Gå til innhold

Umulige fettflekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arg! Her hjemme fordeler vi oppgaver, og det er jeg som vasker klær. 

Mannen min foretrekker de litt dyrere merkene, og har heller noen få klær han elsker enn mye han syntes er greit nok.

Nå har to av genserne hans fått noen fettflekker på seg (ser ut som vannmerker), og jeg får det virkelig ikke bort. 
Han oppdager det ikke selv (noe jeg syntes er veldig merkelig) og jeg ser det først etter det er ferdig vasket. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre for å få bort disse flekkene? Kan ikke klore tøyet, for de er farget. Vanish var heller ikke veldig vellykket :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å ha zalo på flekken, la det ligge en stund - skyll, og så vasker du evt i maskinen. Et annet tips er å helle kokende vann på flekke .

• Liker 2
Skrevet

BioTex.

Anonymkode: 164f4...3fe

Skrevet
18 minutter siden, Agathe skrev:

Du kan prøve å ha zalo på flekken, la det ligge en stund - skyll, og så vasker du evt i maskinen. Et annet tips er å helle kokende vann på flekke .

Ingen Zalo hvis det er ull! Da tover det på null komma null. Kokende vann er og gslskap!

Hvilket materiale snakker vi om? 

Anonymkode: 1be5a...ae4

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen Zalo hvis det er ull! Da tover det på null komma null. Kokende vann er og gslskap!

Hvilket materiale snakker vi om? 

Anonymkode: 1be5a...ae4

Genserne er 100% bomull

Skrevet

Zalo er supert mot fettflekker på klær!

Skrevet

Funker Zalo på gamle flekker også?

Skrevet

Hvis ikke flekkfjernere tar det, så er Zalo verdt å prøve. Ha på ren zalo, og la det ligge ei stund, prøv gjerne å gni veldig forsiktig, før vask på høyest mulig temperatur i maskin.

Zalo hjelper mot alt fett, også gammelt. Men, hvis fettet som er kommet på inneholdt farge, så kan plagget være ødelagt for alltid. For farge løser ikke Zalo opp.

Jeg begynner å bli veldig flink til å bruke forkle på kjøkkenet, etter å ha ødelagt noen jumpere med stekefett :(

Skrevet

Gjett om jeg skal dra frem noen gamle topper å prøve å redde nå! :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...