AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Hvor mye ekstra mener dere at et barn koster i måneden. Da mener jeg et normalt til romslig/godt budsjett for bare barnet. Jeg vet jeg kan se på SIFO, men synes budsjettet der avviker en del fra hva folk faktisk bruker. Anonymkode: 5eb94...9f1
lulle Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Et barn er dyrt, - hvor dyrt kommer selvsagt an på hvor du legger lista. Du kan velge bort ferier, begrense fritidsaktiviteter, klær og teknisk utstyr, som gjør at du kommer billigere ut av det. Men ønsker du å utvikle dine barns ressurser best mulig koster det penger.
prt90 Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Det dyreste med barn er fort tapt arbeidsfortjeneste ettersom det krever masse tid 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 47 minutter siden, prt90 skrev: Det dyreste med barn er fort tapt arbeidsfortjeneste ettersom det krever masse tid Hva mener du med det? At man ikke får jobbet overtid? At man kan få et sykt barn som krever at du er hjemmeværende?? De fleste med barn jobber da som før de fikk ungen. Anonymkode: 5eb94...9f1
Sissan1 Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Frem til skolealder 3 000 i barnehage/sfo 500 i god forsikring 1000-1500 i mat og forbruksvarer 500 i klær og sko 500 i fritidsaktiviteter, gaver til vennebursdager, kino I tillegg engangskost: barnevogn, barneseng, stellebord, voksipose mm barneskolealder samme som over, men mer til fritidsaktiviteter og nye engangskoster. Legg til sportsutstyr og skolesaker. i tillegg blir alle reiser/ferier opp mot dobbelt så dyre, og du trenger større bolig og tryggere/større bil Det var det jeg kom på i fart. Skal det være romslig, må du doble/triple fritidsaktivitets- og klesbudsjett fra ca 5/6 klasse men Sifo r også et etterlevbart budsjett, det handler om vilje og prioritering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå