Gå til innhold

Stor og vakker

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener å ha observert gjennom flere år at overvektige mennesker ofte blir oversett når det gjelder personligheten' date=' fordi veldig mange har [i']vanskelig for å se forbi fettet når de ser et menneske med mye fett på kroppen. De trekker konklusjoner, setter i bås og glemmer at tykke mennesker har akkurat like mye/lite/osv personlighet som tynne mennesker.

...

Helt enig med deg. Vi har lett for å se forbi/overse folk som er overvektige/mindre pene.

Jeg har disse tendensene jeg også, men jeg er så bevisst på det at jeg prøver å jobbe aktivt med det. Tenk om jeg går glipp av et fantastisk menneske bare fordi jeg ikke kunne se forbi skallet??? Det ville jo være forferdelig!! Jeg "samler" på "vakre" mennesker, og da mener jeg de som er vakre i sjelen, ikke på utsiden.

Jeg snakker med ungene mine også om dette fra tid til annen, for de, som alle andre, er kjappe til å snakke nedsettende om folk på grunn av klær, fregner, tenner, kroppsvekt.... osv... og jeg synes det er ille.

Tenk om folk ikke ville bli kjent med meg, bare fordi bilringen min har blitt til bilringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
helt enig :Nikke:  det er mange som kler et par kilo for mye enn for lite...har venninner som har gått både opp og ned i vekt,og de er så mye penere når de har litt på beina,ser så mye friskere ut.damer skal jo ha former  :wink:  det er bare hunder som liker bein  :ler:  men det er jo mange som ikke kan noe for at de er så tynne,dont take this the wrong way altså :)  mye å ta i,mye å være glad i...

Sånne meninger gjør meg litt trist fordi jeg er slank og maskulin i kroppen, og legger ikke på meg uansett hva jeg spiser! Er visst bare hunder som liker meg da. Tar det selvsagt ikke ille opp nei. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har en tendens i dette forumet til å mene at det er kun tykke folk som skal være fornøyd med seg selv. Kaller tynne folk for beinrangel og sier at bare hunder liker dem.... huff tykk eller tynn, men slike utsagn gjør deg alt annet enn "vakker". Alle skal være fornøyd med seg selv mener jeg, og mulig jeg tar feil, men slike utsagn jeg har sett mange av i denne tråden virker veldig deffensive på meg. Utrolig smålig å fremheve seg selv ved å rakke ned på andre.

Selv synes jeg Milla Jovovich har den perfekte kroppen, men dere mener vel hun er for tynn og har ikke former :hoho::hoho::hoho: jeg måtte bare legge inn de typisk sarkastiske gjeste-hohoene der, dette blir for latterlig. Så hvorfor skriver jeg her da? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det irriterer meg at man ikke skal ha "lov" til å være tynn hvis man trener og jobber for å bli det. Det er liksom greit å være syltynn hvis man ikke kan noe for det, men hvis man trener og spiser riktig for å holde formene så har man plutselig dårlig personlighet?? når ble det opplest og vedtatt at tykke folk har mer personlighet enn tynne?...

man kan heller vri på det og si at tykke folk er late og gidder ikke å gjøre en drit for å holde kroppen i form. samt liker de å kritisere tynne folk for å være sykelig opptatt av kropp og uten personlighet og jeg vet ikke hva.

la folk ha den kroppen de har uten å bli kritisert for det!! hvis man trener og jobber for å være tynn, så bra for de. gidder man ikke det så er det helt greit det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOOOOOOOOO :o

Hvorfor utelukker det ene det andre??? Hvorfor kan man ikke se skjønnheten i ei frodig dame og samtidig være i stand til å syns ei slank dame er flott?

Hvorfor blir slike tråder til en stillingskrig mellom de tynne og de tykke/runde bestandig??? :sur:

Hurra for både Alison Moyet og Milla Jovowich sier nå jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HALLOOOOOOOOOO  :o  

Hvorfor utelukker det ene det andre??? Hvorfor kan man ikke se skjønnheten i ei frodig dame og samtidig være i stand til å syns ei slank dame er flott?  

Hvorfor blir slike tråder til en stillingskrig mellom de tynne og de tykke/runde bestandig???  :sur:  

Hurra for både Alison Moyet og Milla Jovowich sier nå jeg  :tunge1:

Veldig enig i det Suzy! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med deg Suzy- men jeg synes det kan være vanskelig å tro på en lubben dame som strever med å bli slankere selv, som sier at store damer er vakre. Hvorfor er hun da ikke selv fornøyd med å være stor? (Så lenge det bare er kosmetiske kg det er snakk om, og ikke helsefare, jfr. linkene lenger opp i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Suzy- men jeg synes det kan være vanskelig å tro på en lubben dame som strever med å bli slankere selv, som sier at store damer er vakre. Hvorfor er hun da ikke selv fornøyd med å være stor? (Så lenge det bare er kosmetiske kg det er snakk om, og ikke helsefare, jfr. linkene lenger opp i tråden)

Jeg slites sjøl mellom fornuft og følelser på vektfronten og syns ofte andre er slanke, men er misfornøyd med meg sjøl (enda de kanskje ser ut som meg). Jeg vet da om veldig tynne jenter som forsvarer sin tynnhet med nebb og klør, men spiser proteinpulver i håp om å legge på seg... Er det noe dummere/bedre?

Vi er da evig kritiske til oss selv og opplevelsen av skjønnhet i forbifarten - i en lubben, lekker dame - kan kanskje være det som gjør at selv bildet endrer seg og man godtar egen kropp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å si att det bare er hunder som liker bein var direkte stygt sagt!!

Ja det var det - og det er stygt å hevde at alle som veier 15 kg mer en idealet er sjuke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at man ikke skal ha "lov" til å være tynn hvis man trener og jobber for å bli det. Det er liksom greit å være syltynn hvis man ikke kan noe for det, men hvis man trener og spiser riktig for å holde formene så har man plutselig dårlig personlighet?? når ble det opplest og vedtatt at tykke folk har mer personlighet enn tynne?...

man kan heller vri på det og si at tykke folk er late og gidder ikke å gjøre en drit for å holde kroppen i form. samt liker de å kritisere tynne folk for å være sykelig opptatt av kropp og uten personlighet og jeg vet ikke hva.

la folk ha den kroppen de har uten å bli kritisert for det!! hvis man trener og jobber for å være tynn, så bra for de. gidder man ikke det så er det helt greit det også!

<En veltrent kropp er da alltid flott? Er man veltrent er man også spenstig, med god holdning og flott gange. Klart det er flott!!

Men de som er tynne bare fordi de er unge (mange modeller kan du se ikke eier muskulatur, og du vet de blir dissete før de runder tretti *s*), de ser ikke spesielt flotte ut. I mine øyne. Og jeg har vært akkurat så mager og uten former selv, og mener det allikevel. Selv om jeg den gangen hatet at folk sa de hørte meg lenge før de så meg osv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er lubben og strever med å bli slank, eller? I såfall har du misforstått meg.

Men jeg har vokst opp med å være tynn som en fyrstikk, for så å gå opp i vekt etter at jeg rundet førti må jeg vel nesten si. Så de siste seks årene har jeg lagt på meg ti kilo. Jeg er fremdeles det folk vil kalle slank (men det er jo fordi jeg ikke går i trange gensere så de ser hva jeg har rundt det som en gang var livet mitt).

Jeg vil gjerne ned til under seksti kilo igjen, fordi det er MEG. Jeg er tynn inni meg for det har jeg alltid vært, men synes allikevel at mange store damer er flotte. Selv legger jeg ikke på meg på en flott måte. Jeg får ikke pupper og rompe jeg, jeg får mage. Major difference... :tunge1: Jeg ser ut som ert med ben og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suzy 15 kilo overvekt er da ikke sunt??????Det er da ikke slemt sagt men fakta!!!Syns ikke du kan sammenligne den komentaren med kommentaren om att det bare var hunder som likte bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy 15 kilo overvekt er da ikke sunt??????Det er da ikke slemt sagt men fakta!!!Syns ikke du kan sammenligne den komentaren med kommentaren om att det bare var hunder som likte bein!

Sammenlignet dem ikke - jeg sa at det ikke var OK noen av dem.

15 kg overvekt er ikke alltid farlig og det mener jeg seriøst. Jeg skal - ifølge tabeller osv veie nesten 15 kg mindre enn jeg gjør - men jeg er veltrent og sunn og jeg er sikker på at du ikke ville ha gjettet hvor tung jeg er om du hadde sett meg. Jeg trenger ikke slanke meg - det er ikke noe helsefarlig ved kroppsvekta mi, men jeg plages likevel fordi jeg syns det er flaut og fælt å være tung (sjøl om jeg ikke er tjukk).

Derfor sa jeg det jeg sa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er ikke vekta som er farlig - det er fettprosenten, og hvor den er plassert

Du sier det mer presist enn meg du gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det mer presist enn meg du gitt...

Er så presis jeg skjønner du.... :ler:

Det hender at formuleringer faller ned i hodet mitt akkurat når jeg trenger dem, og da er det om å gjøre være kjapp vet du. Som regel leter jeg etter formuleringer helt til debatten har vært over i tre måneder... akk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vekta som er farlig - det er fettprosenten, og hvor den er plassert

Der sa du det: Kort, enkelt og greit å skjønne for ALLE!!!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...