Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #1 Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Jeg er ei jente som nettopp har fått meg en kjæreste. Jeg har begynt på p-piller, og vi har prøvd å ha sex (penetrering) opptil flere ganger. Tydeligvis er jeg for trang (er jomfru), og det er umulig for oss å gjennomføre et samleie. Det gjør fryktelig vondt. Noen som vet om en gynekolog utfører behandling av å bryte jomfruhinnen? Takk for svar.
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 Du er nok ikke for trang. Jomfruhinnen KAN vel muligens kanskje mon tro være så pass robust i noen få tilfeller, men som oftest tøyest den gjennom oppveksten gjennom sykling/ridning/andre ting. Kanskje kan dere prøve med å la ham fingre deg først? Men det kan kanskje være at du er usikker/engstelig/nervøs og at kroppen dermed ubevisst reagerer ved å stramme igjen musklene i skjedeåpninge, såkalt vaginisimus. Og dersom du forventer/er redd for at dere skal få problemer neste gang dere har sex, så reagerer kroppen med å lukke seg igjen, og du er inne i en lei spiral. Da kan det kanskje være en ide å ta fokuset bort fra penetrering og heller fortsette å kose på andre måter en stund. Igjen, kanskje kan dere introdusere fingring før dere prøver et samleie. Men gi deg selv tid til å slappe av og bli trygg før dere prøver det. Bare noen ideer.
_havets datter_ Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 mulig du bare er veldig anspent og nervøs. hjelper nok hvis du klarer å slappe av mer. dessutten så gjør det vondt for de fleste jenter første gangen de har sex. øvelse gjør mester:)
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #4 Skrevet 12. oktober 2004 Takk for svar, Possum. Jeg er veldig trygg på kjæresten min, og kan ikke tenke meg at jeg spenner meg/er nervøs/redd o.l. Vi har prøvd med mange ulike metoder, og ulike stillinger og han har tatt to fingrer inni skjeden min, og det gikk. Men det var vondt. Det er bare utrolig irriterende å aldri klare å gjennomføre samleie, og jeg har derfor tenkt på dette me det gynekolog. Er det i det hele tatt mulig?
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg har aldri hørt om noen som har fått en slik operasjone/behandling, men det er vel ikke noe man går rundt og forteller om heller, så det betyr jo ingenting. Du kan jo alltids gå til fastlegen din og spørre? Ellers så kan jeg jo si at det hender selv nå (gift i 2 år, hatt 20 partnere) at mannen har problemer med å komme inn i meg noen ganger. Noen ganger er jeg bare for trøtt/tørr/ikke sexinnstilt til at det blir noe mer enn forsøket, mens andre ganger, når jeg er tent, kan han 'butte' forsiktig mot meg og da går det etter en del butting. Med 'butting' mener jeg... tenk deg at du presser fingeren mot armen din. Du presser så huden søkker litt inn, men uten at det gjør vondt. Og du trekker deg tilbake litt, men uten å miste hudkontakten. Dersom du føler deg sikker på både deg selv, typen og situasjonen kan det kanskje hjelpe med å lure ham sakte inn. Men ja, det gjør vondt første gangen for mange av oss...
Sambo Skrevet 12. oktober 2004 #6 Skrevet 12. oktober 2004 kjøp deg en dildo i en omkretsstørrelse som matcher hans erigerte penis og øv deg på den
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #7 Skrevet 13. oktober 2004 kjøp deg en dildo i en omkretsstørrelse som matcher hans erigerte penis og øv deg på den Det er veldig vanskelig å påføre seg selv smerte med en dildo. Den "jobben" er det bedre at andre utfører, altså hans penis. Til deg som startet tråden.....er du skikkelig våt og glatt når dere prøver?
enhna Skrevet 13. oktober 2004 #8 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har hørt om jenter som har så robust jomfruhinne at de må til en gynekolog for å få fjernet den. Ta kontakt med helsesøster eller fastlegen din, så hjelper de deg! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #9 Skrevet 13. oktober 2004 Prøv å bli mer våt, eller prøv glide middel. Det hjelper ofte. Du er nok ikke for trang, men de første gangene kan det være litt vrient å få det til. Men noen ganger er det bare for tørrt. Lykke til..
Gjest Genevieve Skrevet 13. oktober 2004 #10 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har hørt om jenter som har så robust jomfruhinne at de må til en gynekolog for å få fjernet den. Ta kontakt med helsesøster eller fastlegen din, så hjelper de deg! Lykke til! Det finnes de jenter som har en så sterk jomfruhinne at de må til gynekolog for å få den brutt. Jeg husker en sak jeg leste i fjor Påske (gammelt Allers som lå på hytta) om en norsk jente som fra hun var 14 til hun var 19 hver måned hadde sterke magesmerter som gikk over, så hun gjorde ikke noe med det. Da hun ble 19 og ennå ikke hadde fått mensen ble hun undersøkt av gynekolog og de fant ut at hennes jomfruhinne var så sterk at den rett og slett hadde stoppet mensvæsken fra å renne ut. Eggledere mm. var fyllt opp med gammelt blod og jenta hadde nå blitt steril. Uansett, ingen jenter er "for trange", det som skjer er mest sannsynelig at du ikke klarer å slappe av. Men hvis det ikke fungerer, selv med glidemiddel så ville jeg kontaktet lege.
Litz Skrevet 13. oktober 2004 #11 Skrevet 13. oktober 2004 Som mange her har nevnt så er det mulig du ubevisst spenner deg fordi du forventer at det skal gjøre vondt. Og på denne måten gjør det også vondt og du blir samtidig enda "trangere" enn du i utgangspunktet er. Som andre har sagt så ville jeg forsøkt med 1-2 fingre. Ta det gradvis, det er vel ingenting å stresse med. Det viktigste er at du er tilstrekkelig opphisset og våt, hvis ikke kan det gjøre vondt uansett om det er en jomfruhinne der eller ikke. Hva med å prøve oralsex først? Det kan jo muligens hende at det vil være lettere om man har fått en orgasme, evt er veldig nær ved å få orgasme, før man prøver penetrering. Men igjen, da må "presset" om at man liksom skal greie å gjennomføre det være borte. Tror man kan prøve hva som helst uten at det nytter hvis man føler angst for at dette vil gjøre vondt. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #12 Skrevet 14. oktober 2004 tips: be han ta sats og kjøre den inn. gjør nok vondt men verdt det.
Gjest Lompa Skrevet 14. oktober 2004 #13 Skrevet 14. oktober 2004 tips: be han ta sats og kjøre den inn. gjør nok vondt men verdt det. :o :o :o og dette kom antagelig fra en mann som jeg håper aldri snubler over noen jomfru......
evil eve Skrevet 17. oktober 2004 #14 Skrevet 17. oktober 2004 :o :o :o og dette kom antagelig fra en mann som jeg håper aldri snubler over noen jomfru...... Samme her!!! Burde skamme deg!!!!!!!!!!!!!!
BENE Skrevet 18. oktober 2004 #15 Skrevet 18. oktober 2004 Vagina er en muskel.. som kan tøyes og tøyes..! Men det krever selvsagt at man er avslappet.. og ikke minst tent! Jeg er også veldig trang, og hadde store problemer de første gangene jeg hadde sex.. Er fremdeles trang, men vet nå at det ordner seg med masse kos og tid.. Eksen har tom fistet meg.. så det er bare snakk om at man må tøye.. Lykke til.. kos deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå