showgirl Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 HERREGUD!!! Nå er jeg så lei! :evil: Bestilte en bukse fra UK. Den kosta 16 Pund, ergo ca 190 NOK! Etter 2 uker kommer det melding fra posten at den skal fortolles. De legger til 2,95 Pund som var frakt. ER dette mulig? :o Holder på å bli sprø! Har sendt inn bevis på at buksens verdi er 16 Pund men det nytter tydeligvis ikke! Herregud jeg er så lei den her smørja, en masse styr og tull!
Gjest allium Skrevet 13. oktober 2004 #2 Skrevet 13. oktober 2004 Med en pundkurs på 12.50, er 16 pund 200 kroner. Der har den vært for ikke så altfor lenge siden. Husk at tollvesenet har sine egne valutakurser.
Gjest Ethereal Skrevet 13. oktober 2004 #3 Skrevet 13. oktober 2004 Kursene finner du på www.toll.no under "omregningskurser".
showgirl Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2004 1 Pund er 12 kr på www.toll.no. Ergo da kosta min bukse 192 NOK . Det er søren meg så ergelig dette her. Har krangla med posten, orka ikke mer, henta pakken og betalte 124 kr. Sukk, en dårlig start på dagen :-(
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #5 Skrevet 13. oktober 2004 Tollvesenet bruker egne kurser, og GBP har vært på over 12 kroner i det siste. Men det skal jo stå på papirene fra posten hav de har brukt som momsgrunnlag? Er da verdien unedr 200 kr (eksl frakt) kan du sende papirene til tollvesenet og søke om å få tilbakebetalt momsen.
showgirl Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2004 Orker ikke mer med å bestille fra utlandet. Får holde meg til LF og Strawberrynet og sørge for at verdien er maks 150 NOK. Slikt pes fra Posten har jeg ikke vært med på. Har jeg hatt ork skulle jeg bare ha krangla videre Men jeg var jo fornøyd med treningsbuksa fra USA PRO:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå