Gå til innhold

Stor og vakker

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

På bussen til jobben i dag morges satt det en dame tvers overfor meg på setet.

Hun var så vakker. Bortimot femti år tenker, og med 10-15 kilo overvekt. Men hun var så flott. Hun hadde det mildeste ansikt, og de klareste blå øyne. Håret var fremdeles litt vått og ville garantert falle i krøller nedover ansiktet hennes når det tørket.

Hun var frodig både foran og bak - og så utrolig nydelig.

Jeg tror jeg heller vil se sånn ut enn som en sylslank supermodell.

Supermodellutseende blir jo så upersonlig....

Nå var hun ikke rund som en ball altså, hun hadde former, men det var stort... utrolig flott dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
På bussen til jobben i dag morges satt det en dame tvers overfor meg på setet.

Hun var så vakker. Bortimot femti år tenker, og med 10-15 kilo overvekt. Men hun var så flott. Hun hadde det mildeste ansikt, og de klareste blå øyne. Håret var fremdeles litt vått og ville garantert falle i krøller nedover ansiktet hennes når det tørket.

Hun var frodig både foran og bak - og så utrolig nydelig.

Jeg tror jeg heller vil se sånn ut enn som en sylslank supermodell.

Supermodellutseende blir jo så upersonlig....

Nå var hun ikke rund som en ball altså, hun hadde former, men det var stort... utrolig flott dame!

:-) Det var koselig skrevet.

10-15 kg er vel ikke akkurat helsefarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er vakkert når man blir så stor att det er helsefarlig.

Jeg venta på deg ja... :hoho:

Ti til femten kilo er neppe helsefarlig - faktisk kan det være bra med ekstra polstring her og der som beskytter mot hjerteinfarkt og andre uhumskheter

Fete lår beskytter

Flott skrevet Mysan og flott observert. Enig med mye av det du sier her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes mange med "noen kilo for mye" er vakre, og jeg er litt enig med deg i at det er "mer personlighet" over en som har former og er litt stor, fremfor en som er slank og veltrent som så utallig mange andre er.

sier IKKE at jeg ikke synes slanke og veltrente kvinner er vakre, men det er på en måte fler av dem, om man kan si det sånn, de blir veldig like i kroppen... (selv om jeg vet det der var veldig diskriminerende for slanke kvinner....) (det var ikke stygt ment, selv om det kanskje kan oppfattes slik...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes mange med "noen kilo for mye" er vakre' date=' og jeg er litt enig med deg i at det er "mer personlighet" over en som har former og er litt stor, fremfor en som er slank og veltrent som så utallig mange andre er.[/quote']

Unskyld meg, men hva er dette for et utsagn?!?!?!? For det første er jo personlighet noe man først og fremst opplever når man snakker med noen, og for det andre kan vel slanke mennesker også ha mye personlighet, vakkert smil, mellomrom mellom tennene, karakterisktisk nese etc. Noen ganger synes jeg dette "stort er flott" går litt for langt. Tviler ikke på at kvinnen Mysan så var flott, og jeg kan godt se henne for meg. Men jeg blir helt matt av sånne utsagn! Poenget er vel at ALLE skal ha det godt med kroppen sin og være stolt av den, og at hverken slanke eller "overvektige" skal få slengt i ansiktet at "de andre" har mere personlighet.

(Bare et annet eksempel på hvorfor jeg mener hele geia rundt "det er ok og være stor" har gått litt for langt: Jeg leste et leserbrev i Det Nye hvor en jengte skriver og takker dem for at de har laget en bikini som var for STOR til henne, sånn at store jenter ikke skulle få dårlig selvbilde!?! Hva med at den ikke passet til henne, og meg og masse andre "små" jenter? Skal vi bare drite i dem?

Hele poenget mitt (hvis det ikke kommer klart frem) er at de vi burde fokusere mere på folks indre verdier, og hvis vi skal snakke om vekt, bør det først og fremst handle om å være SUND og ha det godt, og ikke om vekt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er vakkert når man blir så stor att det er helsefarlig.

Jeg synes stort sett det er enda "støggere" når man ser ribbeina på folk. Det er også helsefarlig..

Jeg er nok 20 kilo overvektig, men dritlekker og det er flere menn som ligger langflate etter meg fordi jeg har sånn karisma og personlighet og en kropp som oser av fruktbarhet og kvinnelighet...ikke noe beinrangel her nei.

:sexy::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..
Unskyld meg, men hva er dette for et utsagn?!?!?!? For det første er jo personlighet noe man først og fremst opplever når man snakker med noen, og for det andre kan vel slanke mennesker også ha mye personlighet, vakkert smil, mellomrom mellom tennene, karakterisktisk nese etc. Noen ganger synes jeg dette "stort er flott" går litt for langt. Tviler ikke på at kvinnen Mysan så var flott, og jeg kan godt se henne for meg. Men jeg blir helt matt av sånne utsagn! Poenget er vel at ALLE skal ha det godt med kroppen sin og være stolt av den, og at hverken slanke eller "overvektige" skal få slengt i ansiktet at "de andre" har mere personlighet.

Det er så mye fokus på slankhet i dagens samfunn at det er godt at noen snakker om at store mennesker kan være flotte.

Du motsier dge slev når du i det ene avsnittet sier at perosnlighet ikke kan ha med utseendet å gjøre, mens i det neste sier at tynne mennesker også kan ha personlighet og vsier til mellomrom mellom tennene osv. Ja, man kan ha et personlig, spesielt utseendet, og nettopp fordi det ikke har med tykk/tynn å gjøre, så kan også store mennesker være flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piglet i.i.

Jeg motsier ikke meg selv, men jeg sier at personlighet først og fremst kommer innenfra, men at den personligheten Mysan beskrev kan slanke menneser også ha, utfra f.eks. de eks. jeg ga.

Og jeg sier ikke et eneste sted at store (eller små, eller sorte, eller blå for den saks skyld) ikke kan være flotte, og jeg tviler heller ikke på at hun Mysan beskrev kan ha vært aldri så nydelig/flott/strålende...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel... En person som er lettere overvektig har mer personlighet enn en som er slank? Må være noe av det dummeste jeg har hørt.

Tviler ikke på at personen Mysan så var flott og hadde utstråling. Men altså, om man har personlighet eller ikke har vel ikke noe med vekt å gjøre! Hva en synes er pent er en annen sak.

Hoho... får vel slutte å trene da siden jeg får mindre personlighet av det... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da aldri sagt att ett beinrangel er penere!Jeg mener bare att 15 kilo for mye er helseskadelig. 15 kilo legger seg som regel rundt maven, og det er det farligste fettet. Det går uttover hjertet. Det er det jeg mener. Har selv litt for mye rundt maven, og det er i følge helsespesialister allerede nok til å ta alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet med reaksjon på kommentaren min :ler:

jeg sier da SELVFØLGELIG ikke at slanke mennesker har mindre personlighet helhetlig en større mennesker.

det jeg mener, men som ikke alle er enig i, noe som er helt greit for min del, er at dersom man ser bort ifra personlighet, som man ikke får før man kjenner vedkommende litt bedre en de man ser på gata, så skiller en frodig kropp seg mer ut en en slank, veltrent.

og ja, det er ett ufyselig utsagn å si at alle tynne kropper er like, men de kan OPPFATTES LIKERE en andre.

mange mener at f.eks svarte mennesker ser like ut, vanskelig å se forskjell. Det betyr jo ikke at de ER like, at de ikke ER forskjellige, men noen oppfatter dem altså slik lell. Er det feil?

jeg siterer meg selv litt jeg:

"sier IKKE at jeg ikke synes slanke og veltrente kvinner er vakre, men det er på en måte fler av dem, om man kan si det sånn, de blir veldig like i kroppen... (selv om jeg vet det der var veldig diskriminerende for slanke kvinner....) (det var ikke stygt ment, selv om det kanskje kan oppfattes slik...)"

jeg mener heller ikke at slanke kvinner ahr mindre personlighet, men NÅR DU IKKE KJENNER NOEN så oppfatter jeg "tynne, veltrente" som likere.

snakk om brannfakkel!!! :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt att ett beinrangel er penere!Jeg mener bare att 15 kilo for mye er helseskadelig. .

nei, du sa at helseskadelig overvekt var stygt.

15 kilo legger seg som regel rundt maven' date=' ....[/quote']

jaha? har du noen fakta-dokumentasjon på det?

jeg har lagt på meg jevnt og trutt i det siste, det har ikke lagt seg hovedsaklig rundt magen.... vet om andre tilfeller også, er det vi som er unike? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger inn denne engang til jeg....

Fete lår beskytter

Sitat fra artikkelen:

- Det kan være farligere for helsen å veie 70 kilo som er feil fordelt, enn 100 kilo som er fordelt riktig, sier lederen for undersøkelsen, legen László Tankó fra Center for Clinical and Basic Research i Ballerup, Danmark til den danske avisen Politiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt att ett beinrangel er penere!Jeg mener bare att 15 kilo for mye er helseskadelig. 15 kilo legger seg som regel rundt maven' date=' og det er det farligste fettet. Det går uttover hjertet. Det er det jeg mener. Har selv litt for mye rundt maven, og det er i følge helsespesialister allerede nok til å ta alvorlig.[/quote']

På den annen side; på kvinner er det fettet rundt magen som gir dem østrogen etter overgangsalderen; forebygger osteoporose, brystkreft, livmorkreft...... Så noe av denne typen fett er det lurt å ha! Men med en ballanse.

Jeg synest det er flott å lese Mysan sitt innlegg. Hvorfor kan dere ikke ta det for det det er og ikke hamre løs på at slik og slik skal det være. Alle har en subjektiv mening om hva som er pent og hva som ikke er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig :Nikke: det er mange som kler et par kilo for mye enn for lite...har venninner som har gått både opp og ned i vekt,og de er så mye penere når de har litt på beina,ser så mye friskere ut.damer skal jo ha former :wink: det er bare hunder som liker bein :ler: men det er jo mange som ikke kan noe for at de er så tynne,dont take this the wrong way altså :) mye å ta i,mye å være glad i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt att ett beinrangel er penere!Jeg mener bare att 15 kilo for mye er helseskadelig. 15 kilo legger seg som regel rundt maven, og det er det farligste fettet. Det går uttover hjertet. Det er det jeg mener. Har selv litt for mye rundt maven, og det er i følge helsespesialister allerede nok til å ta alvorlig.

Denne damen hadde det ikke primært rundt magen. Hun hadde timeglassfasong men i stort format.

Jeg har det primært rundt magen selv om jeg fremdeles får høre at jeg er så tynn og slank og bla bla bla...men jeg tror jeg har ti kilo for mye rundt magen selv om armer og ben ser ut som fyrstikker.

Det er ikke alltid at femten kilo overvekt er helsefarlig heller, det kommer an på kondis og form. Jeg er som sagt forholdsvis slank, men formen er det så som så med. Jeg har en venninne som er meget overvektig og hun er langt sprekere og mer energisk enn meg.

Det jeg ville med innlegget var egentlig bare å peke på at man må ikke være slank for å være flott. Jeg syntes faktisk at denne kvinnen var mye flottere enn alle de sylslanke, nesten gutteaktige jentene som ses overalt i dag. (Ta f.eks. Gisele Bündchen eller hvordan hun nå skriver det - skrinnere og tristere kropp skal man lete lenge etter......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...