AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Vi har såvidt begynt å snakke om bryllup. Vi er ikke forlovet enda, men "vet" at det skal være oss. Jeg vil ha kristen vielse, det vil han også. Problemstillingen går ut på at han vil gifte seg i lokalkirken i sin hjembygd på andre kanten av landet, hvor jeg ikke kjenner en sjel og som også er for langt unna til at mine venner kan dra dit. Jeg ønsker ikke noe stort bryllup, men vil jo ha de nærmeste der. Det var viktig for han å bruke akuratt denne kirken. Jeg derimot ønsker å leie en seter på fjellet med kirke, jeg var der når jeg var liten og bestemte meg fra da av at der ville jeg også gifte meg. Han reagerte veldig negativt når jeg sa det, at jeg helst ville ha bryllup (med prest) i naturen. Bør jeg føye meg etter han siden denne kirken betyr så mye for han, eller går det an å diskutere til tross for at den type bryllup jeg så for meg er laaangt unna noe han kan se for seg? Er det en dealbreaker om jeg fortsetter å snakke om "min type" bryllup? Anonymkode: f1a2c...a7c
Hadena Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Dette må dere bli enige om, naturligvis. Tradisjonvis skal jo bryllupet være i brudens hjembygd, men det er jo mange som ikke bryr seg om det lengre. Om jeg hadde blitt invitert i bryllup i andre deler av Norge enn der jeg selv bor, ville jeg nok reist. Det blir nok ikke slik at du kan invitere noen av dine venner bare på kaffe om du tenkte det. Ta brudgommen med opp på tur til dit du har lyst å gifte deg, så kanskje han liker stedet bedre da? Eller kanskje dere kan komme til en enighet med å gifte dere i hans kirke og ha festen et mer landlig sted? Vanskelig å si, men lykke til i hvertfall
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Først og fremst bør du vel finne ut om presten sier seg villig til å vie dere der. http://www.av-avis.no/kultur/Na-kan-du-gifte-deg-Anesten-hvor-du-vil-159234.html Vil det være for lagt unna til at hans venner kan komme dersom dere velger å gifte dere på fjellet? Anonymkode: 0ef1d...2bd
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Utelukk begge steder og finn et tredje dere kan enes om? Anonymkode: 815b7...67b 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Kan dere ikke bli enige og ha felles interesse i forhold til hvor dere skal giftes, h ordan vil det da gå med andre viktige avgjørelser? Hm? Anonymkode: fcf3d...302
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Det er hans bryllup også og jeg synes at hans ønske skal veie tyngst. Det er jo ikke alle gjester som klarer å kave seg oppover fjellet til et bryllup Anonymkode: 8d836...a13
Anim92 Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Dealbreaker bør det uansett ikke være. Om tanken er at dere skal dele resten av livet sammen, skjønner jeg ikke at ordet dealbreaker kan tas opp i denne sammenheng i det hele tatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå