Gå til innhold

Mannfolk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble venner med en mann gjennom en aktivitet. Det var ikke noe mellom oss før lenge etter. Ble noen besøk og et par overnattinger med lang tid mellom hver gang. Hadde sex to av gangene. Men ingen av oss er ferdige med exen. Jeg tenkte over sakene og kom frem til at jeg ikke ønsker vennskapet med han andre som før vi hadde trått over grensen, (som besto av oss to alene med film i sofaen og prate om alt, være der for hverandre når det var noe.) Men kun være venner på aktiviteten,  og sende melding en sjelden gang for å høre hvordan det står til iblandt.

Jeg føler det blir feil å være venner som vi var før.  Men det føler ikke han.  Jeg har sagt klart ifra. Han var da plutselig blitt veldig glad i meg og tanken på å prøve et forhold med meg sa han til meg plutselig. Da avviser jeg han med det samme som jeg har sagt før at jeg føler det er feil å være venner når vi har trått over grensen, og ingen av oss er over exen.

Jeg har ikke følelser for denne mannen som jeg også har sagt fra om.  Trodde det gjaldt han også, men han var visst interessert likevel. Jeg tror jeg innerst inne visste det og derfor ikke ville være venner lenger og avvist han.  

Men fortsatt maste han om at jeg skulle komme på besøk til han som venn og ikke noe mer. Jeg sto på mitt og henviste til det jeg har sagt flere ganger før. Fortsatt maste han om besøk.  For det var ikke noe problem for han. Men han skjønner tydeligvis ikke at jeg ikke vil, og respekterer meg ikke. 

Jeg har knapt svart han når han har sendt melding, spesielt når han spør om besøk pga jeg har jo sagt fra tusen ganger! Her forleden dag ringte han meg og jeg var opptatt med å spy og måtte avvise anropet fordi jeg hadde bøtta i en han og mobilen i den andre og det kom plutselig...  Han visste jo ikke det. Han antok sikkert at jeg ga f..  Han sendte melding om at han var ute å kjørte en tur og spurte om jeg ville ha en lynvissit. Den meldingen så jeg ikke før flere timer etterpå. 

Plutselig tidlig dagen etter fikk jeg en laaaang melding av han.. Han var tydeligvis sur fordi jeg ikke svarte kvelden før. Og sa at han kom til å blokkere meg. Jeg har aldri mast på han, og siste månedene har jeg knapt svart el sendt melding. Jeg prøvde å sende en melding tilbake, men han hadde alt blokkert meg før jeg fikk sjansen til å forklare hvorfor jeg ikke svarte kvelden før.  

Han blokkerer meg er jo litt rart.  Og mannen er 40 år. Jeg har aldri plaget han på noen måte. Jeg tenkte etterpå at det er jo jeg som skulle blokkert han pga maset hans, men det var ikke meldinger hver dag osv så tenkte ikke at det var nødvendig, og ville jo være høflig og normal mot han på aktiviteten så synes det hadde vært barnslig. 

Skjønner ikke helt hva som er problemet hans. Han kunne jo bare respektert meg og latt være å spørre om besøk noe mer etter x antall ganger jeg har forklart han at det ikke skjer og hvorfor osv. Jeg er ikke lei meg, men forundret.  Han fikk jo klar beskjed hele veien. Håper det ikke blir noe tull på aktiviteten fremover. Jeg kan oppføre meg, men vet ikke om han gjør det. 

Anonymkode: 23578...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo problemet løst, du slipper mer mas og han slipper å ta kontakt til noen som ikke var interessert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Og godt er det.  Men så barnslig liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har noen formening om hans blokkering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter deg i hans sted, - kanskje du klarer å forstå ham da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere som har noen formening om hans blokkering? 

Kanskje han ikke ønsket det, men han har fått følelser og vil noe mer, og da er veien kort til å bli forarget når ting ikke går som han vil.

Anonymkode: b09dc...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Hvis du setter deg i hans sted, - kanskje du klarer å forstå ham da?

Har prøvd. Men vet at han kan være barnslig. Så tipper det er sånn nå. Jeg skjønner det ikke hvertfall. Men samme det egentlig. Da slipper jeg å bli mast på om besøk etter ørten ganger jeg har sagt at det ikke skjer osv.  Synes det virker svært dramatisk å blokkere meg fordi jeg ikke svarte kvelden før, og aldri har mast på han osv. Hadde det vært meg så hadde jeg bare sluttet å ta kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra han sin side virker du bare som en dust som ignorerer han. 

Tror ikke du skal forvente at ting kommer til å være normalt på aktiviteten. Han vil nok ta avstand fra deg. 

Anonymkode: 3fc3f...bad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok avstand fra han for flere måneder siden egentlig. Og sagt tydelig ifra til han. At han blir sur og så dramatisk nå så lenge etterpå er meg en gåte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig tidlig dagen etter fikk jeg en laaaang melding av han.. Han var tydeligvis sur fordi jeg ikke svarte kvelden før. Og sa at han kom til å blokkere meg. Jeg har aldri mast på han, og siste månedene har jeg knapt svart el sendt melding. Jeg prøvde å sende en melding tilbake, men han hadde alt blokkert meg før jeg fikk sjansen til å forklare hvorfor jeg ikke svarte kvelden før.

Det er for meg barnslig å bare blokkere etter at han sendte den lange meldingen (for å slenge dritt synes jeg) . Voksne folk i mine øyne respekterer først og fremst ting som blir sagt (at jeg ønsket ikke samme vennskap som vi hadde lenger, derav besøk) , og ta opp med meg det som er problemet hans og deretter bryte kontakt er vel mer ryddig og normalt enn å bli sur så lenge etterpå og sende melding og blokkere uten å få forsvart meg...  Synes det er barnslig å gjøre. 

Hadde det vært motsatt, og han hadde blitt bombardert med meldinger og anrop så skjønner jeg godt at folk sier meningen si og blokkerer asap..  Men dette tilfellet synes jeg var dramanykker......  Jeg synes det er synd, men jeg er egentlig glad for det på en måte pga jeg slipper å bli mast på om besøk osv. 

Men det irriterer meg litt at jeg ikke fikk forsvart meg før han blokkerte.  Jeg hadde jo såklart sendt melding el ringt tilbake dagen etter. Jeg var dritdårlig og kastet opp liksom. Jeg brydde meg om han, men nå synes jeg hele fyren er dramaqueen.  Håper ikke det blir dårlig stemning på aktiviteten fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Oppdatering!  

Plutselig fikk jeg en flau melding av han på mandag. Igår møtte jeg han og fikk snakket face to face. Så fremover blir det ikke noe stress på aktiviteten. Og han har ikke tenkt å mase mer om besøk. Da er alt i orden 👍 Nå bare ler vi av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...