Gå til innhold

Klærne som ikke er rene, men heller ikke skitne - organiseringstips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av haugen med klær som bare er brukt en gang. De blir som regel lesset på en stol på soverommet, men rot skaper jo bare mer rot, i hvert fall etter min erfaring! Men jeg synes det blir så rart å legge klær i klesskapet som ikke er helt rene også. Så, hvordan gjør dere andre det? Er det noen med gode råd der ute? :ler:

Det er en rar ting å henge seg opp i, men nå har jeg irritert meg såpass mye over den haugen at jeg måtte lage meg en tråd her inne :Knegg: Har sånne knagger på soveromsdøra, men der henger vi morgenkåper og nattøy, så det er liksom ikke plass :vetikke: 

Anonymkode: db417...f89

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en egen hylle i klesskapet.

Anonymkode: 39a56...c43

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg henger de opp. Halvrene klær henger på den ene enden av hengeplassen i skapet mitt. Skiller de fra de rene klærne med en "avdeler", som er et stort skjerf (som jeg ikke pleier å bruke) på en skjørtehenger.

Tidligere hadde jeg en kommodeskuff til dem, men jeg bruker mye skjorter/bluser som må strykes, så da er det bedre å henge dem opp.

Endret av kanelsnurr
  • Liker 2
Skrevet

Vi har hver vår kurv i gangen mellom soverommene og badet. Har tenkt mye på dette selv jeg, så skjønner deg godt ;) Har lest om det her tidligere, og flere enn jeg trodde legger dem inn i skapet igjen. Jeg kan ikke gjøre det, det syns jeg er ekkelt...

Anonymkode: a57e8...fd0

• Liker 2
Skrevet

Jeg henger dem opp på en stang. En gang iblant går jeg gjennom klærne på stanga og vurderer om de egentlig er rene, da havner de tilbake i skapet, eller om de egentlig bør legges til vask. Siden de får henge i noen dager får de luftet seg litt, så de blir renere av å henge på stang enn av å ligge i haug.

• Liker 2
Skrevet

Jeg legger dem tilbake i skapet. 

Anonymkode: 062ba...c4f

• Liker 5
Skrevet

Jeg er visst en av de ekle som legger de tilbake i skapet/kommoden :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en trådkurv nederst i det ene klesskapet til brukte klær, jeg vil ikke legge dem der de rene ligger. Bluser og skjorter henger jeg opp til venstre i skapet, de rene henger til høyre. Den blusen jeg liker aller best har jeg to av, så jeg alltid har en som er ren. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger dem på stativ. Vinduet står oppe på soverommet året rundt, så de blir godt luftet. Der henger også ullcardigans etc, som ikke vaskes for ofte.

Anonymkode: f3f2f...101

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to slike knaggerekker til å henge på soveromsdøra. Der henger morgenkåpe, pysj og halvbrukte klær i skjønn forening 

• Liker 1
Skrevet

jeg henger dem på en knaggrekke eller så ligger de på den berømte stolen. men den knaggrekka er ganske full :fnise: så trenger noen lure løsninger jeg også. klesskapet mitt er fullt så har ikke plass til alle klærne mine der heller.. så har store ullgensere i bæreposer for tiden. huff

• Liker 1
Skrevet

Brukte klær går aldri inn i klesskapet for rene klær, litt system i galskapennhar vi da. På badet, bak vaskemaskinen har vi en knaggrekke for brukte klær. Særlig bukser og skjørt havnder der. Overdeler vaskes uansett om de er brukt en dag eller tre timer. Men vi har vaskemaskin med hurtig program på 20 minutter så det tar ikke lang tid eller mye strøm. 

Sokker, strømper og undertøy vaskes etter en dags bruk. Hva er det du har så mye av som hoper seg opp? Er det ikke enklere å få det vasket, og rent i skapet? Blir det gjenbrukt fra kleshaugen, eller er det egentlig en mellomstasjon før vask? Hva med å bli mer konsekvent i bruk av klær?

Anonymkode: b3017...d96

• Liker 1
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Jeg synes også frittstående klesstativer er godt egnet til dette. Der får klærne luftet seg godt, og det er oversiktlig og greit. :) 

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte klær går aldri inn i klesskapet for rene klær, litt system i galskapennhar vi da. På badet, bak vaskemaskinen har vi en knaggrekke for brukte klær. Særlig bukser og skjørt havnder der. Overdeler vaskes uansett om de er brukt en dag eller tre timer. Men vi har vaskemaskin med hurtig program på 20 minutter så det tar ikke lang tid eller mye strøm. 

Sokker, strømper og undertøy vaskes etter en dags bruk. Hva er det du har så mye av som hoper seg opp? Er det ikke enklere å få det vasket, og rent i skapet? Blir det gjenbrukt fra kleshaugen, eller er det egentlig en mellomstasjon før vask? Hva med å bli mer konsekvent i bruk av klær?

Anonymkode: b3017...d96

Jeg er ikke TS, men for min del er det særlig skjørt, bukser, gensere og bluser som hoper seg opp. Underdeler, særlig skjørt, bruker jeg mange ganger før jeg vasker dem, og overdeler blir stort sett også brukt flere ganger. Den diffuse kategorien "hjemmeklær" er også godt representert i flerbrukskategorien.

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg har en stol og en knaggrekke bak døren der jeg legger/henger opp klær som er halvskitne. Det er stort sett bukser og strikkejakker/dressjakker som ligger/henger der. 

Skrevet

Så gøy at dette engasjerte litt! :ler:

Jeg tror mitt ideelle bad hadde inneholdt en av disse trestigene jeg ser rundt om. For det er bluser og tynne gensere som kan brukes to-tre ganger (så lenge jeg ikke søler på dem) som er problemet mitt. Ullgensere osv går tilbake i skapet etter bruk, bukser og skjørt også. Så... Må bare bygge ut badet litt, da! :fnise: 

Anonymkode: db417...f89

Skrevet

Tidligere hadde jeg sånn klesstativ på gulvet. Er greit å få luftet brukte klær når man ikke bruker de. Nå har jeg et speil som står på gulvet, med knagger bak, så da henger de der.

Anonymkode: 8146e...69a

Skrevet

Har en egen hylle og egen hengeplass i skapet til klær som er brukt men som ikke er skitne. Som regel henger jeg klærne ut på verandaen for å luftes skikkelig en times tid, deretter henger de litt over dusjen for å fjerne fukt fra utelufta. Deretter legges det pent inn i egen kurv og på egen henger i skapet. Kan bruke en genser både 3 og 4 dager før jeg vasker den, om den har vært ute til lufting mellom hver gang. Dusjer minimum en gang i døgnet, ofte 2, i tillegg til at jeg har uniform på jobb. Undertøy og singleter går dog i vask hver dag.

Anonymkode: 93ca2...a63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...