AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Vi skal få en valp om en måned og trenger et transportbur til bilen. Det vil ikke bli mye brukt, så vil ikke legge altfor mye i det, men det bør jo være sikkert for det. Kan sele være et alternativ? Syns jeg leste noe om det men har ikke googlet det ennå, kjekkere ( og lettere) å spørre her 😄 Vi har en ford galaxy så har grei størrelse på bagasjerommet hvis vi tar ut de to bakerste setene. Hunden er halvt berner senen så jeg tror han vil få god størrelse. Anonymkode: 6cc80...d95
Ulven Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Jeg vil anbefale et skikkelig bur eller godkjent gitter, selv om dette koster en del kroner, siden dette sikrer både dere og hunden. Det er ikke greit å få 50 kg hund i bakhodet ved en kollisjon. Bilbur koster mye, men du kan få kjøpt bur brukt. Jeg har kjøpt Variocage til min valp. Måtte dessverre kjøpe nytt da vi har bil med kant og disse burene sjelden selges brukt. Datteren min har både Variocage og Hercules, og mener Variocagen er best for hundene pga bedre utsyn. Av sele er det kun denne som er TUV godkjent i Norge det jeg kjenner til: http://www.sikkerhetsbutikken.no/Sikkerhetsbelte-for-hund-Allsafe Vi hadde denne selen til ulvehunden vår, men den er klønete å ta på og av, så med det nye valpen ble det bur.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Tusen takk for svar.Hvor stort trenger jeg? Fant et som skulle passe til stor hund på finn. Vet ikke merket ennå ( ikke de du nevnte) men målene er Buret er skråstilt og måler i dybde nede 102cm, dybde øverst i burtaket ca 61 cm, bredde på tvers 53 cm, høyde ca 71 cm. Som sagt så bruker vi nesten aldri bilen, mannen bruker den til jobb, men utenom det står den stort sett. Vi har mange fine turområder i gåavstand 😄 Anonymkode: 6cc80...d95
Ulven Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar.Hvor stort trenger jeg? Fant et som skulle passe til stor hund på finn. Vet ikke merket ennå ( ikke de du nevnte) men målene er Buret er skråstilt og måler i dybde nede 102cm, dybde øverst i burtaket ca 61 cm, bredde på tvers 53 cm, høyde ca 71 cm. Som sagt så bruker vi nesten aldri bilen, mannen bruker den til jobb, men utenom det står den stort sett. Vi har mange fine turområder i gåavstand 😄 Anonymkode: 6cc80...d95 Har du en link til dette buret?
Gjest sjalabais Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=64348112&ref=conversation&fks=64348112
daemonia Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Det enkleste er å sette inn gitter mellom bagasjerom og fremseter. Så kan dere ha en bevegelig skillevegg som deler av bagasjerommet fra seteryggen til luka. De fleste bilmerker har egen løsning for dette, så det er helt trygt. På den måten kan dere tilpasse det valpen etter hvert som den vokser. Jeg kommer til å ha den løsningen selv når jeg skaffer stor hund. Den annonsen du linket til her var egentlig ekstremt vanskelig å si noe ut fra. Hva legger han i stor hund for eksempel? Det finnes jo de som mener at Schäfer er gigantiske hunder, men så finnes det også de som mener det er mellomstore hunder siden de selv har Grand Danois. Satt på spissen så klart, men alt kommer an på øyet som ser.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Buret var brukt til schaefer og alaskan malmalutt. Jeg slo til på det foreløpig. Mannen maser om å kjøpe ny bil til sommeren så da får vi bytte da. Evt sette inn gitter da. Anonymkode: 6cc80...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå