Gå til innhold

TISSEPROBLEM.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Valper har liten kontroll på dogreiene sine før tre mnd sies det. Nå er han fire og han sier aldri ifra.

Er ofte ute osv...plutselig setter hun seg bare ned inne og bare gjør det.

hvordan begynte deres valp å si fra.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er nå snart åtte måneder og sier aldri ifra. Men så trenger han det ikke heller, fordi jeg har alltid sørget for at han fikk gått på do når (helst FØR) han trenger det. Valper trenger rutiner!!

Da han var fire måneder, gikk vi for eksempel ut fem ganger om dagen, til relativt faste tider. Alltid etter måltider, for eksempel. Vi var ute til han hadde gjort fra seg (det lønner seg å alltid gå til samme sted, det funker bra inntil hunden kommer i puberteten og gjerne vil gjøre fra seg andre steder). Noen ganger kan man bli gaaal av å bare stå på samme sted og vente og vente, men etter kort tid assosierer hunden dette stedet som et tissested.

Ved seks måneder trappet vi ned til tre ganger om dagen. Fortsatt etter måltider pluss en gang på dagen. Merker at han begynner å bli litt rastløs hvis vi oversitter tiden, men han holder seg og har ikke tisset inne siden han var fire måneder.

Så mitt råd til deg er altså; gå ut ofte og til samme sted, og vent til hunden gjør fra seg. Etter en stund, trapper du ned på antall turer. Prøv å ha faste tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...