Gå til innhold

Til menn: Hvordan gå frem for å sjekke dere opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre litt, gjerne både fra dere som er single og i forhold, men som er over 30 år. Hva er det greit at vi kvinner gjør om vi ser noen vi har lyst til å finne ut om kan være interessert? Og da mener jeg i hverdagssituasjoner, ikke på fest med alkohol inne i bildet.

Jeg lurer stadig på dette. Som i går senest når jeg så den (i mine øyne) utrolig kjekke mannen på trening, og som leverte barn i barnepassen først (dvs kanskje singel med barn sånn som meg), og som jeg vekslet et par blikk med i løpet av treningen (muligens bare fordi jeg ikke klarte å la være å kikke litt ekstra:fnise:). Tenkte i etterkant at om jeg ser han igjen så burde jeg jo prøve å få kontakt. For selv om det kanskje bare er ønsketenking så syns jeg at jeg så tegn på interesse i blikkene. Men jeg syns ikke det er lett å være for direkte i en setting hvor det gjerne er en del andre tilstede og jeg slettes ikke vet om han er singel. Så... Hva er greit å gjøre?

Bare prøve å få blikkontakt, smile o.l. og håpe han viser interesse tilbake? Og så ta det derfra?

Hoppe i det og snakke med han? Hvor direkte i såfall? prøve med hverdagsprat/treningsprat? Eller mer direkte? Og hvordan blir det tatt hvis han IKKE er singel feks? Syns dere det er kleint om en jente/dame viser interesse? Jeg vet jeg har et utseende som en god del menn liker, kanskje spesielt av de som liker å trene/være aktive selv, men jeg er ikke akkurat noen 9-er heller. Men jeg trooor ikke noen menn ville syns det var flaut at jeg viser interesse for dem. Er vel alminnelig pen med slank og ganske veltrent kropp.

Andre forslag?

Grunnen til at jeg setter over 30 år er fordi det er noe helt annet å sjekke opp folk når det er stor sjanse for at de er veldig etablerte med familie og full pakke enn når man er ung og i "verstefall" bare har en kjæreste.

Anonymkode: 7640c...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare høre litt, gjerne både fra dere som er single og i forhold, men som er over 30 år. Hva er det greit at vi kvinner gjør om vi ser noen vi har lyst til å finne ut om kan være interessert? Og da mener jeg i hverdagssituasjoner, ikke på fest med alkohol inne i bildet.

Jeg lurer stadig på dette. Som i går senest når jeg så den (i mine øyne) utrolig kjekke mannen på trening, og som leverte barn i barnepassen først (dvs kanskje singel med barn sånn som meg), og som jeg vekslet et par blikk med i løpet av treningen (muligens bare fordi jeg ikke klarte å la være å kikke litt ekstra:fnise:). Tenkte i etterkant at om jeg ser han igjen så burde jeg jo prøve å få kontakt. For selv om det kanskje bare er ønsketenking så syns jeg at jeg så tegn på interesse i blikkene. Men jeg syns ikke det er lett å være for direkte i en setting hvor det gjerne er en del andre tilstede og jeg slettes ikke vet om han er singel. Så... Hva er greit å gjøre?

Bare prøve å få blikkontakt, smile o.l. og håpe han viser interesse tilbake? Og så ta det derfra?

Hoppe i det og snakke med han? Hvor direkte i såfall? prøve med hverdagsprat/treningsprat? Eller mer direkte? Og hvordan blir det tatt hvis han IKKE er singel feks? Syns dere det er kleint om en jente/dame viser interesse? Jeg vet jeg har et utseende som en god del menn liker, kanskje spesielt av de som liker å trene/være aktive selv, men jeg er ikke akkurat noen 9-er heller. Men jeg trooor ikke noen menn ville syns det var flaut at jeg viser interesse for dem. Er vel alminnelig pen med slank og ganske veltrent kropp.

Andre forslag?

Grunnen til at jeg setter over 30 år er fordi det er noe helt annet å sjekke opp folk når det er stor sjanse for at de er veldig etablerte med familie og full pakke enn når man er ung og i "verstefall" bare har en kjæreste.

Hopp i det og snakk med ham, det vil de aller fleste synes er bare hyggelig. Det trenger ikke være opplagt flørting, begynn med en hyggelig prat så kjenner du nok fort om det er noe der. Personlig har jeg aldri opplevd det som kleint når en kvinne har vist interesse og tatt kontakt med meg, det tar jeg som et kompliment.

Skrevet

Litt yngre enn målgruppa di, men ikke så veldig. Tror ikke jeg har noe tydelig svar på problemstillinga di heller, men har jo to punkter da:

1. Timing:
Å prate litt på trening er hyggelig, men ikke midt i sett eller lignende. Viktig å velge tidspunkter som vannflaskefylling osv der man er litt mer fokusert utover. Å starte en samtale med noe rundt situasjonen, altså her kanskje treningsprat, kan nok være lurt for å se om det er noen respons å få om ikke annet, så kan du heller pense samtaler litt mer over på tema hvis det er noen interesse.

2. Det er ikke feil:
Å bli forsøkt sjekka opp er en massiv boost for selvfølelsen, også om man er opptatt og må takke nei. Det er en super form for bekreftelse, og deilig å vite at man ikke har forfalt så mye i forholdet at man er usjekkbar. Altså, det er alt annet en kleint når en dame viser interesse, selv om det kan være litt ubehagelig der og da å avvise henne på en god måte.

• Liker 5
Skrevet

Hoppe i det og snakke med han direkte

Anonymkode: 941ea...364

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal ikke snakke for de kjekkeste mannfolka, men de av oss som ser helt vanlige ut er ikke akkurat vant til at damer tilnærmer seg oss - i hvert fall ikke på noen måte som er tydelig nok til at vi fanger det opp. Hvis jeg på noen måte kan bruke meg selv som representant for menn flest, så vil det alltid bli tatt godt imot samme hva du gjør egentlig. Det er en såpass sjelden hendelse at det ville gitt meg selvtillit jeg kunne seilt på i lange tider - særlig hvis du ser bra ut i tillegg.

Når det gjelder hva du konkret skal gjøre spiller det som sagt ikke den store rollen, så hvis du har nerver til å faktisk bare gå bort og prate med ham, så er jo det åpenbart letteste vei. Skulle ønske jeg hadde det selv. Er han opptatt så vil han si ifra om det - i hvert fall hvis han er noe til karakter. Lat som du er usikker på noe knyttet til treningen eller noe slikt. Men du må jo gjøre noe mer konkret slik at han ikke bare svarer på spørsmålet og tror det var det. Berøring av noe slag er jo alltid en vinner. Har du etterpå mot til å spørre om han vil ta en kaffe eller noe en dag og han takker ja til det, så er jo saken grei. Og det er slettes ikke kleint at damer viser interesse - det er det generelt altfor lite av.

Endret av Nevian
  • Liker 2
Gjest Aucaman
Skrevet

Nå er ikke jeg over 30 da, men det som Nevian skriver over her er ganske representativt for mitt syn også. Ta kontakt. For oss ikke-gudelige er det såpass sjeldent at noen snakker til oss at du oppnår et stort kryss i boka bare ved å si "hei".

Skrevet
2 minutter siden, Aucaman skrev:

Nå er ikke jeg over 30 da, men det som Nevian skriver over her er ganske representativt for mitt syn også. Ta kontakt. For oss ikke-gudelige er det såpass sjeldent at noen snakker til oss at du oppnår et stort kryss i boka bare ved å si "hei".

Fy flate så dårlig selvinnsikt noen av dere her inne har. Jeg har sett bilde av deg i bildetråden og du er kjekk, ok? På tide å få det inn i hodet ditt. 

Gjest Aucaman
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Edain skrev:

Fy flate så dårlig selvinnsikt noen av dere her inne har. Jeg har sett bilde av deg i bildetråden og du er kjekk, ok? På tide å få det inn i hodet ditt. 

Veldig hyggelig at du syns det! Fortsatt er det såpass sjeldent at noen snakker til meg, at jeg anser ethvert forsøk på det som veldig positivt.

Endret av Aucaman
Skrevet
3 minutter siden, Aucaman skrev:

Veldig hyggelig at du syns det! Fortsatt er det såpass sjeldent at noen snakker til meg, at jeg anser ethvert forsøk på det som veldig positivt.

Det er hvertfall ikke noe galt med utseendet ditt. Kanskje holdningen eller noe annet? 

Gjest Aucaman
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Edain skrev:

Det er hvertfall ikke noe galt med utseendet ditt. Kanskje holdningen eller noe annet? 

Uten å avspore tråden helt, så er det definitivt utseende jeg har fått mest kritikk på. Faktisk har jeg fått vesentlig mer positiv feedback her inne på ett døgn på utseendet enn hva jeg har fått gjennom mitt voksne liv. Hvis utseendet mitt har blitt et tema har det ofte vært med et negativt fortegn. Hovedsakelig fra mennesker jeg ikke kjenner, men også fra venner og familie. Den siste er verst egentlig, for det skal være en trygg havn. 

Når det er sagt har den positive feedbacken jeg har fått her inne gitt en selvtillitsboost. I starten tenkte jeg "sikkert bare sympati", men for min egen del har jeg klart å overbevise meg selv om at de mener det. Antar at folk sier det de mener, da de ikke hadde behøvd å uttale seg. Selvfølelsen, eller rettere sagt selvkomforten, har økt drastisk bare på en uke. Og det kan jeg takke kg for. 

Avfeier ikke at det kan være andre grunner i tillegg/istedenfor. 

---------------------------

For å ta det tilbake igjen: 

Visse situasjoner er mindre heldige enn andre. For min del er bussen f.eks et dårlig valg da muligheten til å gå vekk fra situasjonen er svært begrenset. Ikke at jeg hadde stukket av antageligvis, men muligheten må være der. Litt som å ikke bli trengt opptil en vegg. Hvis jeg står i telefonen, småløper eller har konkrete gjøremål som gjør at "man åpenbart ser opptatt ut", er jeg antageligvis det. Da er det bedre å vente til at jeg er ferdig. Det høres kanskje åpenbart ut, men som hundeeier opplever jeg nesten på daglig basis andre hundeeiere eller barn som ikke helt tenker i de baner. Det skal sies at det ikke er negativt å bli snakket til da heller, men jeg hadde ikke klart å fokusere ordentlig og da hadde hele greia endt ganske raskt.

Ellers er de fleste steder og situasjoner gode for min del.

Endret av Aucaman
Skrevet

Ts her: Prater selvfølgelig ikke med folk midt i et sett, det er jo skikkelig irriterende.

Men da er det bare å samle mot og hoppe i det da. Om jeg skulle se han igjen. Som dere sier så er vel det verste som kan skje at jeg blir høflig avvist. Evt at jeg får dama hans på nakken...:fnise: Og kanskje noen rare blikk fra andre som trener der. Men den som intet våger osv.... 

• Liker 5
Skrevet

Snakk til dem, og vær direkte. Blikkontakt er det ingen som forstår seg på, med mindre du viser tydelig interesse er det mange som ikke tenker at du flørter heller. Har ikke nok fingre og tær til å telle antall ganger jeg har hørt venninner klage over at de snakker til menn, er bare hyggelige, og så tror mennene de inviterer til flørting. 

Anonymkode: 15d02...017

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: Prater selvfølgelig ikke med folk midt i et sett, det er jo skikkelig irriterende.

Men da er det bare å samle mot og hoppe i det da. Om jeg skulle se han igjen. Som dere sier så er vel det verste som kan skje at jeg blir høflig avvist. Evt at jeg får dama hans på nakken...:fnise: Og kanskje noen rare blikk fra andre som trener der. Men den som intet våger osv.... 

Fortell hvordan det går da :D

Anonymkode: d7cae...d5b

• Liker 1
Skrevet

Men forresten ...

blir ikke du nervøs eller ? Dette er jo en fyr du liker kjempegodt !!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men forresten ...

blir ikke du nervøs eller ? Dette er jo en fyr du liker kjempegodt !!

Liker kjent godt? Haha! Han er kjekk, har bare sett han et par ganger, liker godt er vel litt tidlig å si. Jovisst blir jeg nervøs! Er ikke sikkert jeg får sagt et ord. Og først må jeg jo se om jeg møter på han igjen.

Men spørsmålet var egentlig ment generelt. For det skjer jo fra tid til annen at man ser noen man kunne ha lyst til å bli kjent med, men normalt tør man ikke gjøre noe med det.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Aucaman skrev:

Uten å avspore tråden helt, så er det definitivt utseende jeg har fått mest kritikk på. Faktisk har jeg fått vesentlig mer positiv feedback her inne på ett døgn på utseendet enn hva jeg har fått gjennom mitt voksne liv. Hvis utseendet mitt har blitt et tema har det ofte vært med et negativt fortegn. Hovedsakelig fra mennesker jeg ikke kjenner, men også fra venner og familie. Den siste er verst egentlig, for det skal være en trygg havn.

Jeg har også sett bilde av deg og synes det er så merkelig at du har fått slik tilbakemelding fra kjente og ukjente. Jeg kan garantere at om jeg hadde lagt ut bilde så hadde jeg ikke fått noe i nærheten av postiv respons, og når jeg ser i speilet så kan jeg ikke se en eneste ting jeg liker, men jeg har ALDRI – etter ungdomsskolen, altså – hørt noen si et ord om utseendet mitt. Det eneste jeg derfor kan tenke meg om de som kommer med negative oppgulp om utseendet ditt, er at de gjør det av misunnelse, og at en fordel for oss med noe under middels utseende, er at vi slipper å trigge en slik utrivelig reaksjon i folk.

Men for å svare på spørsmålet til trådstarter: Gi jernet og vær tydelig. Med tydelig mener jeg ikke at du skal gni deg ivrig opp og ned på låret hans under samtalen, bare at du ikke skal ta for gitt at han forstår at tomprat er mer enn tomprat, uansett hvor åpenbart flørtende tonen fremstår for deg.

Anonymkode: f0429...d0e

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 timer siden, Aucaman skrev:

Jeg så et bilde av deg i den store bildetråden og jeg fikk rett og slett ereksjon i det jeg så på bildet. Ikke av deg selfølgelig, så min egen speilrefleksjon i pc-skjermen i samme øyeblikk og da var det gjort, jeg er jo latterlig digg.

Men dette er uansett noe du kan ta med deg videre å tenke på hver gang du selv tviler på ditt eget utseende:    "Jeg er så lite stygg at jeg ikke drepte ereksjonen til suppemann"

Men ikke tenk for mye på ereksjonen min er du snill, det hadde vært litt gay.

Endret av Suppemann
  • Liker 1
Gjest Aucaman
Skrevet
13 minutter siden, Suppemann skrev:

Jeg så et bilde av deg i den store bildetråden og jeg fikk rett og slett ereksjon i det jeg så på bildet. Ikke av deg selfølgelig, så min egen speilrefleksjon i pc-skjermen i samme øyeblikk og da var det gjort, jeg er jo latterlig digg.

Men dette er uansett noe du kan ta med deg videre å tenke på hver gang du selv tviler på ditt eget utseende:    "Jeg er så lite stygg at jeg ikke drepte ereksjonen til suppemann"

Men ikke tenk for mye på ereksjonen min er du snill, det hadde vært litt gay.

Det skulle du startet med. Nå er det for seint.

Skrevet

Kan vel egentlig bare snakke for meg selv, men er sikkert mange som kan vil si seg enige: Blikkontakt og lure smil er litt håpløst. Småprat er jo en mulighet, men det ender fort opp med at det bare blir med småprat (tipper omtrent alle menn har brent seg på det der; de tror småprat er flørting, og så blir dama sinna når de prøver seg. Ville jo bare småprate, skjønner du ikke det, åååå, menn tenker bare på én ting!). Går jo an å være tydelig og høflig samtidig.

Skrevet
22 timer siden, Edain skrev:

Når man fisker er det ofte noen som biter på kroken, denne gangen var det deg :)

Anonymkode: 909be...ac8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...