AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Jeg har alltid vært av oppfatning om at drømmer er bare hjernen som prosessere inntrykk iløpet av dagen. Jeg har avfeid drømmetydning og slikt som tull. Men en god stund nå har jeg samme drømmen om og om igjen. Eller, det er ikke den eksakt samme drømmen, men poenget er det samme hver gang. Hva tenker dere om drømmer som gjentar seg gang på gang? Jeg har hatt en versjon av denne drømmen et sted mellom 1 og 4 ganger i månden de siste 2 årene (altså ganske mange ganger til sammen). Tror dere det er underbevistheten min som prøver å si meg noe? Drømmen min går ut på at jeg plutselig kommer på at jeg har ansvar for familiehunden og at jeg har helt glemt henne slik at hun verken har fått mat eller tur på lang tid (jeg vet aldri hvor lang tid i drømmen, bare at det har gått lang tid). Jeg blir alltid kjempe stresset og lei meg når jeg kommer på det, men våkner alltid før jeg finner henne. Jeg har en aning om at jeg har hatt en lignende drøm om nevøen min når han var baby, men det var i så fall bare en gang eller to når han var veldig liten, siden har det vendt tilbake å handle om hunden vår. Men det gir jo en pekepinn på at det kanskje ikke handler noe direkte om hunden vår, men heller følelsen om å plutselig komme på et stort ansvar man helt har glemt, hvor det er veldig alvorlig å glemme seg. Hunden vår lever heller ikke lengre, hun måtte avlives i sommer nesten 15 år gammel, og jeg savner henne helt ubeskrivelig mye og tenker mye på henne. Men hun har alltid hatt det kjempe fint, samme med nevøen min, og jeg har aldri hatt noe aleneansvar for noen av dem i lengre perioder (de siste 5 årene har jeg bodd i en annen by enn familien min). Jeg er student, singel, har ikke noe dyr og bor for meg selv, så jeg har jo ikke ansvar for noe annet enn meg selv, så syns det er rart å hele tiden drømme at jeg har glemt å ta vare på noen som trenger det. Likevel så føler jeg det må være noe med drømmen, siden jeg har den så ofte. Men jeg syns det er rart at jeg ikke klarer å finne noe jeg tenker mye på eller ofte opplever som en katalysator for drømmen. Er det noen som har opplevd å drømme om noe av det samme, eller som også har hatt en drøm som har dukket opp igjen og igjen? Jeg syns jo egentlig det er litt fascinerende tema. Men samtidig så syns jeg drømmene er så fæle at jeg ikke ønsker å ha dem flere ganger og skulle derfor gjerne løs opp i det eventuelt forårsaker dem. Anonymkode: 837b3...360
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Absolutt. Jeg har i det siste fått mye hjelp fra drømmer til å veilede meg i en vanskelig livssituasjon. Jeg tror det er underbevisstheten/intuisjonen som hjelper meg å ta riktige valg. Anonymkode: 555bd...b15
Casper1337 Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 (endret) Det synes å være at drømmer er en ikke materiell eksistens som skapes av bevistheten, en virkelighet med mye raskere årsak-virkning effekt i forhold til det materielle som ikke kan forandre seg på et øyeblikk slik drømmer kan. Innholdet i drømmene synes å være knyttet til tilstanden vår bevisthet er i. Så en kan vel kanskje si at drømmer er en alternativ eksistens hvor bevistheten ikke er bundet av det materielle. Opplevelsene er ekte nok da effekten de har på oss er ekte og kan påvirke det materielle. I ditt tilfelle er det at du har glemt av ansvaret ditt som virker å være årsaken, og stresset du føler som er virkningen. Hva det betyr utover det åpenbare vet jeg ikke.. Endret 1. februar 2016 av Casper1337
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Jeg har også drømmer om tilsvarende ting, og det er veldig ekkelt og frustrerende. Jeg tror det handler om at jeg har en stressende jobb, og generelt er redd for å ikke sttekke til. Det handler jo om kontroll, eller mangel på sådan. Anonymkode: 05340...74a
Gjest cheshirecat Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Drømmer har ofte en psykologisk betydning. Da jeg gikk gravid drømte jeg ofte at jeg hadde en baby ett sted jeg hadde glemt av. Da hun begynte å gå drømte jeg ofte at hun bare vandret avsted og jeg måtte lete etter henne. Betyr vel at man har et ansvar (eller skal få ett) - som man bekymrer seg for.. Drømmer ofte at jeg flyr eller at jeg er i vann med svære havdyr rundt meg. De gangene jeg drømmer at jeg flyr har jeg somregel stålkontroll på alt i livet og alt er lekende lett. De gangene jeg er i vann med store hvaler osv rundt meg har jeg som regel en utfordring i livet jeg skal jobbe med... Drømmer også ofte om mennesker jeg savner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå