Gå til innhold

Er det bare jeg som "er sånn" eller er vi fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overanalyserer når jeg liker en person. Jeg føler han viser lite interesse (selvom det kanskje er meg som forventer for mye) jeg tolker det som blir sagt og gjort til det værste. Og får kjempe dårlig selvtillit av det. Er det flere som er som meg noe de dater og virkelig liker personen? 

Anonymkode: d80de...a83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "dater" (aner ikke hva dating innebærer, vi ligger sammen og drikker og noen ganger lager hun meg mat) ei som er slik. Det er ekstremt lite attraktivt og får meg til å ville droppe all kontakt. 

Hvis jeg gidder å omgå en person, så er jo det selvsagt fordi jeg liker det. Hvis jeg gjør noe jeg ikke liker måtte jeg jo vært psykisk syk.

• Liker 2
Skrevet

Du vil droppe all kontakt fordi hun overanalyserer? Eller fordi hun viser liten interesse?

Skrevet

Jepp. Når jeg er singel har jeg kjempebra selvtillit, men med en gang jeg får følelser for noen så analyserer jeg alt de gjør, og leter etter det minste tegn på at de egentlig ikke er interessert.
Selvtilliten blir gradvis dårligere jo mer jeg liker personen og sjalusien kommer på banen, livet blir helt jævlig:fnise:

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, frk91 skrev:

Jepp. Når jeg er singel har jeg kjempebra selvtillit, men med en gang jeg får følelser for noen så analyserer jeg alt de gjør, og leter etter det minste tegn på at de egentlig ikke er interessert.
Selvtilliten blir gradvis dårligere jo mer jeg liker personen og sjalusien kommer på banen, livet blir helt jævlig:fnise:

Åh, godt vi er fler! Det er så kjipt! Merker jo nå at kg har det sååå mye bedre som singel, og et liv som ikke involverer menn (utenom familie) Nå er jeg bare usikker, føler meg stygg og er sikker på at jeg snart fåret slag i trynet i form av at han jeg dater, sakte men sikkert viser mindre og mindre interesse, helt til jeg tar hintet og vi prates aldri mer. Ja jeg er pesemistisk, men det har skjedd alt for mange ganger at jeg har mistet håpet i å finne noen som liker meg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh, godt vi er fler! Det er så kjipt! Merker jo nå at kg har det sååå mye bedre som singel, og et liv som ikke involverer menn (utenom familie) Nå er jeg bare usikker, føler meg stygg og er sikker på at jeg snart fåret slag i trynet i form av at han jeg dater, sakte men sikkert viser mindre og mindre interesse, helt til jeg tar hintet og vi prates aldri mer. Ja jeg er pesemistisk, men det har skjedd alt for mange ganger at jeg har mistet håpet i å finne noen som liker meg.

Jeg er også evig pessimist, og prøver alt jeg kan for å forandre meg. Er i et forhold, og vi har hatt flere nedturer på grunn av at jeg ikke klarer å stole på han. Eller, jeg klarer å stole på han, men underbevisstheten min forteller meg at jeg bør heller forvente at han ikke vil ha meg, for at det skal bli lettere for meg å gå videre når han ikke vil ha meg lengre. 

Det er lettere å takle å bli såret om man forventer det, når man tidligere har blitt såret så bygger man seg opp en forsvarsmekanisme for at man ikke skal bli såret igjen. 

Jeg er overbevist om at jeg har det bedre med meg selv om jeg blir singel igjen, men jeg kan jo ikke dumpe en fyr på grunn av min egen usikkerhet:ph34r:

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, frk91 skrev:

Jeg er også evig pessimist, og prøver alt jeg kan for å forandre meg. Er i et forhold, og vi har hatt flere nedturer på grunn av at jeg ikke klarer å stole på han. Eller, jeg klarer å stole på han, men underbevisstheten min forteller meg at jeg bør heller forvente at han ikke vil ha meg, for at det skal bli lettere for meg å gå videre når han ikke vil ha meg lengre. 

Det er lettere å takle å bli såret om man forventer det, når man tidligere har blitt såret så bygger man seg opp en forsvarsmekanisme for at man ikke skal bli såret igjen. 

Jeg er overbevist om at jeg har det bedre med meg selv om jeg blir singel igjen, men jeg kan jo ikke dumpe en fyr på grunn av min egen usikkerhet:ph34r:

Nei det må du ikke! Sikker på at han liker deg ellers hadde han ikke vært sammen med deg. Jeg for min del er jo i mellomfasen og bare venter på at initiativet fra han skal dabbe av. Du har jo liksom kapret han din da. Heldig 😊 Håper jeg får min drømmemann en dag også.. *sukk*

Skrevet

Er ikke det en del av det å være forelska da? Overanalysere og overtolke/mistolke og ikke minst det å bli usikker på seg selv?
Det er den delen som gjør kjærlighet kjipt, men herregud så fantastisk det føles når man har kommet seg igjennom den perioden og får det mere trygt og stabilt :)

Anonymkode: 842fb...718

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, frk91 skrev:

Liker du at han tar initiativ først? jeg har gjort det ett par ganger å noen blir livredd.

Vet ikke helt hva jeg gjør feil men drag ingen damer :P

Anonymkode: 83e7c...438

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker du at han tar initiativ først? jeg har gjort det ett par ganger å noen blir livredd.

Vet ikke helt hva jeg gjør feil men drag ingen damerarrow-10x10.png :P

Dette blir ganske off topic, men jeg liker ikke at menn tar initiativ. Liker helst å jakte selv:) 

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Jepp. Har vært sammen med typen i snart ett år, og har endelig begynt å innse at han kanskje faktisk liker å ha meg på slep. Rasjonelt vet jeg jo at han er en ærlig, real fyr, og at han mener det når han sier han elsker meg, men det er ikke alltid så lett å holde hodet på riktig sted når følelser og merkelige tanker begynner å surre rundt. :P 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg gjør feil men drag ingen damer :P

Du er nok for kjekk, du må kanskje ha en litt mer roligere fremgang med damene. Kanskje blikk flørte en stund før du foretar deg noe og sakte gli over i bli kjent fasen ved at du sier hei og smiler. Skal du oppnå naturlig kontakt med ei dame må du ha god tid. 

Anonymkode: fa2d1...d67

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg vil nok tro dette er vanlig. Når en liker noen, eller vil imponere noen som kolleger på jobb, eller medelever på skolen, er det ganske vanlig å være selvkritisk og usikker på alt en gjør. Noen unntak er det kanskje, men jeg vil si de fleste er nervøse og lar nervøsiteten ta over. 

Jeg er sånn selv. Når jeg vil snakke med noen jeg syns er litt ''spesiell'', og som jeg ønsker å bli kjent med (enten for å skaffe venner eller noe mer) ender det alltid opp med at jeg overanalyserer alt og ingenting. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det en del av det å være forelska da? Overanalysere og overtolke/mistolke og ikke minst det å bli usikker på seg selv?
Det er den delen som gjør kjærlighet kjipt, men herregud så fantastisk det føles når man har kommet seg igjennom den perioden og får det mere trygt og stabilt :)

Anonymkode: 842fb...718

Signerer dette. Helt normalt i en startfase når man er litt interessert eller betatt.

Menn er like ille som jenter. Tro meg. Jeg har vært venninnen de spør hva hun mener med det og det, og en tidligere bekjent var min eks tolkehjelp da jeg og han datet ;).

Anonymkode: 944da...d70

• Liker 2
Skrevet
Den 29.1.2016 at 18.10, AnonymBruker skrev:

Du vil droppe all kontakt fordi hun overanalyserer? Eller fordi hun viser liten interesse?

Fordi hun overanalyserer alt jeg sier og gjør. Å vise liten interesse er nøytralt, å vise for mye interesse er problematisk.

Skrevet

Jeg er sånn selv, i alle fall i vennskap, og med jenter jeg liker. Regner med at jeg hadde gjort det samme i et forhold, eller om jeg hadde datet ei. Plager meg virkelig, og skulle ønske at jeg ikke gjorde det. Men har blitt bedre, etter litt tid i terapi.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...