Gå til innhold

Epoq kjøkken??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi har det, og gleder oss til vi kan hive ut Epoq-kjøkkenet og sette inn Ikea. Som jeg skrev i en annen tråd: det er tidligere eiere som har satt opp Epoq-kjøkkenet selv, så de har nok del av skylda, blant annet ved å sette opp en del av skapene på en feil måte slik at man ikke får ut hyllene (som kan dras ut) fra det ene skapet.

Det som er et større problem er at jeg opplever at kjøkkenet er av heller dårlig kvalitet. Vi har nå bodd i leiligheten siden mai 2015, kjøkkenet ble satt opp høsten 2014 av tidligere eiere, men allikevel er det slitt på flere av frontene. Det er f.eks "slitemerker" på innsiden av skapdører etc. I tillegg har 3 dører falt ned. Og dette til med på et skap vi nesten aldri bruker. Prøvde å få tak i nye hengsler, men det var helt håpløst, selgerne i butikken hadde ikke peiliing på hva jeg mente selv om jeg sto med hengselet og viste det fram. 

Jeg gleder meg til den dagen vi bytter det ut. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1002133-epoq-kj%C3%B8kken/#findComment-17624816
Del på andre sider

Jeg står også mellom Epoq og Ikea når jeg skal velge meg nytt kjøkken, så det hadde vært fint med flere erfaringer her. 

Yvonne: Når man kjøper Epoq så er det vel El-kjøp/Lefdals egne montører som setter opp kjøkkenet, så i deres tilfelle kan det hende at tidligere eier har gjort det selv for å spare noen kroner, og gjort det feil? Epoq har jo 25 årsgaranti, så det vil jo være litt rart om det er så dårlig kvalitet på det. For øvrig er det flere ulike kjøkken i ulike prisklasser hos Epoq, og man får gjerne det man betaler for. Mulig deres kjøkken er den billigste utgaven?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1002133-epoq-kj%C3%B8kken/#findComment-17624886
Del på andre sider

Tror du blir fornøyd Yvonne, vi har hatt Ikea-kjøkken i 7-8 år nå og det ser helt ut som nytt og føles sånn også. Alt av dører, skuffer, skrog, hengsler osv. er i perfekt stand. Så om jeg skulle byttet igjen, så hadde jeg ikke vært i tvil.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1002133-epoq-kj%C3%B8kken/#findComment-17624892
Del på andre sider

57 minutter siden, Mythic skrev:

Jeg står også mellom Epoq og Ikea når jeg skal velge meg nytt kjøkken, så det hadde vært fint med flere erfaringer her. 

Yvonne: Når man kjøper Epoq så er det vel El-kjøp/Lefdals egne montører som setter opp kjøkkenet, så i deres tilfelle kan det hende at tidligere eier har gjort det selv for å spare noen kroner, og gjort det feil? Epoq har jo 25 årsgaranti, så det vil jo være litt rart om det er så dårlig kvalitet på det. For øvrig er det flere ulike kjøkken i ulike prisklasser hos Epoq, og man får gjerne det man betaler for. Mulig deres kjøkken er den billigste utgaven?

Som jeg skrev, ja, de har satt det opp selv og gjort feil. Allikevel skal ikke det ha noe å si for selve flatene, f.eks benkeplaten, skapdørene osv. Det er flere steder hvor det rett og slett er slitemerker, det er ikke spesielt pent, ei heller fint. Og når Elkjøp er lite behjelpelige med å finne f.eks småting som hengsler så er det grenser for hvor mye tid og penger vi gidder å bruke på å fikse det. Godt mulig det 25-årsgaranti, men vi vil bare ha bort hele greia og sette inn noe annet. Det hjelper selvsagt ikke at gamle eiere hadde kastet kvitteringene til kjøkkenet, så garantien får vi sånn sett heller ikke (geniale greier). Gamle eiere satte blant annet opp kjøkkenskapene rett på gipsplatene, så det er sånne fine glipper øverst på skapene hvor vi ikke kommer til, men som lyser i mot oss med gipsplater. Det så vi ikke før vi flyttet inn (tror ikke vi tenke over det engang på visning). Nåvel. Kjempelekkert med andre ord. ;) Akkurat det er ikke selve Elkjøp/Epoq sin feil, men vi er så misfornøyde med alt annet at vi vil bare ha det vekk, rett og slett.

56 minutter siden, Frida skrev:

Tror du blir fornøyd Yvonne, vi har hatt Ikea-kjøkken i 7-8 år nå og det ser helt ut som nytt og føles sånn også. Alt av dører, skuffer, skrog, hengsler osv. er i perfekt stand. Så om jeg skulle byttet igjen, så hadde jeg ikke vært i tvil.

Ja, jeg elsket mitt Ikea-kjøkken som jeg satte opp i den andre leiligheten, jeg lengter etter det hver eneste dag. Har planlangt nytt, må bare spare litt penger først. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1002133-epoq-kj%C3%B8kken/#findComment-17625189
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Vi også har Epoq kjøkken og er strålende fornøyde. 

Satt det opp selv og hadde ingen problemer med det. Valgte Epoq pga. det var et fint og rimelig kjøkken samt at kundeservicen på Elkjøp Lørenskog var 10ganger bedre enn IKEA. På IKEA ga de helt opp når vi skulle tegne kjøkkenet og fant ut at det ikke var noen moduler som passet til et lite vrient hjørne. 

Kjøkkenet er nå seks år og det holder seg fortsatt bra. Alle dempere, hengsler osv. fungerer som det var nytt. 

Anonymkode: 98f53...ebc

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1002133-epoq-kj%C3%B8kken/#findComment-17627122
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...