AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Del Skrevet 29. januar 2016 Litt nysgjerrig bare: Bruker dere smør eller margarin, og hvorfor/hvorfor ikke? Økologisk/ikke økologisk? Jeg bruker kun smør, til alt :-) Anonymkode: 0aa9b...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg bruker smør, fordi det smaker så mye bedre. Stort sett "vanlig" smør, men en sjelden gang økologisk. (Og så veier jeg opp for helseeffekten ved å bruke masse olivenolje.) Anonymkode: 0c37f...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 29. januar 2016 #3 Del Skrevet 29. januar 2016 Begge deler. Hjemme steker vi og bruner kjøtt med melange. Smører panner, former osv med det. Og i sauser osv Brelett på brødskive Meierismør bruker vi mest til smøre lefser med, og til baking. Og i potetstappe og andre stapper/moser. Bruker også i saus om vi har rester, men kjøper ikke inn meierismør til det liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 29. januar 2016 #4 Del Skrevet 29. januar 2016 Bruker bare smør. Det smaker best. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belladonna Skrevet 29. januar 2016 #5 Del Skrevet 29. januar 2016 Bruker meierismør til alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. januar 2016 #6 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg ville nok brukt meierismør til det meste, men har en "hybelboer" som foretrekker melange til steking og baking, så når jeg er snill mor og lager mat til begge velger jeg melange, når jeg lager mat eller baker til meg selv bruker jeg meierismør. På brødskiva bruker jeg bare meierismør, har jeg ikke det i hus, så velger jeg heller å spise skiva med pålegg uten noe under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. januar 2016 #7 Del Skrevet 29. januar 2016 (endret) Meierismør til alt her også - vanlig type, ikke økologisk. Endret 29. januar 2016 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Del Skrevet 29. januar 2016 Bruker smør til baking, julebaksten etc Bruker flytende margarin til steking panna, og i sauser etc Bruker Berit Nordstrands smøremyk rapskokos på brødskiva Anonymkode: 75c26...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 29. januar 2016 #9 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg bruker kun meierismør, ikke margarin. Litt kokosolje, og rapsolje av oljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #10 Del Skrevet 29. januar 2016 Margarin, klarer dessverre ikke smaken eller lukten av meierismør. Anonymkode: dfcae...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 29. januar 2016 #11 Del Skrevet 29. januar 2016 Meierismør, nærmere bestemt Kviteseidsmør, for det er MYE bedre. Fanden spare! Økologisk er bare tøv og svindel: ikke bærekraftig. Plantene fjerner mineraler fra jorda og vi spiser plantene opp, direkte og indirekte via husdyr. I lengda MÅ jorda tilføres ny forsyning av mineraler fra mineralgjødsel (fra luft, gass og bergarter), ellers armes den ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest godt Skrevet 29. januar 2016 #12 Del Skrevet 29. januar 2016 Olje til matlaging som oftest. Margarin på brødskiva og slike ting. Synes det er lettere å smøre på og liker i grunn margarinsmaken best når det kommer til brødmat. Hender jeg kjøper meierismør hvis det trengs til noe spesifikt, f. eks bakst av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #13 Del Skrevet 30. januar 2016 19 timer siden, godt skrev: Olje til matlaging som oftest. Margarin på brødskiva og slike ting. Synes det er lettere å smøre på og liker i grunn margarinsmaken best når det kommer til brødmat. Hender jeg kjøper meierismør hvis det trengs til noe spesifikt, f. eks bakst av noe slag. Samma her Anonymkode: 613a0...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #14 Del Skrevet 30. januar 2016 Bruker alltid melkefri margarin, tåler ikke melk. Anonymkode: 7b50c...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #15 Del Skrevet 30. januar 2016 Bruker meierismør til alt. Liker smaken og egenskapene. Anonymkode: d5176...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. januar 2016 #16 Del Skrevet 30. januar 2016 Vi bruker som regel flytende Melange til steking av mat i stekepanna. Til baking bruker jeg det som står i oppskriften, som regel smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #17 Del Skrevet 30. januar 2016 Smør, alltid. Smaker bedre, og er ikke kjemisk fremstilt skvip som margarin. Anonymkode: 96261...373 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #18 Del Skrevet 31. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Smør, alltid. Smaker bedre, og er ikke kjemisk fremstilt skvip som margarin. Anonymkode: 96261...373 Enig ;-) I trust cows more than chemists! -TS Anonymkode: 0aa9b...c90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 31. januar 2016 #19 Del Skrevet 31. januar 2016 Bruker margarin til det meste og lett soft flora til brød, sikkert mest fordi jeg er vant til det hjemmefra. Har aldri hatt noe forhold til smør egentlig, så kjøper det aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leonie Skrevet 1. februar 2016 #20 Del Skrevet 1. februar 2016 Bruker Tine meierissmør eller kaldpresset kokosolje når jeg steker og baker. Bruker Økologisk smør fra Rørosmeieriet på skive eller rundstykke 😊 Bruker aldri margarin, ser på det som usunt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå