AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Del Skrevet 31. januar 2016 Hei alle sammen! Jeg er en 19 år gammel jente, ja i min beste alder, å jeg burde være ute å feste i helgene å ha det gøy med venner på fritiden. Jeg har meg nå et friår å jobber på sykehjem, å spessielt etter at jeg sluttet på videregående har dette vare blitt enda værre.. Jeg klarer ikke å bli kjent med folk, hvordan tar man intiativ til å bli kjent med andre? Jeg er kjempesjenert å har veldig dårlig selvtilitt, men jeg har då utrolig mye å by på av meg selv bare jeg blir trygge på folk. For noen år siden var det slettes ikke slik, jeg var av de "kule jentene" å hadde mange venner, men etter å ha vært i et forhold hvor typen har psyket meg ned over lang tid har det da blitt slik. Jeg håper at noen av dere kan hjelpe meg, jeg har det ikke bra for tiden, jeg trenger hjelp! Så hvordan blir man lettest mulig kjent med andre å hva skal man prate om? Da jeg sitter i en sosial setting med en annen person så er jeg den kleine personen, jeg vet aldri hva jeg skal si, å føler at alt blir bare domt. Anonymkode: 5327c...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Del Skrevet 31. januar 2016 Kjenner jeg blir så forbanna på sånne folk som skal trykke andre ned for å føle seg bedre selv. Pass på at du aldri havner med et sånt menneske igjen, du fortjener bedre behandling enn det der. Uansett hvor kjekk han er eller hvor grei han er i utgangspunktet. Okei? OKEI? Hvis du har vært "en av de kule" vet du jo litt hvordan det fungerer. Jeg har også vært "en av de kule". Greia var at jeg gjorde ikke noe spesielt for å bli det, jeg bare ble det ved å være meg selv. Ved å være pen og veldig slank kanskje først og fremst. Som voksen i møte med nye mennesker kan man ikke flyte på sånne ting. Jeg er også stille og sjenert, men det har blitt bedre med årene. Jeg har slitt med angst og stengt meg inne, så jeg vet hvordan du har det. Du er rett og slett nødt til å tvinge deg til å være mer sosial. Du må trene på det å snakke med andre. Prøve å slappe av i møte med andre. Hvis du merker at skuldrene er stive og oppunder ørene må du ta deg i det og slappe av. Puste rolig og kontrollert. Smil og vær hyggelig. Øv deg på å prate med "ufarlige" personer. Spør dem om ting og del av deg selv. Tenk litt på hva du selv liker å bli spurt om av andre. Slapp av! Litt etter litt blir det bedre. Men du må øve, og så kommer det av seg selv tilslutt. Anonymkode: b816f...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå