Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ville du reagert hvis du så at noen gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der vi bodde før, tok jeg oftemposer med panteflasker ut av søppelkontaineren og tok med meg i butikken og pantet. Ikke for pengene sin skyld, men for miljøets skyld, og jeg gikk med søppel før jeg gikk i butikken. 

Ser ingenting galt i dette. Nå er søpla ute av syne og ute av sind når det er kasta ned i avlukket.

Anonymkode: 4fa49...4ed

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, ilga skrev:

Hvis flaskene stod i søppelboden ville jeg ansett de som søppel og gitt tommel opp til de som tok flaskene og pantet dem!

• Liker 15
Gjest Blondie65
Skrevet
9 timer siden, Frida skrev:

Hvis flaskene stod i søppelboden ville jeg ansett de som søppel og gitt tommel opp til de som tok flaskene og pantet dem!

I prinsippet er jeg egentlig enig, men hvor går grensen? Er det greit at noen plukker din brukte og ødelagte truse ut av søppelet for å ha som "suvenir" til en kosestund? Hva med PC du leverer på gjenvinningsstasjonen, er det greit at den blir solgt eller gitt videre til noen andre, kanskje uten at disken er wipet? 

Hvis det er et stort problem at folk ikke gidder pante selv, hva med å opprette en egen plass for pantegods  søppelrommet slik at de som gidder kan forsyne seg, istedenfor at de roter i andres søppel etter pant?

Gjest Stringfellow1
Skrevet
10 timer siden, ilga skrev:

dersom panteflaskene har blitt kastet som vanlig søppel, så ser jeg egentlig ikke problemet?

:P

Skrevet
6 minutter siden, Blondie65 skrev:

I prinsippet er jeg egentlig enig, men hvor går grensen? Er det greit at noen plukker din brukte og ødelagte truse ut av søppelet for å ha som "suvenir" til en kosestund? Hva med PC du leverer på gjenvinningsstasjonen, er det greit at den blir solgt eller gitt videre til noen andre, kanskje uten at disken er wipet? 

Hvis det er et stort problem at folk ikke gidder pante selv, hva med å opprette en egen plass for pantegods  søppelrommet slik at de som gidder kan forsyne seg, istedenfor at de roter i andres søppel etter pant?

Snakk om å blåse ting ut av proporsjoner!

Her er det ikke snakk om intime gjenstander eller informasjon, men plastflasker som er forkastet av eieren.

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet
Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev:

Snakk om å blåse ting ut av proporsjoner!

Her er det ikke snakk om intime gjenstander eller informasjon, men plastflasker som er forkastet av eieren.

Og jeg foretrekker at ingen roter i mitt søppel, enten det er uskyldige panteflasker (som jeg panter) eller annet de er på jakt etter. Jeg anser søppel som like privat som post i postkassen.

Skrevet
21 minutter siden, Blondie65 skrev:

Og jeg foretrekker at ingen roter i mitt søppel, enten det er uskyldige panteflasker (som jeg panter) eller annet de er på jakt etter. Jeg anser søppel som like privat som post i postkassen.

Jeg svarte utfra at de stod i en felles søppelbod, altså ikke lagt i en søppeldunk. Her hvor jeg bor er det av og til en mann som løfter lokket på søppeldunkene og leter etter flasker. Han åpner aldri posene, men ser etter om det ligger tomflasker mellom posene. Det er greit for meg, tror han sjelden sjekker våre dunker, vi panter alltid tomflaskene. 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Blondie65 skrev:

Selv ikke uteliggere, som dels livnærer seg av pant, roter grundig gjennom søpla. Om du sliter med at noen ser nedi en søppelboks for å se etter pant, bør du begynne å makulere. Dessuten var det ikke tema i tråden.

• Liker 4
Skrevet

Jeg graver selvfølgelig ikke i felles søppel. Vi har de små grønne bøtter for innsamling av glass og metall inne i boden, 

Gjest Blondie65
Skrevet
7 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Selv ikke uteliggere, som dels livnærer seg av pant, roter grundig gjennom søpla. Om du sliter med at noen ser nedi en søppelboks for å se etter pant, bør du begynne å makulere. Dessuten var det ikke tema i tråden.

De gjør det her i Bergen.

Gjest Blondie65
Skrevet
5 timer siden, ilga skrev:

Jeg graver selvfølgelig ikke i felles søppel. Vi har de små grønne bøtter for innsamling av glass og metall inne i boden, 

Det blir noe annet ja.

Skrevet
20 timer siden, ilga skrev:

Blitt strålende fornøyd med at noen pantet dem! 

Skrevet
9 timer siden, Blondie65 skrev:

Det er forskjell på å rote i andres søppel og å ta en pose panteflasker ut av en stapp full søplekontainer. Dine private truser og andre personlige saker og snus er du ansvarlig for å kaste slik at det er forsvarlig i felles søppelbod og på gjenvinningen. Lukkede/knyttede søpleposer er det da vel ingen som åpner for å undersøke i jakt på tomflasker, gods og gull? (Med mindre de lever på gata og søpla de står ute ulåst.) 

Anonymkode: 4fa49...4ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...