Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor er det single kvinner på +/- 40 som ønsker et seriøst forhold oppholder seg? Har vært singel 1,5 år og føler meg klar til å involvere en ny kvinne i livet mitt, men hvor begynner man? Møter jo kvinner både i jobbsammenheng og privat, men svært sjelden single i aldersgruppen jeg søker...

M39

Endret av Hapa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om det samme selv, bare at jeg søker menn.

Nettdating er jo bare tull. Var på møteplassen for 3 år siden og gikk inn dit igjen i helga. Mange av mennene er jo de samme som for 3 år siden 😳😳

• Liker 1
Skrevet

Nettdating tror jeg er det enkleste for vår aldersgruppe (er 39 år selv). Har positiv erfaring der selv, men akkurat nå har jeg tatt en pause av diverse årsaker.Man må være litt aktiv der. Mange klager på at de ser igjen de samme folkene etter 3 år, men de tenker ikke på alle de som er innom bare en kort periode før de finner en partner og dermed forsvinner igjen. Det er mange av dem også. Man må bare være aktiv der, og kanskje ha litt flaks der også, som alle andre steder. Det er ikke alltid lett å finne "den rette".

Ellers finnes vi jo over alt. Jeg tilbringer en god del tid på treningessenter og på løpetur/skogstur/fjelltur. Det burde jo være mulig å finne noen via fritidsinteresser egentlig, og det vil jo kunne gi et godt utgangspunkt for et bra forhold. Problemet er at det gjerne tar tid å finne ut om de man møter er single eller ikke, om man ikke er av den freidige typen som bare går rett bort til folk og spør.... Der er ikke jeg helt.

Et sted du IKKE finner meg er på byen. Der er jeg svært sjelden.

Skrevet

Du som mann burde ha det enkelt i den måten at vi kvinner er vel overalt, og ofte i flertall i forhold til menn, som f.eks på dansekurs, om ikke det er noe for deg, så vil jeg anbefale Turistforeningen, aktiv livsstil, vennskap og potensielt finne kjæreste, vinn, vinn situasjon :) 

Anonymkode: b8a88...eeb

Skrevet
1 time siden, Faerunpedia skrev:

Nettdating? 

Jeg har så vidt prøvd nettdating, har vært innom både Møteplassen og Match, men må innrømme at det føles litt rart å sitte slik å klikke seg gjennom kandidater. Skrev med et par kvinner som virket hyggelige, det virket som vi hadde matchende interesser, tanker og verdier, så jeg valgte å treffe dem i det virkelige liv. Følte vel egentlig at det de hadde beskrevet på nettet ikke matchet med det inntrykket jeg fikk av dem på date, det er jo ikke akkurat noen god start... Sånn sett er det lettere å treffe kvinner i det virkelige liv, man kan se dem i øynene og prate med dem, da kjenner man fort om det er "noe" der... Men man treffer selvsagt ikke like mange single i det virkelige liv, da, som man gjør på nettet... Skal ikke være lett...

Skrevet

Jeg er her!!! :hoppendeglad:

Anonymkode: 0ad48...233

Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som mann burde ha det enkelt i den måten at vi kvinner er vel overalt, og ofte i flertall i forhold til menn, som f.eks på dansekurs, om ikke det er noe for deg, så vil jeg anbefale Turistforeningen, aktiv livsstil, vennskap og potensielt finne kjæreste, vinn, vinn situasjon :) 

Det finnes menn overalt også, så tror ikke menn har det noe lettere sånn sett i forhold til kvinner. Du har et poeng da, man må jo oppsøke sammenhenger hvor det finnes kvinner for å treffe kvinner, og det føler jeg jo at jeg gjør, men kan sikkert bli enda bedre på det. Treffer jo kvinner i ulike sammenhenger, både på jobb og privat, men føler at de aller fleste er opptatt.

Er aktiv, trener litt, liker friluftsliv og fiske, går på konserter, så treffer jo kvinner og prater med dem i ulike sammenhenger

Dansekurs var et bra tips, men da må man vel ha en partner å gå med...?

Endret av Hapa
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er her!!! :hoppendeglad:

Anonymkode: 0ad48...233

Så bra, da finnes det single kvinner i min aldersgruppe der ute :-)

Endret av Hapa
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Hapa skrev:

Jeg har så vidt prøvd nettdating, har vært innom både Møteplassen og Match, men må innrømme at det føles litt rart å sitte slik å klikke seg gjennom kandidater. Skrev med et par kvinner som virket hyggelige, det virket som vi hadde matchende interesser, tanker og verdier, så jeg valgte å treffe dem i det virkelige liv. Følte vel egentlig at det de hadde beskrevet på nettet ikke matchet med det inntrykket jeg fikk av dem på date, det er jo ikke akkurat noen god start... Sånn sett er det lettere å treffe kvinner i det virkelige liv, man kan se dem i øynene og prate med dem, da kjenner man fort om det er "noe" der... Men man treffer selvsagt ikke like mange single i det virkelige liv, da, som man gjør på nettet... Skal ikke være lett...

Jeg tror det er lurt å treffes ganske kjapt etter første kontakt, slik at det ikke blir utvekslet for mye online først. Da lager man seg bilder og de stemmer ofte ikke overens med virkeligheten. 

Skrevet

Når det gjelder nettdating,så er det viktig å ikke gi opp for lett.Det finnes bra folk der men det tar ofte litt tid å finne dem.

Skrevet
59 minutter siden, Hapa skrev:

Det finnes menn overalt også, så tror ikke menn har det noe lettere sånn sett i forhold til kvinner. Du har et poeng da, man må jo oppsøke sammenhenger hvor det finnes kvinner for å treffe kvinner, og det føler jeg jo at jeg gjør, men kan sikkert bli enda bedre på det. Treffer jo kvinner i ulike sammenhenger, både på jobb og privat, men føler at de aller fleste er opptatt.

Er aktiv, trener litt, liker friluftsliv og fiske, går på konserter, så treffer jo kvinner og prater med dem i ulike sammenhenger

Dansekurs var et bra tips, men da må man vel ha en partner å gå med...?

På dansekurs trenger man ikke ha med partner nei, det er det som er problemet for oss kvinner, men fordelen for dere menn, vi kvinner må danse med andre kvinner for det er alltid for lite menn på slike kurs :) 

Angående kvinner og menns arena, så har jeg hørt om flere kvinner som er på nippet til å gi opp å finne kjæreste, men så tenker de tanken om å oppsøke menn der menn er, og melder seg da på kajakkkurs, fiskekurs etc, og jammen fant de kjæreste :)  

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Sandie skrev:

Når det gjelder nettdating,så er det viktig å ikke gi opp for lett.Det finnes bra folk der men det tar ofte litt tid å finne dem.

Fint at du sier det. For jeg har nok litt tendens til å gå fort gjennom profilene der inne, ikke finne noe, og så deaktivere profilen min igjen. Jeg skal prøve å holde ut litt til. Likevel er det en ting jeg ikke liker, å få besøk av skikkelige gubber på profilen, at de er inne og kikker rett som det er, og setter hjerter. Men dette er vel noe kanskje alle damer der inne opplever?

Anonymkode: 5af0d...7f4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dansekurs trenger man ikke ha med partner nei, det er det som er problemet for oss kvinner, men fordelen for dere menn, vi kvinner må danse med andre kvinner for det er alltid for lite menn på slike kurs :) 

Angående kvinner og menns arena, så har jeg hørt om flere kvinner som er på nippet til å gi opp å finne kjæreste, men så tenker de tanken om å oppsøke menn der menn er, og melder seg da på kajakkkurs, fiskekurs etc, og jammen fant de kjæreste :)  

Kanskje jeg må prøve det, da. Har lyst til å lære å danse swing, så hvem vet, kanskje kan det bli to fluer i en smekk :-) Tror jeg skal sjekke om det skal arrangeres swing-kurs her i nærheten snart.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint at du sier det. For jeg har nok litt tendens til å gå fort gjennom profilene der inne, ikke finne noe, og så deaktivere profilen min igjen. Jeg skal prøve å holde ut litt til. Likevel er det en ting jeg ikke liker, å få besøk av skikkelige gubber på profilen, at de er inne og kikker rett som det er, og setter hjerter. Men dette er vel noe kanskje alle damer der inne opplever?

Anonymkode: 5af0d...7f4

Ja,det opplever jeg også ;) Tenker at det blir mye det samme som når noen som absolutt ikke er din type prøver å sjekke deg opp på byen: Det er vanskelig å unngå,men så lenge de ikke er plagsomme gjør det meg ikke så mye.Du kan jo eventuelt blokkere de om du vil.

Istedenfor å deaktivere lar jeg det ofte gå litt tid mellom hver gang jeg logger meg inn.Prøver å ikke ta det så seriøst,så det kan gå 1 uke mellom hver gang og da sjekker jeg de profilene som er nye siden sist.Ser jeg noen jeg liker tar jeg kontakt.Er blitt flinkere til det nå,for før ventet jeg helst til de kontaktet meg.Da kan man risikere å gå glipp av noen bra kandidater.

Skrevet

Jeg er i den alderen ( dame ) og har gitt opp for evig og alltid. Synd å si det. men menn har bare vært svikefulle løgnere i mitt tidligere liv, stoler overhode ikke på menn lenger, alt de sier til meg er direkte LØGN.

Så ja, singel for alltid, og slik skal det forbli.

Anonymkode: ed683...513

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Hapa skrev:

Kanskje jeg må prøve det, da. Har lyst til å lære å danse swing, så hvem vet, kanskje kan det bli to fluer i en smekk :-) Tror jeg skal sjekke om det skal arrangeres swing-kurs her i nærheten snart.

Go for it :danse:

Lykke til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...