Monstermagnet Skrevet 19. oktober 2004 #21 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vi har vel kanskje litt mer penger å ta av en svenskene? Ikke vet jeg - jeg vet bare at jeg synes politikerne våre burde tenke annerledes for fremtiden. Ikke spare pengene' date=' men få dem til å vokse. Støtte opp om gründere og allerede eksisterende bedrifter, ta vare på distriktene slik at ikke alle må bo i de store byene, sørge for at det kan være lukrativt for utenlandske investorer osv. At det alltid vil være billig å produsere forskjellige ting i Asia får vi neppe gjort noe med. Men vi må ikke være så sære og sjølgode her oppe - vi tror liksom vi er verdens navle vi, og at det er vi som vet hvordan ting skal gjøres. Merkelig og snever tankegang.[/quote'] Satsning på forskning og tilrettelegging for nye bedrifter er det stort sett bare Høyre og Venstre som prioriterer. Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. oktober 2004 #22 Del Skrevet 19. oktober 2004 Før dere begynner å drømme dere bort i hvor flott det er i Sverige, vil jeg bare minne om at Sverige de senere årene har sentralisert kraftig slik at tilbudet i distriktene er sterkt redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #23 Del Skrevet 19. oktober 2004 Før dere begynner å drømme dere bort i hvor flott det er i Sverige' date=' vil jeg bare minne om at Sverige de senere årene har sentralisert kraftig slik at tilbudet i distriktene er sterkt redusert.[/quote'] Ja, det har du helt rett i. Det hadde jeg glemt. Svenskene vil jo heller ikke bo lenger utenfor bykjernen enn til siste stoppested med tunnelbanan. Derfor får du kjøpt hus og leiligheter for lommepenger litt lenger ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanda Skrevet 22. oktober 2004 #24 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er heller ikke til å komme bortifra at svært mye av skattepengene våre blir sløst bort på mer eller mindre unyttige prosjekter i inn- og utland. Vi betaler mer enn nok skatt her i landet - det er det offentliges bruk av pengene som burde vært bedre. Hvis vi regner skatt på inntekt, varer og tjenester så er skatteprosenten oppimot 70 prosent - av hver 100-lapp vi tjener, går 70 tilbake til staten - hvor blir pengene av ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2004 #25 Del Skrevet 25. oktober 2004 De administreres vekk. Papirmølla er for stor i dette landet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 27. oktober 2004 #26 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det slo meg plutselig etter å ha vært innom et par tråder i et av de andre foraene. De som klager mest på skatten og vil ha mest mulig skattelette og bidra minst mulig til fellesskapet, er de som i utgangspunktet tjener mest.. Hva er det som er galt da?? Er det sånn at den som har den høyeste utdannelsen og den høyeste lønna også er den største egoisten? Ser ikke helt hvor du har dette fra. De trådene jeg har lest så er det de lavtlønte som klager mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2004 #27 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ser ikke helt hvor du har dette fra. De trådene jeg har lest så er det de lavtlønte som klager mest. Vet du hva Monster? Det oppdaget jeg også etter at jeg startet denne tråden. Og de klager på pengefolkets vegne på en måte. Mens for eksempel ... hmm han som eier Tiedeman (glemmer hva han heter plutselig..) betaler mest skatt i Norge og betaler med et smil. Betalte hvert fall mest for noe år siden. En grådig haug med penger. Men jeg tror ikke han lider nød allikevel, og ikke ser det ut til at det går ut over businessen hans heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå