Gå til innhold

Damer: hva legger dere i at dere ønsker en mann med ambisjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ambisjoner om å utdanne meg og å få en jobb, noe jeg allerede har klart (oppnådd å tatt en master og fått en relevant jobb). Men jeg kan vel si at jeg har aldri hatt noen ambisjoner om å bli leder eller sjef. Mine ambisjoner strekker seg mer til at jeg ønsker mer å finne drømmedama enn drømmejobben. Jeg kan vel også nevne at jeg har ambisjoner om å stifte familie med den damen som jeg tror er drømmedama mi.

Er det dette dere snakker om når dere snakker om ambisjoner eller er jeg helt ute å kjører?

Anonymkode: d9310...bf3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ambisjoner = god lønn og trygghet.

Som igjen er bra for henne fordi dine penger = våre penger som igjen egentlig betyr hennes penger.

Anonymkode: 7330c...128

• Liker 1
Skrevet

En fye med ambisjoner er en fyr som er interessert i å jobbe.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

De færreste kvinner vil ha menn med ambisjoner. Ambisjoner betyr at han er å jobber 24/7 for å nå målene sine. Fra hans perspektiv er han ikke å jobber, han er å har det gøy. Det er ikke rom til å inkludere et familieliv slik som en kvinne ønsker det.

Skrevet

Ambisjoner trenger ikke å være klatring karrieremessig (vil forøvrig ikke ha en mann som jobber hele tiden). Det kan fint være en som har mål i livet på andre arenaer. Ting som oppleves og gjøres.

Altså, det er en mann som er opptattt av å gjøre mer ut av livet enn å bare være.

Anonymkode: 1b67a...ab9

• Liker 2
Skrevet

En mann med ambisjoner er en mann som har funnet noe han brenner for og som jobber mot det. Helst skal denne jobben ha ganske god lønn. 

Det høres ut som du er innafor Ts, så lenge du ikke har master i sykepleie da :P

Anonymkode: 2fc1f...0fc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som igjen er bra for henne fordi dine penger = våre penger som igjen egentlig betyr hennes penger.

EEEE WRONG.

For meg er ambisjoner det å ville oppnå noe, da innenfor jobb/hobby, ikke det å finne drømmedame... Jeg vet ikke om jeg ville ha trives med en mann som var fornøyd som f.eks. å sitte bak kassen på matbutikken hele sitt liv, uten å ha ambisjoner om å kanskje bli daglig leder, i akkurat den type jobb. Ambisjoner kan være å male bilder å få solgt dem, gi ut plater, bli daglig leder for noe, utdanning osv. Nysgjerrighet, det å ha mål i livet og eventyrlysten. Vet ikke om jeg vil kalle det å finne drømmedame for en ambisjon, eller et familieliv. Heller ønsker om drømmedame og familieliv. Penger har ingenting å si. Jeg vil heller ha en mann som lever for interessene sine, men som ikke tjener så godt.

Jeg er selv veldig ambisiøs, og derfor er det viktig for meg at min mann også er ambisiøs.

Anonymkode: ec134...1c4

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann med ambisjoner er en mann som har funnet noe han brenner for og som jobber mot det. Helst skal denne jobben ha ganske god lønn. 

Det høres ut som du er innafor Ts, så lenge du ikke har master i sykepleie da :P

Hvorfor det? Er ikke master i sykepleie godt nok for deg? 

Anonymkode: 3b5fb...3b1

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, H.T.S skrev:

Ambisjoner, tja, å se verden er en ambisjon jeg ønsker at en partner deler med meg. Jobbmessig gir jeg en lang faen i hva han gjør, trives han med å jobbe i kassa på burger king så er det helt greit for meg.

Men å kunne reise sammen er viktig for meg, 

Er jo gjerne sånn at de som flipper burgere ikke har økonomi til å reise så mye da ;)

Skrevet

Det kan tolkes som en måte å si at man ikke vil ha en mann som arbeider i lav-status yrker.

Skrevet (endret)

Ambisjoner er når man har mål man gjerne vil oppnå i livet. Å bli dritgod på å spille gitar, eller at man skal bli leder for Coca Cola Norge kan være ambisjoner. Det trenger ikke være relatert til utdanning eller jobb, men at man har et ønske om å bli god i noe man liker og aktivt gjør en innsats. Å være tafatt og bare sitte i godstolen mens man forventer at ting skal falle i fanget uten at man jobber for det, er et ganske usexy trekk.

Endret av skyflakes
  • Liker 4
Gjest Genevieve
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Er ikke master i sykepleie godt nok for deg? 

Anonymkode: 3b5fb...3b1

Hun synes vel det blir litt femi eller noe med en sykepleier til mann. Er veldig få menn som jobber i pleien/helsevesenet men mange som kunne passet til det. 

Skrevet

For meg er ambisjonar mest at vedkomande brenn for eit eller anna, jobbar/ er i aktivitet og ikkje kan bruke ein heil dag på å sløve på sofaen med eit spel etc.

Skrekken hadde vore ein arbeidslaus mann som visnar vekk i apati.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 1/29/2016 at 17.13, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt ambisjoner om å utdanne meg og å få en jobb, noe jeg allerede har klart (oppnådd å tatt en master og fått en relevant jobb). Men jeg kan vel si at jeg har aldri hatt noen ambisjoner om å bli leder eller sjef. Mine ambisjoner strekker seg mer til at jeg ønsker mer å finne drømmedama enn drømmejobben. Jeg kan vel også nevne at jeg har ambisjoner om å stifte familie med den damen som jeg tror er drømmedama mi.

Er det dette dere snakker om når dere snakker om ambisjoner eller er jeg helt ute å kjører?

Da tenker jeg at du har realisert dine ambisjoner, men samtidig tenker jeg at du bør være nysgjerrig på å videreutvikle deg faglig.

En mann uten videre ønsker for utvikling og læring på ett eller annet plan, de er en mann uten ambisjoner.

Økonomi ser jeg på som fullstendig irrelevant i denne debatten.

Endret av Betty Blue
  • Liker 1
Skrevet

Å ha ambisjoner vil si å sette seg mål og være villig til å jobbe for å nå dem.  Hva disse målene består av er ikke så viktig.  Jeg kunne ikke tenke meg å være sammen med en mann uten ambisjoner i livet.

Nå er det slik at jeg også verdsetter økonomisk trygghet.  Selv om disse to tingene ofte henger sammen er det ikke en nødvendighet.  Ambisjoner om å bli kunstner, eller å ha den største Kinderegg-lekesamlingen gir sjeldent økonomisk gevinst.  Man kan også være rik uten å ha ambisjoner.

TS: Du sier at du har ambisjoner om å finne drømmedamen, men hva skal du gjøre når du har fått henne?  Setter du deg et nytt mål, eller bare setter du deg ned og nyter livet?  Å være ambisiøs betyr at man stadig setter seg nye mål å strekke seg etter (selv om man gjerne kan nyte det man har oppnådd også).

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ene med krigskorset i sølv er sykepleier. Det har vært flere spesialsoldater som har tatt den utdanningen. Det finnes vel ikke noen mer ambisiøse personer enn de?

Anonymkode: ac504...a0d

Skrevet
14 timer siden, Kara W skrev:

Å ha ambisjoner vil si å sette seg mål og være villig til å jobbe for å nå dem.  Hva disse målene består av er ikke så viktig.  Jeg kunne ikke tenke meg å være sammen med en mann uten ambisjoner i livet.

Nå er det slik at jeg også verdsetter økonomisk trygghet.  Selv om disse to tingene ofte henger sammen er det ikke en nødvendighet.  Ambisjoner om å bli kunstner, eller å ha den største Kinderegg-lekesamlingen gir sjeldent økonomisk gevinst.  Man kan også være rik uten å ha ambisjoner.

TS: Du sier at du har ambisjoner om å finne drømmedamen, men hva skal du gjøre når du har fått henne?  Setter du deg et nytt mål, eller bare setter du deg ned og nyter livet?  Å være ambisiøs betyr at man stadig setter seg nye mål å strekke seg etter (selv om man gjerne kan nyte det man har oppnådd også).

TS her. Når jeg oppnår noe, vil jeg som regel forsøke å oppnå noe annet. Men det å finne drømmedama for meg er for eksempel noe jeg verdsetter mer enn å bli skikkelig god i å snakke og skrive spansk eller å reise i gjennom alle 50 statene i USA. Det er enkelte ting jeg verdsetter mer enn andre. 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg står over slike stakkarslige kvinnfolk som ikke klarer seg økonomisk uten en mann. 60% av alle som tar høyere utdannelse i Norge er kvinner, og jeg tenker derfor at de må da kun klare seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ambisjoner om å utvikle deg. Vi liker menn som har noe å strekke seg etter og som setter seg nye mål. VI liker ikke kjedelige sofagriser som stagnerer. 

Anonymkode: 26e4b...e52

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...