Gå til innhold

Hvor mye koster husdyret ditt deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan dyr har du?

Hvor mye kostet dyret?

Hvor mye er de løpende månedlige utgiftene på?

Anonymkode: 644d6...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan dyr har du?

En hund på ca 10 kg (ikke så stor hund, altså)

Hvor mye kostet dyret?

13.000. Samme rasen har nå gått opp til normalpris 15.000

Det har jeg egentlig aldri regnet på. Men et raskt overslag....tja, 300 kr i måneden kanskje, inkl fôr og forsikring. Da har jeg ikke tatt med veterinærutgifter til årlig vaksine o.l. for det husker jeg ikke hva er. 600 kr kanskje pr år (blir 50 kr i mnd)...?

Det første året gikk det med en del penger til diverse utstyr, bånd, kobbel, hundeseng, hundetepper, leker og f.eks. refleksvest for hund. Sånne ting. Men det er jo en engangsutgift, mye av det, så det koster ikke noe lenger. Har ikke brukt en krone på hundeleker på flere år nå.

Anonymkode: 644d6...f5f

Endret av Million
Skrevet

Har to hunder.

Den ene kostet 10 000 (er 5 år) og den andre kostet 7 000 (er 10 år).

Løpende månedlige utgifter (for begge hundene):

Hundemat: ca 1000

Forsikring: 700

Tannkrem: 120

Annet innkjøp (årlig - i gjennomsnitt):

Utstyr og leker: 1000

Veterinær (vaksiner og lignende): 1500

Egenandel forsikring: 2000 (men nå har vi hatt en del uflaks... glad vi har forsikring!) 

Hmm, noe jeg har glemt tro? 

Skrevet

Hamster med bur kostet vel en tusenlapp eller så til sammen. Mat og utstyr lander vel på omtrent en femtilapp i måneden.

Anonymkode: c19c2...e0a

Skrevet (endret)

Hvordan dyr har du?
To katter. En rasekatt (maine coon) og en vanlig huskatt.

Hvor mye kostet dyret?
Rasekatten kostet 8500 kr. Huskatten fikk vi gratis.

Forsikringer for begge ligger på 400 kr per måned. De har vært sitt fôr, kjøper to sekker på 10 kg av gangen, og én sekk koster 700 kr. Har disse i noen måneder, så det blir rundt 500 kr for kattemat per måned (også våtfôr, men dette får de ikke så mye av). Si at det kommer på mellom 1000-1200 kr for kattene per måned, men da inkluderer dette også helsesjekk en gang i året, kattesant (har to kasser), samt litt leker. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hvordan dyr har du?

Har 2 katter. 

Hvor mye kostet dyret?

Den ene kostet 400 kr og den andre kostet 500 kr. 

Hvor mye er de løpende månedlige utgiftene på?

Er ikke heelt sikker. Men vi kjøper vel ca 1 boks med kattesand i måneden, også kjøper jeg en 10-kilos sekk med mat for 700 kr en gang i blant. Hver 3 måned kanskje? Også får de jo litt våtfor, så jeg vil tippe det går med en liten 500-lapp i måneden på pusene :) 

Også får de ormekur hver 3 måned, koster vel mellom 100-200 kroner for hver type. Den ene får dråper i nakken og den andre får tabletter. Også får de helsesjekk og vaksine en gang i året som kommer på ca 1500 kroner. 

Anonymkode: bafea...bd0

Skrevet

Hvordan dyr har du?

1 katt

Hvor mye kostet dyret?

Gratis

Hvor mye er de løpende månedlige utgiftene på?
Kun mat, et par hundrelapper i måneden. Har kostet på den diverse opp gjennom årene, men nå er det ca et par hundrelapper hver måned.

Anonymkode: 4e9a3...964

Skrevet

Hvordan dyr har du?

Tre hunder, to katter 

Hvor mye kostet dyret?

To av hundene er omplassert gratis via bekjente. Siste hunden kostet 12.000. Kattene gratis 

Hvor mye er de månedlige utgiftene på?

Mat og godis for hundene er vel ca; 1000,-

Kattene får ny meg hver 3 mnd ca, 500 så kanskje 300,- på godis og våtmat.

Anonymkode: f2943...eb0

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan dyr har du?

Tre hunder, to katter 

Hvor mye kostet dyret?

To av hundene er omplassert gratis via bekjente. Siste hunden kostet 12.000. Kattene gratis 

Hvor mye er de månedlige utgiftene på?

Mat og godis for hundene er vel ca; 1000,-

Kattene får ny meg hver 3 mnd ca, 500 så kanskje 300,- på godis og våtmat.

Kattene får ny mat. Hehe skriver fra mobil

Skrevet (endret)

Har 2 hunder

I måneden varierer det om hva vi finner på sammen. Om vi drar på noen artige kurs eller ikke. Bruker sikkert igjennomsnitt 1000 kr på mat, godis og tyggebein. 

Så er det utstyr, de har mye leker, forskjellige senger, mye seler og bånd,  pleieprodukter og dekken.

Så er det behandlinger.. Han ene sliter litt med ryggen så han sendes til fysio og massasje svært regelmessig. Bare i 2015 kom dette på sikkert 10 -15 000 

Så er det kurs da,innenfor hundesporter..

Så i året....tja... Jeg vet ikke 30 000 -40 000 kr i året kanskje. 

Elsker hundene mine, de fortjener det beste ;)

Endret av Snublefella
Skrevet

Liten hund, 4 kilo. Kostet 9500.

Spiser lite, kjøper Labb-fôr, store sekker. De varer i evigheter, aner ikke hvor mye hun koster daglig/månedlig i matveien. I måneden er det rundt 300,- i forsikring, mener jeg. Så, veldig lite når hun er frisk :)

Skrevet

Hvordan dyr har du?
Hund, pomeranian. 

Hvor mye kostet dyret?
15.000

Forsikring ligger på 350 kroner i måneden. Også spiser hun en halv sekk med for noe som koster meg 94 kroner. I tillegg så er hun på helsesjekk m/vaksine en gang i året, tror den kommer på ca 750 kroner, så da koster den fordelt på hele året 63 kroner. Har for det meste alt utstyr som jeg trenger så kjøper sjeldent noe nytt. Så kanskje en 50 kroner ekstra i måneden på andre ting. 

Totalt sett blir det 557 kroner måneden. 

Anonymkode: 32ff8...a8c

Skrevet

Har to katter. Begge var gratis. Jeg setter av 700 i måneden, det rekker sånn omtrent akkurat til mat, kattesand, forsikring og årlig helsesjekk og vaksinering for begge to. 

Skrevet

Hvordan dyr har du?
Hund, ca 25 kg. 

Hvor mye kostet dyret?
8000

Mat: 370 annenhver mnd .

Forsikring: 210 pr mnd. 

Årlige utgifter: 

Kurs: ca 3000 

Medlemsskap i hundeklubb: 400

påmeldingsavgifter utstiling/prøver m reise: minst 3000

Vaksine + kiropraktor (2 gg pr år): 1500

Bruk av lufteområde: 300

Utstyr (halsband, seler, leiebånd, skåler, seng osv): 1500

Tja, tror det er ca det :)

Anonymkode: 0dd71...1e1

Skrevet

Hvordan dyr har du?
En Malteser.

Hvor mye kostet dyret?
Omtrent 10.000kr.

Mine foreldre betaler for forsikringen, så faste månedlige utgifter er stort sett bare mat, godbiter og tyggebein, noe vi vanligvis bruker ca 500kr på. Vi setter også av 3-400kr i måneden til utstyr som må byttes ut og årlig vaksine.

Gjest FarDareisMai
Skrevet

To hunder, engelsk toy terrier og italiensk mynde

300 kr. Den ene overtok jeg etter å ha vært forvert for den i tre år, betalte kun 300 kr i omregistreringsavgift til NKK, den andre overtok jeg gratis fordi eier ble for syk til å ha henne. Begge rasene koster til vanlig 13000 kr hver.

Pr måned:

forsikring:600 kr, årlig premie rundt 7000 kr. 

mat: 100 kr. Handler stort to ganger i året på Animail, sper på med billig våtfor (som smakstilsetning til tørrforet fordi myndefrøkna er veldig kresen) 

tyggebein og godis: 100 kr

Veterinær:100 kr, er der en gang i året for vaksine og sjekk. 

Kjøpte leker, halsbånd, bur, etc da jeg fikk de, kom på ca 2000 kr, men det er engangsutgift. Klær til dem(de er tynnpelsede raser) strikker jeg, eller finner de gratis på Finn.no. 

Gjest økonomifrue
Skrevet

Vi har en valp av en mellomstor rase. Hun er i vekst, hvilket gjør at hun spiser mye og vokser fortløpende ut av utstyret.

Kjøpssum var 12000

Bilbur - Herkules - ca 5500kr

Resterende er anslag per måned 

Forsikring 390 per måned

For vom og hundemat ca 400 og mener det går ca en (12 kg) sekk pro plan tørrfor per måned - 650 

Fiskeolje, Dr Baddakys? 300kr 

i tillegg tyggebein 4-6 per måned - 100 kr

Diverse annet godis - dentastix, griseører, treningsmix - 100-200 per måned

Utstyr (flere mat-/vannskåler, nye seler, bånd, magebelte, potesokker, større innebur) - har nok liggi på minst 1000kr per måned siden vi fikk hu

Veterinær utgifter - alminnelig vaksinasjoner, samt Rabies vaksine, markkur hver 3 mnd frem til 12 måneder, i tillegg sjekk av ørene etter enormt mye nedbør --> irritasjon i ørene som krevde sjekk og behandling - antar ca 200kr per mnd

Kurs - vi har til nå vært på 3 kurs, valpekurs, videregående kurs og et eget fuglehund kurs - totalt 10000 kr fordelt på 7 måneder.

Også er det jo småtterier som bæsjeposer, shampoo, potesalve, andre kremer/salver pga litt sensitiv hud

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har to spranghester

Begge kostet rundt 200' med alle importkostnadene. 

jeg budsjetterer med 10' pr. mnd pr stykk, men varierer jo litt fra mnd til mnd. 

Anonymkode: 833cf...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...