rayzor Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Hei Trenger hjelp. Varsellampa på bilen begynte å lyse idag, og lurer på hva det kan være. Symptomer: 1. Ved tomgang/stopp foran rundkjøring ligger turtallet vanligvis på rundt 2000. Nå "svaier" den på rundt 1000 og jeg merker en vibrasjon/unormal during fra motoren. Bilen truer hele tiden med å stoppe. 2. Under kjøring: Når turtallet nærmer seg 3000, uansett fart, begynner den å humpe og slite. Umulig å kjøre over 100km/t 3. Under kjøring: Hvert femte sekund begynner klusjen å vibrere ... akkurat som når dekket treffer midtstripa og hele bilen dirrer. 4. Selv på bar asfalt hender det abs'n slår inn når jeg bremser. Symptom 1 og 2 har jeg hatt tidligere, og det ble borte da jeg skiftet tennplugger. Tror ikke det holder med nye denne gangen... Hva kan det være? Slitt kløtsj, coilen, tennpluggene?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Hvilken varsellampe? Har du dieselbil? Anonymkode: 8ae43...ee6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Også greit å vite hvilken type bil/årsmodell det er. Anonymkode: 6d37a...40d
rayzor Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2016 opel vectra 2000mod motorlampa bensinbil
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Hadde det samme på min (riktig nok noe eldre bil) i fjor vinter. Viste seg at det bare var en ledning i motoren som hadde løsnet så motoren trakk inn luft. Var bare å plutte den inn igjen og bilen gink som normalt. Lyser varsellampe for motoren skal du få bilen til et verksted. Anonymkode: 6d37a...40d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå