Gå til innhold

Folk som går med gul vest i skogen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møter stadigvekk folk som går med gul refleksvest på gangstier, på turstier eller i skogen :fnise:. Jeg greier ikke helt å legge fordommene til     siden her. Er de så redde for sin egen sikkerhet? Det ser bare helt molbo ut, sorry. Samtidig tenker jeg har vi fått en fryktkultur i samfunnet? Eller er det en slags grilldress for ekstra redde mennesker?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller for at de skal bli sett av elgen. Den ser ikke så mange farger, men den ser gult. 

Anonymkode: 75f4c...89b

• Liker 5
Skrevet

Pga jakt? 

Anonymkode: 593b7...853

• Liker 14
Gjest supernova_87
Skrevet

Hvem bryr seg om at det ser "molbo" ut. De er i skogen

Er vi så redde for å måtte se classy, chic og kul ut hele jævla tiden? Jeg tenker at vi har fått en overfiksert utseendekultur i samfunnet. Å ikke se teit ut er for noen tydeligvis viktigere enn å bli sett av bilister. "Jeg kan gjerne være hjernedød så lenge jeg tok meg godt ut."? Nei. 

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

De fleste av oss har ikke evnen til å teleportere ut i skogen eller over veier, så da er det greit med refleks. Jeg tar ikke av og på reflekser i løpet av turen bare fordi det ikke er biler akkurat der. 

Endret av Raindrops
Skrevet

:icon_arrow: Rainstorm sa det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg må krysse og gå litt langs en ganske trafikkert vei for å komme til skogen. Hvilken av disse foretrekker du da?

• At jeg tar bilen den lille kilometeren for å komme meg til skogen.
  • At jeg henger igjen refleksvesten i et tre når jeg kommer til skogen, og tar den på igjen når jeg skal ut på veien igjen?
  • At jeg tar med en tursekk til å ha refleksvesten i mens jeg går på tur, selv om jeg egentlig ikke trenger tursekken til noe annet.
  • At jeg driter i at noen synes jeg ser ut som en molbo, og nyter turen i skogen med refleksvest, uten å bli påkjørt på veien til eller fra? 
  • Eller mener du kanskje at refleks ikke er viktig i disse mørketider når man går langs trafikkerte veier?
  • Liker 22
Skrevet

Fordi jeg må gå langs en veldig trafikkert vei for å komme meg i skogen. Har aldri møtt på noen med refleksvest da, men bryr meg mest om min egen sikkerhet enn om hvordan andre synes jeg ser ut.

Anonymkode: fb9d0...703

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, kat-e skrev:

Møter stadigvekk folk som går med gul refleksvest på gangstier, på turstier eller i skogen :fnise:. Jeg greier ikke helt å legge fordommene til     siden her. Er de så redde for sin egen sikkerhet? Det ser bare helt molbo ut, sorry. Samtidig tenker jeg har vi fått en fryktkultur i samfunnet? Eller er det en slags grilldress for ekstra redde mennesker?

Beklager, men om du ikke har viktigere ting å fundere over da begynner jeg å lure. Hadde blitt mer bekymra om de gikk nakne.

• Liker 6
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Som andre har nevnt over her så må de kanskje gå langs traffikerte veier til eller fra skogen.

De dagene jeg går til jobben går jeg langs bilveien de siste 15 min av veien og tar da alltid på refleksvest når jeg drar hjemmefra selv om 90% av veien min er utraffikert og full av gatelys. Driter i hva andre syns om meg. Bedre å bli ledd av enn å bli påkjørt!

Skrevet

Kanskje disse menneskene må gå via en trafikkert vei for å komme til skogen? Det må jeg der jeg bor. Går ikke med vest, men har reflekser. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt greia med hvorfor du synes det ser "molbo" ut å gå med gul vest i skogen?!

• Liker 4
Gjest Stringfellow1
Skrevet

i tillegg er det kanskje litt "trafikk" inne i skogen også?
 folk som suser rundt på stor snøscooter for eksempel.
 om sommeren er det kanskje folk som kjører rundt på moped og motorsykkel også?

Skrevet

Det kan være syklister i skogen, iallfall er det det i min skog. De sykler veldig fort, så kanskje jeg burde begynne med gul refleksvest :klo:

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Ja, det er omtrent like "molbo" som å bruke sykkelhjelm eller bilbelte. Du gjør sikkert ikke det heller, TS, fordi det ikke er kult :P
Jeg må i hvert fall gå langs veien et stykke for å komme meg inn i/ut av skogen, og gidder ikke ta vesten av og på. Helt utrolig at det er så vanskelig å tenke seg fram til dette selv. 

Anonymkode: 403c2...f68

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke snakk om folk som går langs veien, det blir noe annet. De parkerer på en stor parkeringsplass og så går rett inn i en stort turområde med mange skogsstier, på med vesten før de setter ferden inn på stien og går tur. 

Hvilke farer det er snakk om og hvordan dette gjør dem tryggere aner jeg ikke, sikker noe jeg ikke skjønner. Selvsagt sier jeg ikke noe. Har selv vokst opp på landet, kanskje det er en by greie.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne bli sett av galne joggere, orienteringløpere, syklister (det er downhill løype der jeg går) og andre på tur. Dessuten må jeg gå til og fra på trafikkert vei. Jeg driter i hvordan det ser ut, så lenge min sikkerhet er ivaretatt er sånne som deg sin mening rimelig irrelevant. Men så er jeg en av tåpene med brodder, lue og turbukse fremfor tights, så jeg kommer nok inn i din molbogruppe uansett.

Anonymkode: c1209...dd7

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...