AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Jeg og samboeren har lyst på barn, men pappaperm-temaet er det uenigheter om. Jeg kommer til å flytte tilbake til hjembyen som er ca 4 timer unna der samboeren jobber, om et par år. Han jobber 11 timer dagen mandag til kl 14 på torsdag, og hans visjon er å fortsette å jobbe slik og ta pappaperm fredager når han uansett har fri. Altså han jobber fulltid og I tillegg skal få betalt perm. Jeg på min side er redd om det blir for mye for meg å ta meg av en nyfødt helt alene fra søndag kveld til torsdag kveld I nesten et år... Eller overreagerer jeg? Anonymkode: b1f8a...583
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Jeg kan ikke se problemet. Når mine barn var små var deres far langtidspendler og var borte 12 dager i strekk. Jeg hadde to med 12 mnd mellomrom. Det gikk fint det også. Du kommer til å flytte tilbake til din hjemby, der du sannsynligvis har familie også Anonymkode: 5af7c...a38
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Er det kun du som skal flytte? Alene med et barn går bra det. Det er som å være aleneforsørger det. Men dersom du ikke vil klare det, så får du la være å få barn da... Men, dersom faren allerede har fri på fredager så får han nok ikke ta ut permisjonen sin da. Uansett, om ett par år er nok reglene rundt permisjonen endret. Anonymkode: dfba1...cad 1
Outlander Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Jeg skjønner ikke helt. Først, hva mener du du skal flytte om et par år? Dere begge? Eller du alene...og du sier det er 4 timer unna hvor han jobbe? Er du i full jobb slik at du får tilgang til foreldrepenge? Også, vet du om han får lov å ta en gang i uken av fedrekvoten?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Min mann jobber som din, men tok pappaperm torsdag også så kom da hjem onsdag kveld. Nå er han vekk fra søndag kveld til onsdag. Selvfølgelig klarer du å ta vare på baby alene 😊 Anonymkode: 5ded4...0ce
Lammelåret Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 (endret) Vil dere ha barn om to år eller nå? Det var litt vanskelig å få tak på hva du spør om her. Reglene for f.permisjon endrer seg, så hvis det først er om to år, kan mye skje innen den tid. Endret 31. januar 2016 av Lammelåret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå