte lengre opp her, sitter igjen med 20 000. Det er ikke set at jeg har så fet lønn. ( tjener 28 000). Jeg bor veldig billig pga. Bolig med leieinntekter. Det er det som gjør at jeg sitter igjen med såpass...

Anonymkode: 81b00...9f0

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle har jo faste utgifter, men det er ikke dette TS spør om.

Anonymkode: 93752...940

Det vet jeg. Ville bare presisere hva jeg bruker det resterende på. Jeg følte bare for å nevne at jeg ikke tuller bort 20 000 i mnd...

Anonymkode: 81b00...9f0

Skrevet

Masse i minus, heldigvis hjelper kjæresten meg og dermed går vi i null

Anonymkode: 88507...3da

Skrevet

Rundt 4000, som skal gå til mat, medisiner o.s.v for meg og et barn i barneskolealder.

Anonymkode: 81dbd...7af

Skrevet

9000 kr. 

Mottar aap så har ca 11500 kr i måneden.

Anonymkode: f59fa...999

Skrevet

Har nå ca 30.000 /mnd i snitt i faste utgifter. Da er alt vi betaler fra nettbanken medtatt. Har ca 50.000 ut, så vil si vi har det rimelig greit.

Får en periode nå med mellomfinansiering hvor vi øker mnd utgifter til 33.000, og inntekt til 60.000. Når vi er ferdig med mellomfinansieringen lander vi på 34.000 ut og 60.000 inn.

Anonymkode: bd388...d00

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg sitter igjen med rundt 7000 etter husleie og regninger. Synes det er helt greit. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enslig? 

Anonymkode: 4c459...eae

Nei, har samboer og 1 barn. Vi har ikke felles økonomi, samboer er i mot alt felles når det kommer til økonomi for en eller annen merkelig grunn.  Jeg er nøye på å ikke bruke mer enn 3000 inkludert all barnemat og bleier (morsmelkerstatning blant annet). Da må samboer også bidra med litt, nekter å gå i "kvinnefella" ;)

Anonymkode: 77032...aba

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at husleie/felleskostnad/boliglån, forsikring, strøm og evt. andre lån er trukket fra per måned?

Og hvor mye/lite måtte du hatt for å kunne omtale økonomien din som god?

Etter at det er trukket fra har jeg igjen ca 13000, etter alt av faste regninger (barnehage, tv/nett, telefon osv) og sparing og buffer er trukket har jeg igjen ca 7500. Er meg og ett barn, jobber 100%, får kun barnetrygd utenom. Vi klarer oss helt fint, har alltid penger frem til neste lønn. Hadde jeg hatt et par tusen til i mnd kunne jeg gjort litt mer spontant, men jeg trenger ikke snu på krona til vanlig. Økonomien min er grei, og jeg har full kontroll, men man ønsker seg vel alltid mer.

Anonymkode: 21e12...1ee

Skrevet

Etter at husleie/felleskostnad/boliglån, forsikring, strøm og evt. andre lån er trukket fra per måned?

Ca 5-6000. Er midlertidig frem til jeg blir ferdig utdannet. Hadde jeg hatt ca 3000 til pr mnd hadde jeg synes økonomien hadde vært god. 

Skrevet

Jeg jobber som bilselger, kona som lærer og junior går i barnehagen.

Vi har ca 20.000 - 30.000 igjen pr måned etter alt er betalt. Alt avhengig av bonus utbetalingene mine hver måned.

Anonymkode: a026e...56a

Skrevet

Oi, det er ikke mye.

Har utbetalt 28-29 000 per måned, når regningene er betalt og vi har kjøpt mat er det ikke mange tusenlappene igjen. Noen ganger jeg nesten helt blakk den siste uka før lønning, andre ganger er det litt romsligere. Feriepenger og julebonus er et friskt pust inn på kontoen.

Enslig mor, huslån, tre tenåringer som koster sitt med hobbyer, klær, reiser, mat og mobiler....

Føler likevel ikke at vi har dårlig råd. Ved krise er det veldig mange utgifter vi kan kutte. Men det er fiffig å se hvordan pengene bare så vidt er innom kontoen min før de flyr videre :fnise: Trøster meg ved tanken på at om 8-10 år kan jeg bruke hele lønna mi på meg selv!!

Anonymkode: 5a88d...3c9

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det er ikke mye.

Har utbetalt 28-29 000 per måned, når regningene er betalt og vi har kjøpt mat er det ikke mange tusenlappene igjen. Noen ganger jeg nesten helt blakk den siste uka før lønning, andre ganger er det litt romsligere. Feriepenger og julebonus er et friskt pust inn på kontoen.

Enslig mor, huslån, tre tenåringer som koster sitt med hobbyer, klær, reiser, mat og mobiler....

Føler likevel ikke at vi har dårlig råd. Ved krise er det veldig mange utgifter vi kan kutte. Men det er fiffig å se hvordan pengene bare så vidt er innom kontoen min før de flyr videre :fnise: Trøster meg ved tanken på at om 8-10 år kan jeg bruke hele lønna mi på meg selv!!

Anonymkode: 5a88d...3c9

TS spør hva dere har etter at husleie, lån og strøm er betalt. Ikke faste regninger og mat..... Tipper tallene over her hadde sett annerledes ut da..

Anonymkode: 93752...940

Skrevet

Etter boutgifter (boliglån + fellesutgifter), strøm og studielån er trukket fra har jeg 21-22 000 igjen.

Skrevet

9700 etter at boliglån, fellesutgifter, innboforsikring og strøm er betalt. Men har et kredittkortlån som nedbetales med 2000 i mnd. og som er nedbetalt om litt over ett år. Økonomien er stram. .

Anonymkode: eb4e4...451

Skrevet
Den ‎31‎.‎01‎.‎2016 at 11.50, AnonymBruker skrev:
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

9700 etter at boliglån, fellesutgifter, innboforsikring og strøm er betalt. Men har et kredittkortlån som nedbetales med 2000 i mnd. og som er nedbetalt om litt over ett år. Økonomien er stram. .

Og hvor mye/lite måtte du hatt for å kunne omtale økonomien din som god?

Ville omtalt økonomien som god hvis jeg satt igjen med cirka 14000 i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...