AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Del Skrevet 29. januar 2016 Har en psykopat sjef som driver hersketeknikker, er utslitt- jobber i en stor bedrift, men dessverre er jeg pekt ut som offer, denne sjefen er ikke alene, og de driver med mobbing. Nå vil de ha meg vekk, samarbeider om det, og lover meg gode referanser- dersom jeg skal finne på å søke en ny jobb. Er utslitt og mistenker at jeg har en begynnende depresjon, må sykemelde meg, men de vil sikkert bli sur og sinte og nekte meg referanse, min største frykt er å gå arbeidsledig i mange år pga dette. Blir jeg der lenger er jeg redd for konsekvensene i forhold til meg selv, og helse er vel det viktigste man har. Vurderer og oppsøke tillitsvalgt og verneombud i bedriften, men vet ikke om jeg kommer langt med det. Hva gjør andre i slike situasjoner? Anonymkode: 84622...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Del Skrevet 29. januar 2016 Såklart kan du det, jeg begynnte i min nåværende jobb uten noen som helst form for referanse, eneste spørmålet jeg fikk var: Når kan du jobbe? Hver eneste dag var svaret. 8 år senere er jeg fast ansatt. Anonymkode: 36506...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 29. januar 2016 #3 Del Skrevet 29. januar 2016 Huffameg, føler med deg Håper du finner en annen jobb hvor de tar bedre vare på deg, dette er ikke normalen og ikke din feil! Jeg har hatt samme problemet med en arbeidsgiver selv, men i mitt tilfelle var det flere ansatte som ble hakket på. Vi bruker hverandre som referanse. Kanskje du har noen du kan bruke annet enn sjefen? Kollega eller HR f.eks? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Del Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart kan du det, jeg begynnte i min nåværende jobb uten noen som helst form for referanse, eneste spørmålet jeg fikk var: Når kan du jobbe? Hver eneste dag var svaret. 8 år senere er jeg fast ansatt. Anonymkode: 36506...e31 Det har jeg ikke hørt om tidligere. Anonymkode: 84622...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Del Skrevet 29. januar 2016 3 minutter siden, aasgaardsreia skrev: Huffameg, føler med deg Håper du finner en annen jobb hvor de tar bedre vare på deg, dette er ikke normalen og ikke din feil! Jeg har hatt samme problemet med en arbeidsgiver selv, men i mitt tilfelle var det flere ansatte som ble hakket på. Vi bruker hverandre som referanse. Kanskje du har noen du kan bruke annet enn sjefen? Kollega eller HR f.eks? Føler meg faktisk langt nede, så tusen takk for at du sier det ikke er min feil.. ( føler meg bare mislykket her ) har ingen annen referanse dessverre. Anonymkode: 84622...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Del Skrevet 29. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg ikke hørt om tidligere. Anonymkode: 84622...c1c Ikke? Var faktisk sånn det hendte, skal sies at bedriften slet litt, men alt er mulig. Anonymkode: 36506...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 30. januar 2016 #7 Del Skrevet 30. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg faktisk langt nede, så tusen takk for at du sier det ikke er min feil.. ( føler meg bare mislykket her ) har ingen annen referanse dessverre. Anonymkode: 84622...c1c Æsj altså, dette her husker jeg altfor godt hvordan var. Snakk med venner og kjæresten om det, viktig å få litt positiv input etter noe sånt! Det er ikke umulig å få ny jobb uten referanse. Det er kjipt men du får nesten bare si det som det er, du setter opp sjefen og sier de kan ringe, men si at du ikke stoler på at han gir en korrekt/rettferdig referanse pga uoverensstemmelser og så viser du til tidligere jobber/referanser i stedet. Til slutt får du en jobb og dette stedet blir bare et navn på cv'en din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.34 Skrevet 30. januar 2016 #8 Del Skrevet 30. januar 2016 Har du ikke en eneste kollega engang som har noe pent å si om deg, og som kan være referanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrinerr Skrevet 30. januar 2016 #9 Del Skrevet 30. januar 2016 Bor du i byen eller på landet? Selv har jeg bodd og vokst opp på landet hvor jeg ikke hadde problem med å få jobb, men da jeg flytta til byen så måtte jeg ta kontakt med bedriftene uten å gå gjennom vanlige søknadsprosesser for å få jobb siden det var så mange søkere. Så tips er å ta kontakt selv om ingenting lyses ut! Jeg vet jo heller ikke hvor gammel du er, men alt som kan skrives på en cv er verdt å skrive opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #10 Del Skrevet 30. januar 2016 Har aldri blitt spurt etter referanse, så vil tro det er mulig ja. Enklere om du har noen venner og bekjente som kanskje kan legge inn et godt ord for deg, men ikke nødvendig. Jeg hadde nok spurt legen om en sykemeldig og brukt den tiden til å lete etter en ny jobb. Anonymkode: ac6c2...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 30. januar 2016 #11 Del Skrevet 30. januar 2016 Det er klart man kan få jobb uten referanser eller erfaring... Men KUN om man har flere gullhår i ræva! Uansett, LYKKE TIL! Jeg hadde også en asshole av en sjef engang, det er smertefult å stille på jobb å gjøre en bra innsats. Livet ble snudd på hodet til det tusen ganger bedre da jeg fikk ny jobb! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 30. januar 2016 #12 Del Skrevet 30. januar 2016 Har erfaring med at fast jobb er "umulig" utan referanser, men dersom det er snakk om korte vikariat, tilkallingsvikar etc er det lett å kome inn. Så blir det evt vidareført til meir stabilt etter kvart, og då er det personlig innsats som avgjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #13 Del Skrevet 30. januar 2016 Såvidt jeg vet har du krav på en sluttattest der det skal stå navn, fødselsnummer, når du startet og sluttet i bedriften, hvilken stilling du hadde og evt arbeidsoppgaver (minstekrav). Så kan man fylle på mer om man ønsker. Du kan alltids bruke en kollega eller tidligere sjef som referanse. Anonymkode: 9fe5d...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #14 Del Skrevet 18. desember 2019 På 30.1.2016 den 14.39, Frk.34 skrev: Har du ikke en eneste kollega engang som har noe pent å si om deg, og som kan være referanse? Nei. Det har jeg ikke. Anonymkode: 3cb5e...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Del Skrevet 18. desember 2019 På 30.01.2016 den 16.39, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet har du krav på en sluttattest der det skal stå navn, fødselsnummer, når du startet og sluttet i bedriften, hvilken stilling du hadde og evt arbeidsoppgaver (minstekrav). Så kan man fylle på mer om man ønsker. Du kan alltids bruke en kollega eller tidligere sjef som referanse. Anonymkode: 9fe5d...894 Det kan du men det blir stilt spørsmålstegn ved hvorfor du ikke har noen ferskere og ved hvorfor du ikke har nærmeste leder som referanse. Det er mye hardere og mer firkantet nå enn det var for bare noen år siden. Uten referanser sliter du. Sykemeld deg i alle fall ikke uansett hvor jævlig det blir, for hvis det drar ut på tiden er det ingen som vil ha deg. Jeg hadde ikke en eneste sykedag de første 8 årene på forrige arbeidsplass. Så ble jeg sykemeldt over en lengre periode, og nå er jeg uaktuell som arbeidstaker. Anonymkode: f60eb...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Del Skrevet 18. desember 2019 Kommer vel an på arbeidsgiver det. Jeg har fåt tilkalling og ekstrahjelp jobb i butikk uten referanse, men disse jobbene er veldig lavterskel. Anonymkode: 7bfc1...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #17 Del Skrevet 29. juni 2020 På 30.1.2016 den 14.39, Frk.34 skrev: Har du ikke en eneste kollega engang som har noe pent å si om deg, og som kan være referanse? Når sjefen har dårlig inntrykk, da er som regel løpet kjørt. Anonymkode: 8ecc6...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Del Skrevet 6. mai 2024 Helt syk at det er en så heftig ukultur. Anonymkode: df5ec...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå