bettypaige Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Hei! Nå har jeg gått på tetracyclinkur i en mnd, og jeg føler at magen min har blitt helt føkka på grunn av medisinen... Er så sykt oppblåst, på grensen til forstoppa! Er det noen andre som har hatt den bivirkningen av medisinen? Tips til hvordan det kan bedres uten å stoppe på kuren? Håper noen kan svare meg, er litt kjipt å se ut som jeg er 4 mnd på vei (måtte faktisk ta en test for å sjekke om jeg ikke var gravid, så ille er det blitt...)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Jeg har en sønn som bruker det pga kviser, og han har ikke noen mageproblemer av medisinen. Ikke har han klaget over å føle seg oppblåst e.l. heller, og jeg kan ikke se noe tegn til det. Han har brukt medisinen i et års tid. Anonymkode: d1423...525
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Helt vanlig! Bare les her under bivirkninger: http://www.felleskatalogen.no/medisin/tetracyclin-arco-564577 Tetracyclin er jo et antibiotika som dreper bakterier. I tarmen har man massevis av bakterier som hjelper deg med å fordøye mat. Antibiotika vil ikke bare drepe de bakteriene du egentlig vil ta, men også normalflora i kroppen. Siden mange bakterier i tarmene dine dør, så vil du derfor oppleve at fordøyelsen ikke går helt som normalt, og at du får diaré og liknende plager. Du kan f.eks prøve å ta probiotika, som idoform, kjøpt på apoteket. Eller spise melkesyrnet yoghurt, f.eks biola. Begge inneholder "snille" bakterier som hjelper til i fordøyelsen. Er nok ikke ekstremt effektivt da dessverre. Håper du får orden på det! Anonymkode: 82cbf...ebe
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Ville sluttet på de om jeg var deg, hvis det er mot kviser du tar de?? Jeg tok Tetralysal i noen måneder da jeg var yngre, og ettertid har jeg fått irritabel tarm. Det er mulig Tetralysal var grunnen til at jeg fikk det. Som skrevet over så drepes de gode bakteriene i tarmen, og de kommer ikke nødvendigvis tilbake.. Dessuten kommer kvisene mest sannsynlig tilbake etter kuren er avsluttet. Anonymkode: 6a0ae...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå