Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Theakri
Skrevet

Hei allesammen! :)
Etter noen mnd med prøving bestemte jeg og min samboer oss for å ta i bruk clearblue fertilitetsmonitor (den nye modellen). Jeg starter monitoren 13 januar, så er i dag på dag 18. Har testet siden dag 6, og hadde LAV dag 6-10 og fikk høy fra dag 10 og har hatt det siden. Men jeg synes det er litt merkelig at det ikke har kommet maksimal, fordi jeg tok en strimmel for noen dager siden som var positiv.. Men jeg har også glemt å ta en test når monitoren har bedt om det, så om dette har noe å si vet jeg ikke. Men for to dager siden kom det litt lyserødt blod på papiret når jeg tørket meg. Lurer på om dette kan være eggløsningsslim? jeg tror jeg hadde eggløsning for 5 dager siden, så er vel litt for tidlig med festeblødning. hehe, jeg er bare litt forvirret, og håper at noen har lignende erfaringer å gi til en hardt prøvende dame :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er normalt å ikke få Max første syklus med CBFM. Den bruker første runde til å bli kjent med syklusen din. Jeg gjorde også en tabbe ved å tisse for lenge på pinnene, sånn at strekene "fløt". Etter jeg begynte å tisse i en kopp og deretter ha pinnene oppi i ca 15-20 sekunder fikk jeg Max hver syklus. Men det klaffet rimelig kjapt begge gangene, herlig dings! 

Blod i eggløsningsslimet kan være tegn på at du er ekstremt fruktbar! Men 5 dager etter antatt EL kan det også godt være en festeblødning!!

Endret av Darkannie
Gjest Theakri
Skrevet
3 timer siden, Darkannie skrev:

Det er normalt å ikke få Max første syklus med CBFM. Den bruker første runde til å bli kjent med syklusen din. Jeg gjorde også en tabbe ved å tisse for lenge på pinnene, sånn at strekene "fløt". Etter jeg begynte å tisse i en kopp og deretter ha pinnene oppi i ca 15-20 sekunder fikk jeg Max hver syklus. Men det klaffet rimelig kjapt begge gangene, herlig dings! 

Blod i eggløsningsslimet kan være tegn på at du er ekstremt fruktbar! Men 5 dager etter antatt EL kan det også godt være en festeblødning!!

takk for svar! gøy å høre at det klaffet for dere, det er jo fantastisk og for meg en drøm akkurat nå! jeg har tisset i en kopp fra første test dag, men har også hørt at det ikke er alle som får maksimal i første pp med cbfm. 

Ja synes det er litt merkelig og lurer veldig på hva det blodet var for noe, hehe! har aldri hatt en såkalt blødning tidligere noen gang, så noe må det ha vært! det gjenstår å se hvordan det går! :ler:

Skrevet

Jeg fikk aldri Max på første pp. Men klaffet alikevel og ble gravid :-)

Gjest Theakri
Skrevet
Den 1. februar 2016 at 20.12, gjärd skrev:

Jeg fikk aldri Max på første pp. Men klaffet alikevel og ble gravid :-)

Jeg fikk max for noen dager siden, så får håpe det klaffet denne gangen! EL var visst mye senere enn hva jeg har trodd tidligere! så gøy at det klaffet for deg, du er skikkelig heldig :-D 

Gjest Theakri
Skrevet
Den 30. januar 2016 at 21.53, Darkannie skrev:

EL testen jeg tok kan ikke ha vært positiv alikevel, da jeg fikk max for noen dager siden både på monitoren og på billigstrimmelen! Så jeg har el 13 dager etter det jeg selv trodde! ikke værst :)

Skrevet
3 timer siden, Theakri skrev:

EL testen jeg tok kan ikke ha vært positiv alikevel, da jeg fikk max for noen dager siden både på monitoren og på billigstrimmelen! Så jeg har el 13 dager etter det jeg selv trodde! ikke værst :)

Ja da er det jo ikke rart det kan ta tid å lage barn! Sånn var det for oss også, skjønte ikke hvorfor spiren aldri satt! :fnise:

Skrevet
4 timer siden, Theakri skrev:

Jeg fikk max for noen dager siden, så får håpe det klaffet denne gangen! EL var visst mye senere enn hva jeg har trodd tidligere! så gøy at det klaffet for deg, du er skikkelig heldig :-D 

Jeg fikk bare høy, aldri max. EL var heller ikke da jeg trodde det selv 😜 Nå er jenta mi 4 år! Og jeg er gravid på nytt igjen :-) uten fertilitetsmonitor denne gangen :P håper der klaffer for deg!

Gjest Theakri
Skrevet
Den 4. februar 2016 at 7.51, Darkannie skrev:

Ja da er det jo ikke rart det kan ta tid å lage barn! Sånn var det for oss også, skjønte ikke hvorfor spiren aldri satt! :fnise:

er litt komisk etter all prøving, så har vi brukt opp alle aksjene nesten to uker for tidlig :fnise: får håpe spiren sitter nå, ellers så føler jeg uansett at prøvingen blir enklere nå når jeg faktisk vet når el er :fnise:

Gjest Theakri
Skrevet
Den 4. februar 2016 at 9.25, gjärd skrev:

Jeg fikk bare høy, aldri max. EL var heller ikke da jeg trodde det selv 😜 Nå er jenta mi 4 år! Og jeg er gravid på nytt igjen :-) uten fertilitetsmonitor denne gangen :P håper der klaffer for deg!

Så bra! :Pfår håpe det klaffet denne gangen og at det er kommet en liten spire! dagene mellom dpo og ikm er jo overlaaange... er kun 4 dpo og har lyst å kjenne symptomer, men ingenting så langt! er vel alt for tidlig uansett :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...