Gå til innhold

Når man har mistet selvtilliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo vært singel en stund, er i slutten av 30-årene, og har ønsket å møte noen. Venninnene mine er i forhold, så det er dessverre sjelden jeg har hatt noen å gå ut på byen med. Men nå har jeg plutselig mulighet til å gå ut i kveld. Og så har jeg ikke så veldig lyst egentlig... For NÅ har jeg lagt på meg noen kilo, ser ikke like bra ut som før, og så er jeg vel litt nedtrykt over tidligere skuffelser. Jeg har tidligere hatt noen mislykkede opplevelser med menn. Dårlige dater osv., som bare får meg til å tenke at jeg umulig kan være en bra dame. Har ikke lyst å gå ut og bli skuffet og føle meg mer mislykket. Jeg skulle egentlig også ha ryddet og vasket i rotehuset mitt, noe som jeg ikke en gang kommer i gang med... Føler meg håpløs. Det er så mange der ute som fikser så mye.

Anonymkode: d03a7...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøst deg med at det er flere som har det som deg, jeg er en av de. Har sitti i sofaen i 2 uker nå og bare savner han som ikke ville ha meg som kjæreste.

Har ikke ork til noe som helst og drikker meg full hver kveld bare for å få sove. Hele dagen går med til å sture og tenke på alle mulige hvis, hva, hvorfor spørsmål.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, EvaLena skrev:

Trøst deg med at det er flere som har det som deg, jeg er en av de. Har sitti i sofaen i 2 uker nå og bare savner han som ikke ville ha meg som kjæreste.

Har ikke ork til noe som helst og drikker meg full hver kveld bare for å få sove. Hele dagen går med til å sture og tenke på alle mulige hvis, hva, hvorfor spørsmål.

Jeg forstår deg. Det er utrolig hvor fort tiden går til bare ingenting. Skulle ønske jeg kunne stoppe opp tiden, så jeg slapp å gå på jobb på mandag.

Vel, jeg får prøve å ta en dusj, blir nesten sliten av tanken.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hva du mener. Har man mistet selvtilliten, og kanskje i tillegg er låst i et mønster med selvdestruktive tanker og handlinger, så er det ikke lett å bryte ut av det. Har dessverre ikke noen gode tips å komme med enda, da jeg er på omtrent samme sted som deg, men bare ikke tro at du er den eneste som har det slik, og tenke at det gjør deg mislykket. Det er millioner av mennesker som har det på denne måten, og også mange millioner mennesker som har kommet ut av det, vi må bare ikke miste troen på at det er mulig. :)

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, SiljeSS skrev:

"Bedre å ha forsøkt og tapt, enn å ikke ha forsøkt i det hele tatt".

He he, jeg har jo hørt den der noen ganger. Men jeg er ikke enig. Er det noe jeg angrer på her i livet, så er det jo de gangene jeg har prøvd meg på noen og blitt avvist.

TS

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, SiljeSS skrev:

Har opplevd mange skuffelser. Vet ikke hvorfor. Men det kan være mange andre årsaker som man ikke vet. Det behøver ikke å ha med deg å gjøre. 

Samme her. Jeg tror jeg vil ha litt mer stolthet fremover. Ikke hige etter en mann som ikke viser interesse. Jeg skal bli litt mer selvopptatt. :) Når jeg får energi, så skal jeg trene litt, kjøpe litt nye klær og trives med meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene.Jeg har det slik jeg også.Jeg er i slutten av 20-årene.Orker ikke å date.Men faktisk kan det å være sosial og komme seg ut,hjelpe på humøret.Gå på byen og vær sosial uten å tenke på mannfolk:)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Caddy skrev:

Du er ikke alene.Jeg har det slik jeg også.Jeg er i slutten av 20-årene.Orker ikke å date.Men faktisk kan det å være sosial og komme seg ut,hjelpe på humøret.Gå på byen og vær sosial uten å tenke på mannfolk:)

Ja, jeg må dessverre gå  ut i kveld, da det er altfor sent å melde avbud nå. Håper ikke det blir altfor ille. :)

Skrevet
Den 30. januar 2016 at 16.45, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må dessverre gå  ut i kveld, da det er altfor sent å melde avbud nå. Håper ikke det blir altfor ille. :)

Hvordan hadde du det ute i går?Selv skulle jeg ha en rolig kveld med to venninner,i stede havnet vi på byen og hadde det kjempe gøy😊

Skrevet
Den 30. januar 2016 at 17.50, SiljeSS skrev:

Jeg følte meg alene med det å ikke orke å date. Å ikke orke flere skuffelser. Men trøsten er at vi er flere med de samme tankene. Man orker ikke å gå skuffet hele tiden. Derfor smart å heller ta en eller annen date dersom man føler for det. Men ikke legge press på seg.

Er enig med deg der.Jeg sier ikke nei til en date som virker interessant,men jeg søker heller ikke etter dater.Om du skjønner😊

Skrevet (endret)

Skjønner deg veldig godt. Man prøver jo og jobbe med det, men å bygge seg opp er ikke lett. Passet jo fint at det ikke er noen å være sosial med for å komme seg ut heller. Alle har mer enn nok med mann og barn. Når økonomien er liten kan man ikke bare hoppe på alt mulig heller. Sånn går no dagan. Ja, jepp, fortsetter å jobbe med saken.

Endret av Cordelia
Skrevet
3 timer siden, SiljeSS skrev:

Jeg har blitt spurt ut på veldig mange dater, selv om jeg ikke søker. Sier nei til alle tilbud, men det er vel fordi ingen har vært interessant heller. Jeg hadde ikke sagt neitakk, hadde det dukket opp et interessant tilbud. Jeg sliter litt med kjærlighetssorg, så jeg behøver å vente litt og. Selvtilliten er ganske elendig og. Og jeg orker ikke flere skuffelser nå. Nok med den siste skuffelsen. Og akkurat nå så føles det som om jeg aldri skal klare å bli forelsket i en ny. Og at jeg aldri skal komme over eksen. 

Jeg kunne jo bare takket ja til en som jeg vet liker meg kjempegodt. Han har sagt at han ønsker å være kjæresten min, men jeg er ikke så desperat at jeg tar til takke med en mann som jeg ikke er helt interessert i. Jeg har dårlig selvtillit. Men bedre å leve alene, enn å ta til takke med en mann på grunn av den dårlige selvtilliten. Skal være riktig. 

Forståelig. Ikke bli sammen med han for å "komme deg over kneika". Har han følelser for deg, og de ikke er gjensidige er det bare å droppe det.

Kan du ikke finne deg en FF som du kan ha helt til du finner noen det kan bli seriøst med? Alle trenger kos! :)

• Liker 1
Skrevet

Har det på samme måte selv. Begynner lure på hva som er galt med meg. Jeg vil ikke anbefale FF! Har hatt mange av de å det er mye av grunnen til at jeg føler meg så mislykket og lite attraktiv som jeg gjør. Å ikke være intressant nok mere. Dater er fyr nå, men han tar mindre og mindre kontakt og nå er han så opptatt fremover at han ikke vet når vi kan treffes igjen. Si det som det er, at du ikke vil sees mer. Blir så oppgitt!

Anonymkode: 505ef...472

Skrevet

What do you do when you fall down? You pick yourself up!

Å sitte å sture hjemme alene hjelper ingenting. Mine venner insisterte at jeg ble med på et vors på fredag, ville egentlig si nei pga var sliten, men jeg tok meg sammen og ble med ut.

Kvelden endte med at jeg ble med ei hjem, ei jeg har kikka på lenge. Skal møte ho på café i morra. Er meget glad jeg hørte på vennene mine!

Skrevet
6 timer siden, SiljeSS skrev:

Har ikke hatt sex på en måned, så begynner å bli litt desperat, og vurdere faktisk nesten å skaffe meg en fuckfriend. Jeg er ikke vane med å gå lenge uten sex.

Én måned er jo ingenting! Og du klarer i det minste å skaffe deg en ff, det er mere enn hva enkelte andre er i stand til.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, SiljeSS skrev:

Jeg har fire bekjente som maser på meg. En av dem vil ha sex. Han har jeg datet for nesten tre år siden. Datet han i to måneder før jeg dumpet han for jeg ble lei av at han var useriøs. Tre andre bekjente sier de liker meg kjempegodt og vil date meg. En av dem sier at han vil være kjæresten min. Så ja jeg har tilbud  men blir deppa av de på grukn av tidligere  vonde erfaringer. Det er meg som står parkert i fortiden  og vil ikke. Jeg har ikke selvtilliten med meg heller, og føler meg stresset, og vil helst være mest mulig alene selv om jeg savner en kjæreste. 

Nå har jeg ingen erfaring med slike situasjoner selv, så tanken er helt fjern for meg, og jeg klarer da ikke å se for meg hvordan det er. Men jeg synes det høres helt merkelig ut å slite så mye med selvtilliten når det er så åpenbart at man er attraktiv, og at det finnes flere som vil ha deg. Men å bli deppa, og ikke klare å komme seg videre på grunn av tidligere dårlige erfaringer, det har jeg full forståelse for hvordan det er, selv om det for meg er så lenge siden at jeg ikke lenger husker hvordan det var.

Har dessverre ikke noen tips, men hvorfor ikke bare ta sjansen og hoppe i det? Det hadde jeg gjort om jeg hadde hatt slike muligheter, uansett hvor redd jeg er.

Endret av Miklo Velka
Skrevet
Den 31.1.2016 at 23.53, Caddy skrev:

Hvordan hadde du det ute i går?Selv skulle jeg ha en rolig kveld med to venninner,i stede havnet vi på byen og hadde det kjempe gøy😊

Jeg gikk ut på lørdag, og det var hyggelig, men jeg snakket mest med venninnene mine. Merket likevel at jeg hadde litt draget fortsatt, så selvtilliten er ikke helt på bunnen. Men føler meg nå litt ute av form for tiden, da jeg sitter mest i sofaen og har lagt på meg noen kilo. Men jeg har vel god tid på å forbedre meg - badesesongen er ikke rundt hjørnet, heldigvis!

Det er mange som skriver i denne tråden at de har pause fra dating. Vel, jeg har egentlig ikke begynt med dating, for jeg har ikke funnet noen aktuell kandidat. Men om det dukker opp en, så har jeg vel ikke akkurat hastverk.

TS

Skrevet
Den 1. februar 2016 at 13.48, SiljeSS skrev:

Ja, jeg er ganske knust av at jeg har gått på mange smell. Og har opplevd å være sammen med menn lenge, og derretter så sier de plutselig at de ikke vil ha noe som helst kontakt lenger. Veldig vondt. Man føler seg ganske elendig da. Lurer på om det er utseende, kroppen min eller hva det er som er galt med meg. Jeg får det ikke bedre av å høre at alle andre orker å gå ut på dater, mens jeg har ikke selvtillit til det. 

Jeg vet hvordan det er å ha en fuckfriend. Herlig kos der og da, men så løper de ut døren, og hvordan føler man seg da? Misslykket. Har ikke hatt sex på en måned, så begynner å bli litt desperat, og vurdere faktisk nesten å skaffe meg en fuckfriend. Jeg er ikke vane med å gå lenge uten sex. Men fuckfriend igjen er gjerne ikke så lurt. 

Jeg er lik deg. Jeg er glad i sex og får abstinenser om jeg går for lenge uten, noe som har resultert i mange sex partnere. De treffer meg gjerne 4-5 ganger også hører jeg ikke noe mere. Idag fikk jeg også melding av han fyren jeg datet om at han følte det ikke kunne bli oss. Lurer på hva som er galt med meg. Jeg har alltid vørt fornøyd med utseendet, men begynner tvile på om jeg faktisk ikke ser ut i måneskinn. Jeg har fin personlighet så tror ikke det er den som er problemet. Slank kropp, så ikke noe velg utenom det normale. Må jo være NOE føde finner galt med meg nær interessen dabber. Vurderer finne meg en ny som vil hooke up en av dagene. Men det er her mye av feilen min ligger. Jeg trøster meg med en ny mann for å søke nok en bekreftelse, for så å bli skuffet igjen. 

Skal gå i sølibat nå! Kanskje jeg føler meg bedre da og ikke føler meg så brukt og kastet.. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gå i sølibat nå! Kanskje jeg føler meg bedre da og ikke føler meg så brukt og kastet.. 

Sølibat funker ikke for meg i alle fall, men så skal det også sies at et er ufrivillig da, og det kan jo naturligvis ha noe å si. :tongue:

Skrevet

Jeg synes denne tråden ble veldig dominert av damer som har sex med mange menn og blir brukt. Det var ikke akkurat den problemstillingen jeg hadde som TS. Jeg lever heller litt tilbaketrukket og går sjelden på en date.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...