AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Hei, jeg fikk for et halvt år siden beskjed om at jeg har PCO. Tok det ikke tungt, verken jeg eller mannen. Vi har prøvd lenge, men siden legen var sååå optimist så tenkte jeg st med disse pillene (pergotime) skulle hjelpe og da kanskje til og med på første forsøk. Tok pergotime cd5 til cd9, her hsr jeg missforstått legen hadde skrevet start på cd3. Og tok blodprøver på cd22. blodresultster: LH : 18 Østradiol : 8,15 Prolaktin : 192 FSH : 7 Progesteron : mindre enn 3. hva sier disse svarene, har fått det med meg at jeg det betyr at jeg ikke har hatt EL, men hva mer? Vil jeg virkelig aldri kunne få barn nå? Anonymkode: f0ae6...747
Mayah Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Jeg kan dessverre ikke analysere blodprøvesvarene, men det kan jo hende at du har senere EL? Da jeg brukte Pergotime fikk jeg EL rundt dag 18-19, mens på Femar har det vært etter syklusdag 25. Så det kan hende du har hatt EL senere enn denne blodprøven på dag 22 ville fanget opp. Det kan også være at dosen du har fått er for liten og at du må opp i dose neste gang. Uten at jeg vet hva du har brukt nå, er det vanlig med både 100- og 150 mg/dose. Det finnes også andre medikamenter enn Pergotime. Skjønner at det kan føles som et slag i trynet, men alt håp er virkelig ikke ute Snakk med gynekologen din om blodprøveverdiene og veien videre, er sikker på at dere finner alternativer.
Gjest Sisti Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Jeg kan heller ikke analysere de tallene, men det er jo ikke nødvendig. Du skal IKKE være redd for at du aldri kan få barn! Hvis enkel pergokur ikke fungerer blir du nok å prøve dobbel og kanskje trippel kur. Om ikke en gang det fungerer, så finnes det eggløsningssprøyter som kan tas. Så lenge du har egg med ok kvalitet (og det har du, hvis ikke hadde ikke legen giddet å prøve pergokur, men eventuelt henvist videre) så skal du alltids få eggløsning på en eller annen måte! Legen må bare få prøve seg litt frem, ingen kropper er like, og ikke alle reagerer på enkel kur. Så slapp helt av, det blir nok barn etter hvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå