AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Jeg leser om dette overalt for tiden. Hva gjør dere? Legger dere ut bilder av barna deres på facebook/instagram eller andre sosiale medier? Hva tenker dere om de som legger ut masse bilder av barna sine og som har instagramkontoen sin full av barnebilder. De har over 10k følgere og oppdaterer mye hver dag. Kunne dere gjort det? Brukt barnet deres i reklame osv? Jeg merker at det har blitt en økende trend hvor mange mødre (ofte unge mødre) har slike kontoer. Hvorfor har dette blitt en ting? Og fortjener ikke bare å vernes litt? Her har vi snakket endel om det hjemme og vi har blitt enige om å legge ut bilde av barna med rygg til og ikke noe ansikt. Hva gjør dere? Anonymkode: 9c51f...346
lunamuna Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Barna har ingenting i sosiale medier å gjøre, med mindre de har samtykket til dette. Og med det mener jeg at barna bør være i skolealder for å ta et slikt valg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Jeg legger ut det jeg vil definere som helt vanlige bilder av mine barn på Facebook og Instagram. Ingen bilder som jeg etter beste fornuft mener vil være skjemmende for dem i fremtiden. Aldri bilde av dem når de er syke, eller gjør flaue ting osv. For oss er dette greit, men jeg skjønner de som ikke legger ut bilder også. Det jeg derimot er imot, er foreldre som deler bilder ukritisk. Ikke alt egner seg i sosiale medier. Anonymkode: 69c1f...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Deler ett til tre bilder av barna i året på Facebook, utfra prinsippet " dette bildet kunne godt stått på trykk i lokalavisen som en hilsen til mormor og morfar". Anonymkode: 9213b...6a3 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger ut det jeg vil definere som helt vanlige bilder av mine barn på Facebook og Instagram. Ingen bilder som jeg etter beste fornuft mener vil være skjemmende for dem i fremtiden. Aldri bilde av dem når de er syke, eller gjør flaue ting osv. For oss er dette greit, men jeg skjønner de som ikke legger ut bilder også. Det jeg derimot er imot, er foreldre som deler bilder ukritisk. Ikke alt egner seg i sosiale medier. Anonymkode: 69c1f...b1c Det er umulig å vite hva barna kan bli flaue for i fremtiden. På 50-tallet var det greit med nakne barn som løp rundt på stranda. For hundre år siden hadde det vært sjokkerende med toppløse menn eller damer som gikk i bikini. For øyeblikket beveger vi oss i en restriktiv retning. Kanskje blir damer i bikinier og toppløse menn igjen uanstendig. Den eneste måten man kan unngå at barn skal bli flau over bilde av seg selv i fremtiden er å ikke offentliggjøre noen bilder. Selv 17 Mai dressen/kjolen kan bli superflau i løpet av få år. Anonymkode: c4743...1c6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er umulig å vite hva barna kan bli flaue for i fremtiden. På 50-tallet var det greit med nakne barn som løp rundt på stranda. For hundre år siden hadde det vært sjokkerende med toppløse menn eller damer som gikk i bikini. For øyeblikket beveger vi oss i en restriktiv retning. Kanskje blir damer i bikinier og toppløse menn igjen uanstendig. Den eneste måten man kan unngå at barn skal bli flau over bilde av seg selv i fremtiden er å ikke offentliggjøre noen bilder. Selv 17 Mai dressen/kjolen kan bli superflau i løpet av få år. Anonymkode: c4743...1c6 Såklart. Alt kan vries i den retningen. Om 20 år er kanskje hele Facebook bare flaut og vemmelig. Det er umulig å vite. Jeg skrev derfor at jeg tar en vurdering av bilder som legges ut "etter beste fornuft." Jeg, i likhet med omtrent alle mine Facebook venner, ønsker å dele vanlige bilder av barna våre. Det er et valg jeg har tatt, og står ved. Jeg er ikke en av dem som nekter å vise ansiktet til poden offentlig. Jeg har en eller 2 slike venner på Facebook, som ikke har delt et eneste bilde av ungene sine, men allikevel setter de bursdagshilsen med bilde og fullt navn i avisen, både papiravisen og den digitale utgaven av avisen. Men dette teller visstnok ikke? Synes det blir dobbeltmoral, å si at "sosiale medier" er liksom en skummel plass å dele bilder av barna sine, men andre plasser på nett er ok? Dessuten tar jeg det ikke så veldig hardt om en av ungene mine skulle bli flau om 10 år fordi de har på seg en rød 17.mai kjole. Hadde jeg derimot lagt ut bilder hvor de sitter på toalettet og er rød i trynet mens de presser ut en kabel, så kan jeg skjønne det. Anonymkode: 69c1f...b1c 1
GammelKaktus Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 Jeg legger ikke ut bilder av mitt barn på sosiale medier. Hvorfor skulle jeg i det hele tatt gjøre det? Det får han gjøre selv når han blir gammel nok for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå