furbi11 Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Hei. jeg har ett krav hos SI, tidligere har jeg kun hatt dagpenger hos nav ( hadde da trekk i dagpengene til SI), men fikk meg jobb noen mnd før jul. Ringte SI når jeg fikk meg jobb, fikk satt opp en nedbetalingsplan og fjernet trekk i lønnen. Men så har det vært mye som har skjedd de siste mnd, så fikk ikke opprettholdt avtalen (2 avdrag). så fikk brev fra SI om at de har besluttet å holde utleggsforretning ( da blir det trekk i lønn). Jeg har nå mulighet til å betale alle renter og gebyrer hos SI, som er dobbelt av hva jeg skulle betalt for de 2 avdragene jeg ikke fikk betalt.Er det da mulig å slippe utleggsforretningen og få en nedbetalingsplan igjen? noen som har erfaring med dette.. hjelp!!
prt90 Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 (endret) 17 minutter siden, furbi11 skrev: Hei. jeg har ett krav hos SI, tidligere har jeg kun hatt dagpenger hos nav ( hadde da trekk i dagpengene til SI), men fikk meg jobb noen mnd før jul. Ringte SI når jeg fikk meg jobb, fikk satt opp en nedbetalingsplan og fjernet trekk i lønnen. Men så har det vært mye som har skjedd de siste mnd, så fikk ikke opprettholdt avtalen (2 avdrag). så fikk brev fra SI om at de har besluttet å holde utleggsforretning ( da blir det trekk i lønn). Jeg har nå mulighet til å betale alle renter og gebyrer hos SI, som er dobbelt av hva jeg skulle betalt for de 2 avdragene jeg ikke fikk betalt.Er det da mulig å slippe utleggsforretningen og få en nedbetalingsplan igjen? noen som har erfaring med dette.. hjelp!! Stakkars deg! Statens Innkrevingssentral er den absolutt verste kreditoren du kan ha, skyhøye renter og gebyrer og 0 sjanse til å få ettergitt gjelden. Du må bare stå på og få betalt ned gjelden så fort som overhodet mulig. Endret 30. januar 2016 av prt90
furbi11 Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2016 3 minutter siden, prt90 skrev: Stakkars deg! Statens Innkrevingssentral er den absolutt værste kreditoren du kan ha, skyhøye renter og gebyrer og 0 sjanse til å få ettergitt gjelden. Du må bare stå på og få betalt ned gjelden så fort som overhodet mulig. Ja, jeg har nå endelig økonomien på plass og har veldig lyst til å få betalt ned gjelden så fort som mulig... bare håper det er mulighet for å slippe trekk i lønnen og heller en nedbetalingsplan igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Man kan faktisk ikke bare prioritere bort å betale gjelden sin uten konsekvenser, uansett hvor mye som har skjedd de to siste månedene siden du fikk deg jobb..Du har jo vist at du ikke er til å stole på når du bryter avtalen så raskt etter at den kom i stand. For øvrig har jeg opplevd de som greie på SI, hvis man samarbeider. Du får vel prøve å ringe de igjen og forklare deg og komme med ditt tilbud. Anonymkode: 0e924...dc2 4
furbi11 Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan faktisk ikke bare prioritere bort å betale gjelden sin uten konsekvenser, uansett hvor mye som har skjedd de to siste månedene siden du fikk deg jobb..Du har jo vist at du ikke er til å stole på når du bryter avtalen så raskt etter at den kom i stand. For øvrig har jeg opplevd de som greie på SI, hvis man samarbeider. Du får vel prøve å ringe de igjen og forklare deg og komme med ditt tilbud. Anonymkode: 0e924...dc2 Det er ikke slik at det ble prioritert bort, men at jeg rett og slett ikke har hatt noe form for mulighet til å betale det. Får ringe de på mandag og håpe på at det er mulig å komme frem til en avtale
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 13 minutter siden, furbi11 skrev: Det er ikke slik at det ble prioritert bort, men at jeg rett og slett ikke har hatt noe form for mulighet til å betale det. Får ringe de på mandag og håpe på at det er mulig å komme frem til en avtale Hvis det skjer igjen, at du faktisk ikke har hatt inntekt, så gi beskjed i forkant, før de starter sine prosesser. Å opprettholde tilliten, når du har et slikt krav på deg, er viktig. Og så slipper du mye stress og de ekstra arbeid. Anonymkode: 0e924...dc2 1
furbi11 Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det skjer igjen, at du faktisk ikke har hatt inntekt, så gi beskjed i forkant, før de starter sine prosesser. Å opprettholde tilliten, når du har et slikt krav på deg, er viktig. Og så slipper du mye stress og de ekstra arbeid. Anonymkode: 0e924...dc2 det er veldig sant, skal huske på det om en slik situasjon oppstår igjen
prt90 Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Hva er egentlig feil med lønnstrekk? Er ikke det en rask måte å betale ned på?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 SI er faktisk en grei kreditor å forholde seg til. Ja, de er veldig firkantet, og dermed forutsigbar, ved saksbehandling, men de er også greie å jobbe med så lenge man kontakter dem. Så ring dem på mandag, så ordner det seg nok. Du bør for øvrig finne ut før du ringer dem om du klarer å overholde nedbetalingsplanen fremover, eller om du trenger å få en nedbetalingsavtale med lavere avdrag. Anonymkode: 23ee6...7a1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 SI er faktisk en grei kreditor å forholde seg til. Ja, de er veldig firkantet, og dermed forutsigbar, ved saksbehandling, men de er også greie å jobbe med så lenge man kontakter dem. Så ring dem på mandag, så ordner det seg nok. Du bør for øvrig finne ut før du ringer dem om du klarer å overholde nedbetalingsplanen fremover, eller om du trenger å få en nedbetalingsavtale med lavere avdrag. Anonymkode: 23ee6...7a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå