Gå til innhold

Irriterende folk på treningssenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å oppholde et knebøysstativ i 1 time Og 45 min f. Eks. Er det ok? Personen tar ca. 15 min pause mellom hvet sett. Merker jeg blir liritert av folk som legge inn 15 min pause ellom hver treningsinnsats, i hvert fall i januar der det uansett er kø!

Anonymkode: 887fa...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er antageligvis mot retningslinjene til senteret ditt. Eller i hvertfall ødeleggende nok til at du ved et bemannet senter kan ta kontakt med betjening. Eventuelt går det å spørre om det går greit at du tar ett sett litt raskt mens personen hviler mellom sine. Ville nok prøvd det først.

Eventuelt går det an å henfalle til beinpressmaskin i stedet for knebøy den konkrete økta og ta igjen for det tapte neste økt.

Endret av Utenegenart
Skrevet

Ikke greit.

Noe annet som ikke er greit er folk som står og stirrer på andre mens de venter på at treningsutstyr skal bli ledig. Opplevde at en mann stilte seg opp rett foran meg og stod og glante på meg mens jeg drev med styrketrening. Venninnen min sa at hun ikke orket å trene i den avdelingen da den samne mannen stilte seg opp og glodde på henne også. Om vi flyttet oss til den andre enden av rommet var han plutselig der også.

:icon_frown:

Anonymkode: 38d38...75c

• Liker 8
Gjest Cartina
Skrevet

Nesten 2 timer på et sted/apparat er ikke OK. Man må ta hensyn til andre når man trener på et treningssenter. 

Skrevet (endret)

-

Endret av Personenmeg
Skrevet

Waaa! Jeg så samme person der i dag. Han hadde ca. 10 min pause mellom 'øvelsen' å løfte armene over godet, mens gan lå på en magre på gulvet. Vet at det ikke er min buisniss, men han er en seriøs 'waste of space'. Hvorfor gidde liksom?

ts

Skrevet

Skjønner at det er irriterende, men når folk trener styrke så har de gjerne lange pauser. Selv har jeg ca 5 min pause mellom settene på tunge dager med f.eks knebøy, benkpress og markløft. Da "okkuperer" jeg racket i lang tid, ca 1 time, mer om jeg har flere øvelser.

Det er slik jeg, og andre som trener for å bli STERKE, trener. Vi har ikke lange pauser og mange sett for å plage andre, men fordi det er gunstigst slik. 

På sentere styrkeløftere befinner seg, er det ikke uvanlig at noen holder på 3 timer med samme rack. 

Hvis sentere ikke ønsker det, får de forby styrketrening da. Heldigvis har jeg aldri hørt om sånne regler.

Anonymkode: de390...65b

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er irriterende, men når folk trener styrke så har de gjerne lange pauser. Selv har jeg ca 5 min pause mellom settene på tunge dager med f.eks knebøy, benkpress og markløft. Da "okkuperer" jeg racket i lang tid, ca 1 time, mer om jeg har flere øvelser.

Det er slik jeg, og andre som trener for å bli STERKE, trener. Vi har ikke lange pauser og mange sett for å plage andre, men fordi det er gunstigst slik. 

På sentere styrkeløftere befinner seg, er det ikke uvanlig at noen holder på 3 timer med samme rack. 

Hvis sentere ikke ønsker det, får de forby styrketrening da. Heldigvis har jeg aldri hørt om sånne regler.

Anonymkode: de390...65b

Men hvorfor kan du ikke la andre få slippe til mellom settene? Vær litt mindre ego og litt mer fleksibel, så slipper vi å irritere oss grønne over slike som deg og samtidig få trent vi også. Vi har jo like stor rett på å trene som deg ;) 

Anonymkode: 69367...061

• Liker 16
Skrevet

Opplevd i dag så noterer det ned; Personer som trener ved siden av deg og smugfiser råtne egg.. kvalmt!

Ellers så er det de middelaldrende mennene som er verst, noen tror de eier treningssenteret. Løfter tyngst mulig på mest mulig feil måte for så å slippe vektene så det rister i hele bygget mens de puster og peser. Og i pausene så er det enten å vandre rundt og glo uten hemning på unge jenter eller digge seg selv i speilet.

• Liker 7
Skrevet
13 timer siden, veslemøy skrev:

Opplevd i dag så noterer det ned; Personer som trener ved siden av deg og smugfiser råtne egg.. kvalmt!

Ellers så er det de middelaldrende mennene som er verst, noen tror de eier treningssenteret. Løfter tyngst mulig på mest mulig feil måte for så å slippe vektene så det rister i hele bygget mens de puster og peser. Og i pausene så er det enten å vandre rundt og glo uten hemning på unge jenter eller digge seg selv i speilet.

Dersom dette er en beskrivelse av middelaldrende menn for deg, da må du være 16-17 selv. Jeg kjenner igjen beskrivelsen din, men for meg er dette typisk for småfeite kortvokste menn tidlig, eller i midten av, 20-årene, med plagg på plagg for å virke stor.

• Liker 2
Skrevet

Å okkupere et apparat i over en time er ikke greit, du er ikke den eneste som har lyst til å bli "sterk". Er du så ego så får du opprette ditt eget treningssenter. 

Det er heldigvis ingen som er så ego der jeg trener, der lar man folk trene mellom settene og det funker veldig bra. 

Det jeg synes er irriterende er folk som åpenbart ikke vasker, eller i hvert fall ikke riktig, klærne sine mellom treningene. De oser gammel svettelukt. Ny svette lukter ikke. Gammel svette, eller gammel svette i klær som får tilført ny svette lukter død og fordervelse. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Kompisgjenger der en eller to titter litt vel ofte på seg selv i speilet....Og spenner seg. Jeg blir sååå flau!!! Gjerne med linne (heter det det??) ,med så stor utringning at brystvortene omtrent ses.

Sånn trøye: stringer-vest-blue-train-like-a-machine-

Mest flaut, ikke så irriterende, hehe!

edit: ahhhhhh! hvorfor følger bildet med, når det er en URL jeg legger inn??

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 2
Skrevet

Der jeg trener er det en annen type som går meg litt på nærmene.. En mann jeg har bemerket meg mens ser mange gjør sånn.

Men den ene mannen da..
Setter seg ned på apparatet.
Trykker på mobilen i fem minutter.
Tar ett sett.
Trykker på mobilen i ti minutter.
Ser litt rundt seg.
Trykker på mobilen i tre minutter.
Drikker litt vann.
Trykker på mobilen i ti minutter.
Tar ett sett.
Trykker på mobilen i ytterligere ti minutter.
Altså.. Sånn fortsetter det no. Joda, greit, noen trenger lang pause - fløtt nå rumpa di opp fra det apparatet i pausen da! Slipp til andre

Anonymkode: 246cd...89f

• Liker 5
Skrevet

"litt på nærmere" ... mente selvfølgelig nervene ;-)

Anonymkode: 246cd...89f

Skrevet
8 timer siden, zaco skrev:

Dersom dette er en beskrivelse av middelaldrende menn for deg, da må du være 16-17 selv. Jeg kjenner igjen beskrivelsen din, men for meg er dette typisk for småfeite kortvokste menn tidlig, eller i midten av, 20-årene, med plagg på plagg for å virke stor.

Dessverre, er i slutten av 20 årene gitt. Så for min del er det 40 + gjengen jeg har bitt meg merke til. Og godt (og litt trist) å høre at flere opplever det samme av det motsatte kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stort sett hele økta mi på nærmere to timer i rack og plattform. Men jeg har korte pauser og er på tilbudssida hvis det blir kø. Lar gjerne folk dele plattform/rack/stang dersom det er aktuelt.

Anonymkode: db7ac...754

• Liker 1
Skrevet

Irriterende typer på treningssenteret? Folk som irriterer seg over andre. Er racket opptatt, så kom tidligere.

Anonymkode: 2709d...8ee

Skrevet
Den 29.1.2016 at 21.43, AnonymBruker skrev:

Det å oppholde et knebøysstativ i 1 time Og 45 min f. Eks. Er det ok? Personen tar ca. 15 min pause mellom hvet sett. Merker jeg blir liritert av folk som legge inn 15 min pause ellom hver treningsinnsats, i hvert fall i januar der det uansett er kø!

Huh? Hva gjør vedkommende i de 15 minuttene, da? Lenker seg fast til apparatet? 15 minutter er den tida jeg bruker på å gjennomføre 3 sett. Inkludert pauser. Så det burde ikke være noe problem at du "kjører imellom". Har du spurt vedkommende om det er greit at du gjør det? For i de fleset tilfeller vil de fleste si "ja, jøss, bare kjør mellom, du. Jeg har et par sett igjjen, men jeg tar lange pauser, så..."

Forsøk det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...