AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har en eiendom hvor det ligger tre bygninger. Et er et vanlig bolighus, et anneks og et uthus. Adressen er som eksempel Liveien 4 på bolighuset og Liveien 4 B på annekset. Betyr det at jeg kan rive annekset og lettere sette opp et nytt hus der enn det man kunne gjort hvis man ikke hadde egen adresse på de to bygningene? Kunne tenkt meg å skille ut den ene delen og hatt et sommerhus. Nå leier jeg ut mens den ene bygningen står tomt. Anonymkode: b17c6...5e9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Nei, ikke nødvendigvis. Anonymkode: d9efa...9d1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Sjekk med kommunen din. Anonymkode: 6603d...e86
Synne-Marie Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Det kommer helt an på hva som står i reguleringsplanen. Hva området er regulert til (boligformål formodentlig), og utnyttelsesgrad er særlig relevant, men det kan også finnes andre særbestemmelser for tomta di. Ta kontakt med byggesaksavdelinga i kommunen din, de kan veilede videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå