Marina75 Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 Hei har lest litt her inne og ser at det er ganske vanlig å ha MANGE forskjellige partnere. Er dere ikke redde for å bli smittet av kjønnsykdommer og HIV osv? Bruker dere kondom eller er det ikke så nøye? Er kanskje litt gammeldags siden jeg har hatt samme partner siden jeg var 16??
Gjest gammeldags Skrevet 13. oktober 2004 #2 Skrevet 13. oktober 2004 Vi er alle forskjellige, du har hatt samme partner hele tiden og er fornøyd med det. Andre har flere partnere gjennom livet og synes det er greit. Du trenger ikke føle deg gammeldags, du har gjort ditt valg og ingen bør se ned på deg for det, og ingen bør se ned på de som har hatt mange partnere. Don't worry (over andres valg), be happy (i ditt eget liv).
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #3 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er faktisk litt stolt av å være "gammeldags". Er heller ikke bekymret over andres valg, bare lurer litt..
Marina75 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2004 Glemte å logge meg inn :oops: er meg den over.
Suzy Skrevet 13. oktober 2004 #5 Skrevet 13. oktober 2004 Hei har lest litt her inne og ser at det er ganske vanlig å ha MANGE forskjellige partnere. Er dere ikke redde for å bli smittet av kjønnsykdommer og HIV osv? Bruker dere kondom eller er det ikke så nøye? Er kanskje litt gammeldags siden jeg har hatt samme partner siden jeg var 16?? Hva er mange for deg? Hvorfor spør du om andre (voksne) kvinners seksualhygiene? Jeg blir alltid litt i stuss over sånne - "jeg har bare hatt en partner og syns andre som har hatt fler er løse på tråden, men vil ikke si det rett ut" - innleg. Hva er det egentlig du lurer på? Jeg har hatt det jeg vil kalle mange partnere og jeg er fornøyd med det. Jeg føler at jeg har erfart nok - at jeg i dag er sikker på at Mannen er den rette partneren for meg - også seksuelt og at jeg har tatt bevisste valg hele veien. Selvsagt har jeg beskyttet meg og undersøkt at jeg ikke har pådratt meg sykdommer både av hensyn til nåværende og tidligere partnere - og meg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #6 Skrevet 13. oktober 2004 Det er ikke så vanlig med mange partnere som man kan få inntrykk av. Flertallet her inne har faktisk under 10 partnere: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...der=asc&start=0
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #7 Skrevet 13. oktober 2004 Hei har lest litt her inne og ser at det er ganske vanlig å ha MANGE forskjellige partnere.
missluna Skrevet 13. oktober 2004 #8 Skrevet 13. oktober 2004 Kjenner jenter på 20 som ikke har ligget med noen enda og jeg kjenner jenter i samme alderen som har ligget med opp mot 30 stykker. Så alt er lov. Jeg selv går under de som har ligget med en del og for min egen del kan jeg si at jeg ikke alltid har vært så flink med å bruke prevansjon som stopper kjønnsykdommer, ettersom det sjelden er at gutter har med seg kondomer uten glidemiddel (siden jeg da er allergisk mot det). Dessuten er det sjelden at partene har med seg kondomer i det hele tatt for tiden. Har blitt smittet av klamydia en gang, men heldigvis ikke noe mer alvorlig. Er 19 år nå og regner ikke med jeg kommer til å ha så mange flere sexpartnere siden jeg nå er samboer og blivende mor Håper du fikk svar på det du lurte på nå
Gjest ganske få Skrevet 13. oktober 2004 #9 Skrevet 13. oktober 2004 Det er vel ikke nødvendigvis for å bekrefte fordommer om løsaktige kvinner at noen spør om sånt? det kan faktisk være interessant å vite, selv om jeg må medgi at formuleringen "MANGE partnere" ikke er helt nøytral. Jeg tror faktisk at en del av de (oss) som ser på seg selv som nokså anstendige ut fra antall-partnere-definisjonen har vært mer uforsiktige enn man burde. Kanskje fordi man er litt naiv og romantisk - liker man noen er det lett å tenke at han sikkert er "rein", og det kan være vanskelig å be han bruke kondom om man ikke er sikker på seg selv... Mens når man er klarere i hodet og det hele er mer "rutine" (hmm.. nå blir sikekrt folk sure...men jeg fant ikke noen bedre ord akkurat nå), er det lettere å tenke at man selvsagt skal bruke kondom. Det er i hvert fall min idiotiske erfaring. Vet ikke om man vil karakterisere meg som altfor gammeldags, har hatt sju partnere hvorav tre forhold i varierende grad - fire one night stands hvorav to med beskyttelse... de løseste gutta foreslo ikke å bruke prevensjon en gang :o Men de er GUTTER; da. Og jeg, dumme jente, burde selvsagt nektet dem sex. Men så var de så søte...
Gjest ganske få Skrevet 13. oktober 2004 #10 Skrevet 13. oktober 2004 ettersom det sjelden er at gutter har med seg kondomer uten glidemiddel (siden jeg da er allergisk mot det). Dessuten er det sjelden at partene har med seg kondomer i det hele tatt for tiden. quote] Bare en liten kommentar - DETTE er jo et dumt argument. Man er jo faktisk ansvarlig for sine egne handlinger -er man allergisk må man sørge for kondomer selv, da! Men jeg har jo ikke vært lurere jeg... Egentlig bør man ikke ha sex så lenge man ikke tar ansvar for prevensjon. men det er i en idealverden... Kjæresten min og jeg brukte ikke kondom lenge vi heller... og det er jo egentlig ikke bedre det, selv om vi altså blke kjærester, så lenge man ikke VET om man er frisk eller ei.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #11 Skrevet 13. oktober 2004 Ville bare tilføye en kommentar til denne debatten: Dere er klar over at det er èn kjønnsykdom som dere ikke kan få sjekket om dere har pådratt dere? Humant Papilloma Virus finnes i mange varianter, og bortsett fra den typen som gir kjønnsvorter, så gir de andre virusene ingen symptomer. Men det er altså denne virusen som gir livmorhalskreft. Det går ikke an å få livmorhalskreft uten dette viruset. dvs at jo flere partnere man har hatt uten kondom, jo større er sannsynligheten for at man er smittet av HPV, og man bør da ta celleprøve hvert år/3.år for å kunne oppdage livmorkreften så tidlig som mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #12 Skrevet 13. oktober 2004 til Marina75: Jeg synes det er flott at du har hatt samme partner siden du var 16 år. Det synes jeg er flott og respekterer deg veldig for det. Har vel samme synet på saken jeg. Og jeg har blitt kalt gammeldags opptil flere ganger her på forumet (22 år). Og det er jeg vel forsåvidt også da..tror jeg. Har ikke noe til overs for jenter eller gutter som går gjennom ungdommsårene og puler rundt og "prøver seg" frem..Selv om de må få holde på som dem selv vil..bare ikke treffer en av de jentene.
Suzy Skrevet 14. oktober 2004 #13 Skrevet 14. oktober 2004 Nå var ikke dette til meg, men jeg MÅ bare kommentere likevel fordi det er akkurat slike innlegg jeg reagerer på... Du sier: Jeg synes det er flott at du har hatt samme partner siden du var 16 år. Det synes jeg er flott og respekterer deg veldig for det. Det er fint at dere to er enige om valg av livsstil og verdier, men SÅ kommer dommen: Har ikke noe til overs for jenter eller gutter som går gjennom ungdommsårene og puler rundt og "prøver seg" frem. Hvorfor må dine valg og verdier være de rette og hvordan kan du i samme åndedrag si;Selv om de må få holde på som dem selv vil. Du antyder jo selv at du finner det leit å ikke bli respektert for dine valgjeg har blitt kalt gammeldags opptil flere ganger her på forumet (22 år)., så hvorfor respekterer du ikke andre?
Gjest gjest. Skrevet 14. oktober 2004 #14 Skrevet 14. oktober 2004 svaret jeg skev over..var ikke til deg heller. Det jeg skrev der, var mine egne meninger..jeg respekterer at andre har andre meninger..jeg bare håper at jeg ikke treffer på en jente med de meningene. Om du flyr rundt og peiser over alle mannebein du ser..skal du får lov til det..jeg skal ikke si noen ting jeg. Og det er vel forholdsvis liten sjanse for at jeg noen gang kommer til å treffe en sånn jente som deg heller..og godt er det. Og det at jeg har blitt kalt gammeldags...jeg ser ikke noe nagativt i det..er det så gale å bli kalt da?
Marina75 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2004 Suzy: Lurer på hvorfor du gidder å henge deg opp i dette og svare på innleget mitt hvis du så "stuss" på det. Har ikke ment å fornærme noen. Når du lurer på hva jeg syntes er mange partnere har jeg ikke noe tall på det. Syntes ikke andre er lette på tråden om de har hatt mange partnere. Jeg var heldig å fant mannen i mitt liv da jeg var 16. Hadde jeg ikke gjordt det hadde jeg sikkert flere partnere jeg også.
Suzy Skrevet 14. oktober 2004 #16 Skrevet 14. oktober 2004 Begge - anonym og Marina75 --- Min respons på denne tråden er sannsynligvis sterkt farget av at det har vært mange lignende tråder på KG tidligere, som egentlig bare har som mål å få kalt noen for uansvarlige horer og andre for hellige madonnaer - for å sette det på spissen. Anonym - jeg skriver at jeg er klar over at svaret ditt ikke var til meg, men at jeg kommenterer svaret ditt. Jeg er uten tvil for gammel for deg i tillegg til å være for løslivet for deg, så vi ramler nok aldri borti hverandre. Ingen grunn til bekymring. Jeg bare undres over ønsker om å dømme... det er det hele.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå