Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg striper/bleker håret mitt ca. 2 ganger i året. Og trenger litt råd for hvordan jeg skal ta best mulig vare på det. Jeg har passe langt hår, og de siste 6 mnd. har det føltes spesielt slitt og tørt ut. Ganske vanskelig å gre igjennom etter vask. Fargen på håret har også falmet en del. Jeg bruker diverse butikk sjampo og balsam. Ellers bruker jeg Tigi fuktighets spray, Joico proteinspray og Fudge sin hårkur. Jeg bruker også SP lilla sjampo av og til. 

I Mars/April skal jeg til frisøren igjen for å fikse etterveksten og kanskje ta en minicolor på hele håret for å få den riktige fargen tilbake. Da vil jeg gjerne være godt forberedt med hvilke produkter jeg burde bruke i ettertid for å ta vare på fargen/stripene. 

1. Stemmer det at Joico Kpak eller Redken Extreme er beste alternativ? Bør man bruke de produktene kontinuerlig eller bare et par mnd. etter frisøren?

2. Er John Frieda Go Blonder sjampo og balsam bra for å bevare/forsterke fargen, eller blir håret tørt av det som av lilla eller sølv sjampo?

3. Merker dere med behandlet hår stor forskjell på butikk sjampo og frisør sjampo? Har aldri brydd meg med å kjøpe dyr sjampo og balsam. Men nå må jeg kanskje bite i det sure eplet hvis det virkelig kan hjelpe håret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker stor forskjell på butikkprodukter og salongprodukter, men det er også stor variasjon innenfor salongprodukter. Jeg har helbleket hår. Og håret mitt trenger mye pleie når jeg bleker det, i motsetning til når jeg farger det. For det første bruker jeg Fudge lillashampo, den er rett og slett super til å fjerne gultoner fra håret. Ingen andre lillashampoer jeg har forsøkt har fungert så bra som denne. Jeg bruker også Pureology Strenght Shampo og balsam, eller Pureology Hydrate Shampo og balsam, alt etter hvordan håret er.

Redken Extreme serien er god, men jeg syns også den er litt oppskrytt. For mitt hår fungerer Pureology mye bedre. Men jeg bruker Redken Extreme Strenght Builder plus hårkur ca annenhver uke, for å bygge opp håret mitt og gi det proteiner. I perioden like etter at jeg har bleket håret bruker jeg Redken Extreme Cat treatment, en spray man skal ha i håret etter Shampo men før balsam for å tilføre proteiner, da kjører jeg gjerne på med en fuktgivende hårkur etterpå, ettersom håret blir veldig trått av proteinkur. Men Redken Extreme Cat treatment er absolutt super til bleket/stripet hår, og jeg vil absolutt anbefale deg å prøve den, da den gjør håret mye sterkere og slik at det tåler den typen behandling. Den beste fuktighetskuren for håret mitt er Joico K-Pak intense hydrator treatment, den er super som fuktkur til håret. Joico sin Deep penetrating reconstructor er også veldig god som proteinkur, men den fungerer ikke like bra på håret mitt lenger syns jeg. Muligens har jeg brukt den for mye tidligere år slik at jeg har sluttet å respondere på den.

Det viktigste er å skaffe en god Shampo og balsam som ikke tørker ut håret ditt. Så bør du bruke en god proteinkur og en god fuktighetskur. Selv bruker jeg proteinkur ca annenhver uke, mens fuktighetskur bruker jeg nesten hver gang jeg vasker håret, da håret også blir mye fortere tørt når det er bleket. Fuktighetskur kan du med fordel bruke så ofte du ønsker.

Anonymkode: bced9...773

• Liker 1
Skrevet
Den 30.1.2016 at 22.26, AnonymBruker skrev:

Takk for bra svar! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...