AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Jeg var på date i sist uke, og kommer egentlig ikke helt over skuffelsen over hvordan det gikk. Det var en tinder date, vi hadde ikke snakket stort før møtet, men møttes for en øl på en koselig cafe. Hele daten gikk samtalen fint, vi hadde mye å snakke om og mye felles synes jeg. Av og til oppstod en liten pinlig stillhet, men gikk fort over med nye samtale emner. Vi hadde lik utdannelse, like interesser, og jeg synes det var morsomt hvordan vi hadde noen uvaner som var veldig like. Da han skulle ta en buss hjem, gikk vi mot bussholdeplassen og han ombestemte seg og skulle gå til noen venner istedenfor (en plass han hadde blitt invitert, men egentlig ikke lyst å dra. Nå ville han dra likevel). Så var vel tegnet på at daten ikke gikk så bra. Vi gikk stille bortover, og han begynte med "men vi er jo veldig forskjellige". Da var det over. Problemet mitt er, hvordan kan jeg ha sittet under daten og tenkt "Så like vi er!" mens han har hatt en helt annen oppfatning? Jeg har på følelsen jeg kanskje ikke er hans type utseendemessig (selv om jeg har flere bilder på tinder av forskjellige vinkler og helkroppsbilde). Men vi hadde jo kjemi! I mitt hode iallefall. Har dere opplevd det samme? Anonymkode: aa15d...e9c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 "Vi er veldig forskjellige" = "jeg tenner ikke på deg, sorry." Har vært på tinder-dater der vi har snakket sammen i timesvis og hatt det superhyggelig (trodde jeg), for så å oppleve at matchen er sletta når jeg kommer hjem. Anonymkode: 60b4d...4dc 5
Fjaselina Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Kjemi er vanskelige greier. Du kan ha følt at dette var rett, men han er jo ein annan person med ei anna oppleving. Sånn er det berre! 2
Pinkee Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Jeg tenker at du var for sein med sex. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt seg til disse vennene, men når ikke du ble med på sex, så gikk han dit likevel. Sorry, men sjansen for å finne noen, for noe annet enn sex, på Tinder er vel minimal. 1
breiflabb Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Ja jeg har vært på det.. Men han var hvertfall ærlig da, istede for å kaste bort tida deres noe mer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 9 minutter siden, Pinkee skrev: Jeg tenker at du var for sein med sex. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt seg til disse vennene, men når ikke du ble med på sex, så gikk han dit likevel. Sorry, men sjansen for å finne noen, for noe annet enn sex, på Tinder er vel minimal. What?! Skulle jeg bedt han inn på handicaptoalettet liksom? Anonymkode: aa15d...e9c 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: What?! Skulle jeg bedt han inn på handicaptoalettet liksom? Anonymkode: aa15d...e9c Nei, du skulle invitert han med hjem til deg, eller ha spurt om du kunne bli med han hjem..... Han er nok ikke noe å spare på uansett. Anonymkode: d0cfb...59b 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Nei, jeg har ikke opplevd at vi hadde så god kjemi på selve daten. Men dette minnet meg om en jeg møtte på byen, hvor jeg opplevde at vi da hadde veldig god kjemi, antagelig fordi han var ganske full og jeg var brisen, så det var lett å stå og danse og tulle litt med en man er fysisk tiltrukket av. Men når vi senere skulle møtes på en date ble det helt annerledes. Han var veldig rolig, tilbakelent, virket ikke særlig interessert i meg egentlig. Men jeg prøvde nå likevel å ikke miste håpet. Så jeg spurte etterpå om vi skulle møtes igjen. Han var ikke interessert selvfølgelig. Men i ettertid er jeg så flau, fordi jeg vet jo at daten ikke gikk så bra, vi hadde ikke så mye å snakke om. Jeg syntes bare han var så kjekk og at vi hadde det hyggelig første gangen, så jeg ville vel bare ha tilbake den følelsen igjen, at han likte meg. Uff, skikkelig desperat! En av de datene som har vært med på å dra ned selvtilliten skikkelig... Anonymkode: 3cc14...681 1
Nanami Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Vi er veldig forskjellige" = "jeg tenner ikke på deg, sorry." Har vært på tinder-dater der vi har snakket sammen i timesvis og hatt det superhyggelig (trodde jeg), for så å oppleve at matchen er sletta når jeg kommer hjem. Anonymkode: 60b4d...4dc Jeg kan muligens si meg enig i den øverste der dersom det er eneste grunnen til hvorfor det ikke blir en date to. At man er forskjellige kan være spennende og interessant med den rette kjemien. Kjemi er stikkordet. Dessverre er det ikke slik at selv om man kjenner det selv, så kjenner motparten det samme. 1
sjonkelrolf Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 24 minutter siden, Pinkee skrev: Jeg tenker at du var for sein med sex. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt seg til disse vennene, men når ikke du ble med på sex, så gikk han dit likevel. Sorry, men sjansen for å finne noen, for noe annet enn sex, på Tinder er vel minimal. Hvordan pokker kan du vite det? Går da fint an å ha mange ting å snakke om, ha ting til felles, men uten at kjemien er til stede på noen måte, uten at sex på noen måte skal være en del av det, Tinder eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Det at man har god kjemi, kan jo være på en ren kameratslig måte, akkurat som man selv har opplevd mellom venninner. Men jeg synes det var rart at han sa dere var veldig forskjellige da. Jeg har erfart at av og til sier folk ting som ikke stemmer for å dekke over noe annet. Så kanskje sa han det fordi han ikke følte nok tiltrekning. Ikke vet jeg. Det er i hvert fall forferdelig å bli avvist, synes jeg også. Anonymkode: 3cc14...681
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #12 Skrevet 30. januar 2016 Kan hende du følte kjemi som i at det var hyggelig, men han så kanskje en manglende seksuell kjemi. I form av at han fikk kompisvibber av deg, og ikke nødvendigvis en flørtete og seksuell vibbe. Hvis han er ute etter en god samtalepartner, så velger han en kompis. Ikke deg. Anonymkode: 26722...e10 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #13 Skrevet 30. januar 2016 Det er da helt vanlig at man liker noen, og så er det iiie gjensidig. At han faktisk sa fra med en gang er bra. Anonymkode: 24671...0d3
sjonkelrolf Skrevet 30. januar 2016 #14 Skrevet 30. januar 2016 Har selv hatt en sånn date. Og da var det ikke engang pinlig stillhet. Vi hadde mye å snakke om, felles verdier etc etc. Men jeg følte ingen kjemi på noen som helst måte utover det at hun kunne vært en god kompis. Og når man blir eldre har man mer enn nok med å få tid til de man har fra før...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #15 Skrevet 30. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Vi er veldig forskjellige" = "jeg tenner ikke på deg, sorry." Anonymkode: 60b4d...4dc Det er nok slik. Det er jo sjansen man tar når man drar på blind dates (all nettdating er jo det iom. at man aldri har truffet hverandre før og fortsatt er fremmede). Anonymkode: 557fb...68f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #16 Skrevet 30. januar 2016 1 time siden, Pinkee skrev: Jeg tenker at du var for sein med sex. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt seg til disse vennene, men når ikke du ble med på sex, så gikk han dit likevel. Sorry, men sjansen for å finne noen, for noe annet enn sex, på Tinder er vel minimal. Tullball. Jeg kjenner til flere som har fått kjæreste via tinder (inkl meg selv) enn folk som bruker appen for tilfeldig sex. Anonymkode: 69349...22c 1
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 30. januar 2016 #17 Skrevet 30. januar 2016 Jeg har opplevd noe lignende, men fra den andre siden, altså at andre har blitt ivrige og ment at vi nærmest har vært som skapt for hverandre uten at jeg har gjengjeldt det. Jeg vet ikke helt sikkert hva det kommer av, men tror det kan ha å gjøre med at jeg lett begynner å gå på jovial og utadvendt autopilot hvis jeg ikke egentlig er engasjert i den andre personen. Det er selvsagt håpløst paradoksalt at jeg nærmest viser meg på mitt beste og sender ut signaler i hytt og pine for folk jeg ikke er interessert i, men slik er det nå engang. Jeg tror også at det er mulig å ha genuint forskjellig oppfatning av hvorvidt man ligner hverandre og har mye til felles, særlig hvis man vektlegger forskjellige ting. Men det er klart, noen ganger kommer man med tomme unnskyldninger hvis attraksjonen av en eller annen frunn ikke er til stede, så det er umulig å si hva som egentlig var tilfellet her.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #18 Skrevet 30. januar 2016 Skjønner godt at det er kjipt, TS. Det er på en måte greit å bli avvist når man skjønner hvorfor, men det er verre når man selv følte daten gikk bra og kjemien stemte. Da begynner man å tvile på sin egen dømmekraft og selvinnsikt. Som andre har nevnt, kan det jo hende at denne fyren generelt er veldig jovial og omgjengelig, og at det du tolker som kjemi og felles interesser, for ham bare er en høflig samtale uten den helt store gnisten. Min bror er en sånn person. Han er utrolig blid og flink sosialt, og alle føler seg veldig "spesiell" når de snakker med ham, fordi han er så oppmerksom og smilende. Han er den typen som alltid havner i prat med sidemannen på toget, og kan snakke uanstrengt om de fleste temaer. Mange føler nok at de får en sterk kjemi med ham, men for ham så er det ikke nødvendigvis gjengjeldt. Han har jo bare vært sitt normale hyggelige jeg, uten at det var tiltrekning eller kjemi tilstede.. Kan fort bli forvirrende for andre. Så kan det være andre årsaker. Kanskje han så at dere hadde mye til felles, men at du ikke er hans type dame utseendemessig. Kanskje du minte om eksen hans, eller kanskje han innså at han har følelser for en annen dame. Kanskje han er deprimert for tiden og kjente at han ikke orket datingmarkedet allikevel. Kanskje han bare var ute etter et ligg for kvelden. Det er hundre potensielle forklaringer. Du får aldri vite hva årsaken var, så det er best å riste det av seg. Ikke overanalyser eller tenk at du ikke er attraktiv nok, selv supermodeller blir avvist iblant! Anonymkode: 0ebae...29d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #19 Skrevet 30. januar 2016 45 minutter siden, Lady Mondegreen skrev: Det er selvsagt håpløst paradoksalt at jeg nærmest viser meg på mitt beste og sender ut signaler i hytt og pine for folk jeg ikke er interessert i, men slik er det nå engang. Enig i dette. Det er vel ofte så enkelt som at det å fremstå som en attraktiv og interessant person krever at man har litt selvtillit og senkede skuldre. Og det har man oftere om man ikke er så interessert i vedkommende. Er man enormt tiltrukket og helt på tuppa vil man ofte bli litt mer "hemmet" i samtale. Jeg vil ofte bli litt mer 'stum' med en fyr jeg liker veldig godt, rett og slett fordi jeg er selvbevisst. Er jeg ikke så interessert kan jeg gi mye mer og ha en interessant samtale. Sånn er det vel for de fleste. Man klarer å by på seg selv når man ikke føler ta man må imponere. Da er det lett for den andre å tro at praten gikk så fint, mens den egentlig årsaken var at det ikke var noe mer enn vennskapelig fra den andres side. Anonymkode: 557fb...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå