Gå til innhold

Gjestedo: vaskekluter i stedet for håndkle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har vaskekluter i stedet for håndkle på gjestedoen? Slik som de har på noen restauranter, hoteller osv. En kurv med rene vaskekluter og en kurv til brukte vaskekluter.

Vurderer dette pga. hygiene og gjestenes velvære. Selv om jeg skifter håndkle på gjestedoen OFTE. Men det kan jo ikke de vite...

Hva synes dere? Overkill? Ok? Noen som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig, sier jeg.

• Liker 4
Skrevet

Enig med Enamorada. Som gjest kjenner man jo om håndkleet er veldig vått evt lukter litt ekkelt eller ikke, da vet man om den som bor der er dårlig/flink til å bytte.

Gjest incognita
Skrevet

Jeg synes det er fresht når jeg er hos folk som gjør det slik. :) 

Skrevet

Det hadde jeg syntes var positivt som gjest.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde lurt på hvor håndkle var og sikkert ikke skjønnt at det var mening at jeg skulle tørke meg på hendene med en av klutene. 

Jeg har aldri opplevd ekle håndkle på gjestetoalett, så jeg tenker det er unødvendig. Men hvis du er sløv med å bytte det ut så kan det kanskje være en ide :vetikke: 

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, Kaisamaia skrev:

Er det noen av dere som har vaskekluter i stedet for håndkle på gjestedoen? Slik som de har på noen restauranter, hoteller osv. En kurv med rene vaskekluter og en kurv til brukte vaskekluter.

Vurderer dette pga. hygiene og gjestenes velvære. Selv om jeg skifter håndkle på gjestedoen OFTE. Men det kan jo ikke de vite...

Dersom håndklærne brukes kun til tørking av hender etter håndvask, synes jeg at det er unødvendig å ha nye håndduker/ vaskeklut til håndtørk pr erson som bruker gjestetoalettet.

Ved overnattingsgjester, derimot, så ville jeg lagt fram nye håndduker og vaskekluter på badet slik at de kan bruke de ved behov.

Har du venner med bakterieangst o.l. (som ville satt pris på helt nye håndduker/ vaskekluter), ville jeg valgt å ta hensyn til de ved å legge frem ny håndduk kun for dem, eller evt sette frem tørkepapir til hånddtørk

Anonymkode: 42b4a...f92

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Kaisamaia skrev:

"HATT GJESTER? SKIFT HÅNDKLE STRAKS! Hvor ofte du bør bytte håndklær, avhenger blant annet av bruk. Men du bør bytte håndkle på gjestetoalettet med en gang, dersom du har hatt besøk som har medført mye håndvask på toalettet, sier eksperten

Det handler om teknikk!
Akkurat hvor mange mikrober du har i håndkleet ditt vil avhenge av hvem som har brukt det, hvordan det er brukt, hvordan forholdene er på rommet det håndkleet henger, hvordan det henger - og hvilken hygiene de som bruker håndkleet har.

- Det vil også komme an på hvilken teknikk man har når man vasker hendene, sier Fagernes."

http://www.dinside.no/935247/skifter-du-haandkle-ofte-nok

Etter å ha lest dette, ville jeg satt pris på ren, ubrukt håndduk, som gjest :)

Anonymkode: 42b4a...f92

• Liker 2
Skrevet

Jeg bytter håndklær ofte.
Ser ikke noe poeng med å ha vaskekluter (istedenfor håndkle) til gjestene.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, incognita skrev:

Jeg synes det er fresht når jeg er hos folk som gjør det slik. :) 

Så bra! :) Så da er det altså noen som gjør dette. Supert. Tenker jo at det er det beste... For de kan jo ikke vite når håndkleet ble byttet sist, selv om det ser rent ut osv.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, The Silence skrev:

Jeg hadde lurt på hvor håndkle var og sikkert ikke skjønnt at det var mening at jeg skulle tørke meg på hendene med en av klutene. 

Jeg har aldri opplevd ekle håndkle på gjestetoalett, så jeg tenker det er unødvendig. Men hvis du er sløv med å bytte det ut så kan det kanskje være en ide :vetikke: 

Samme her! Haha... høres mer slit ut å ha masse vaskekluter i stedet for å bare bytte ut håndkleet litt oftere.

Gjest incognita
Skrevet
2 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Så bra! :) Så da er det altså noen som gjør dette. Supert. Tenker jo at det er det beste... For de kan jo ikke vite når håndkleet ble byttet sist, selv om det ser rent ut osv.

Ja. I "finere kretser" er vel dette rimelig normalt. :) 

Skrevet
3 minutter siden, incognita skrev:

Ja. I "finere kretser" er vel dette rimelig normalt. :) 

Supert.

Skrevet
5 minutter siden, lisamari skrev:

Samme her! Haha... høres mer slit ut å ha masse vaskekluter i stedet for å bare bytte ut håndkleet litt oftere.

Jeg bytter jo håndkleet ofte. Er bare følelsen til gjestene jeg tenker på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...